کاغذ هوشمند به عنوان جایگزینی پایدار برای ثبت اطلاعات

Tapp.online را با خیال راحت می توان انقلابی نامید. شرکت فریزی با ادغام سنسورها و تراشه‌ها با کاغذ ساخته شده از ضایعات کشاورزی، یک ثبت کننده داده جایگزین ایجاد کرده است. در همین حال، آزمایشاتی در حدود 30 شرکت AGF در حال انجام است. ما در مسیری استثنایی قدم می‌زنیم. معمولاً یک استارت‌آپ مشکلی را شناسایی می‌کند و راه‌حلی برای آن ابداع می‌کند. ما راه‌حلی داشتیم و سپس رفتیم تا ببینیم کجا می‌توانیم بهترین درآمد را کسب کنیم. من نمی‌دانستم که کل بخش محصولات تازه از آن استفاده می‌کند. نیلز پستما می خندد.

در همین حال، Tapp.online توسط 30 شرکت در فعالیت های روزانه خود استفاده می شود. “محصول در حال حاضر به صورت تجاری در دسترس است. از آن سی شرکت، ما اکنون بازخوردهای زیادی دریافت می کنیم که در حال پردازش هستیم. با این کار، ما در حال پالایش محصول هستیم. ما متخصص محصولات تازه نیستیم، اما با توسعه این محصول همراه با نیلز گفت، در پاییز امسال، من انتظار دارم بتوانیم آنهایی را با یک به‌روزرسانی بزرگ به آخرین نسخه اضافه کنیم. “کاربردهای محصول ما همه کاره است، به عنوان مثال، ما نه تنها دما، بلکه رطوبت را نیز اندازه گیری می کنیم، و سنسورهای شوک اضافه کرده ایم. سخت افزار به گونه ای طراحی شده است که می توانیم به راحتی حسگرها را به لاگر اضافه کنیم.”

قیمت لاگر کنونی هر کدام حدود 15 یورو است، درست پایین‌تر از سنجنده‌های دمای استاندارد موجود در بازار. نیلز انتظار دارد: “اما اگر با اعداد و ارقام تولید را بالا ببریم، قیمت نیز می تواند اندکی کاهش یابد.” او خود مزایای پایداری به دست آمده با لاگرهای Tapp.online را بزرگترین سود می داند. ما از الیاف چوب استفاده نمی‌کنیم، بلکه از ضایعات کشاورزی به‌عنوان پایه کاغذ استفاده می‌کنیم. با این کار، تقریباً دایره‌ای کار می‌کنیم. امروز، دیتالوگرهای استاندارد به عنوان زباله الکترونیکی در زباله‌ها پرتاب می‌شوند. این برای جهان فاجعه‌بار است. هوشمند ما لاگرها فقط می توانند با کاغذ باطله همراه شوند و اطلاعات را می توان در همه تلفن ها به اشتراک گذاشت.”

برای اطلاعات بیشتر:
نیلز پستما
Tapp.online
موب: +31(0)6 4194 7785
[email protected]
www.tapp.online



منبع “زیرا کاغذ به خودی خود یک ماده خام بسیار زیبا است. بازیافت آن در سراسر جهان آسان و ارزان است. تنها مشکل این است که تا همین اواخر هیچ چیز با آن اندازه گیری نمی شد. ما کار روی آن را با هوشمندسازی کاغذ شروع کردیم. جایی که قبلا وجود داشت. یک چیز آنالوگ، ما آن را تعاملی کردیم. ما سه عنصر را در کاغذ پنهان کردیم: یک حسگر، یک باتری و یک تراشه NFC. وقتی تلفن خود را روی آن نگه می‌دارید، تراشه داده‌های حسگر را تبدیل می‌کند و به کاربر اجازه خواندن می‌دهد. آن داده‌ها، به عنوان مثال، در یک سایت. هیچ برنامه‌ای برای قرار دادن روی تلفن شما وجود ندارد. فقط یک ضربه زدن برای دریافت اطلاعات از کاغذ روی تلفن شما کافی است.

ابزار بازاریابی
اولین شرکتی که کار خود را با کاغذبرهای هوشمند شروع کرد، شرکت همسایه پرورش سیب زمینی HZPC بود. “آنها غنایی بودند. آنها با لاگرهای ما این فرصت را به دست آوردند تا از آنها به عنوان حامل هوشمندی به جای دسته ای کامل از محصولات پلاستیکی استفاده کنند که پس از یک بار استفاده نیز دور می اندازید. این مقاله همچنین به آنها اجازه می دهد تا توضیحات محصول و توصیه های ذخیره سازی را همراه با آنها ارسال کنند. با دماسنج‌ها، بنابراین آنها می‌توانند اطلاعات بسیار بیشتری را در هر نقطه از جهان به مشتریان خود ارائه دهند. به لطف نوآوری ما، دیتالاگرها بیشتر به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌شوند. مقالات را می‌توان به همه زبان‌ها، رنگ‌ها و رنگ‌های دلخواه چاپ کرد. بنابراین تبدیل به یک ثبت‌کننده/ضبط کننده داده کامل، شخصی و بسیار خاص می‌شود!»

زیرا تا چند سال پیش، فریزین هیچ ارتباطی با بخش محصولات تازه نداشت. “من در دانشگاه آمستردام حقوق خواندم، اما در تمام عمرم حوصله ورق زدن کتاب حقوق را نداشتم. در نهایت به عنوان وکیل در یک شرکت چاپ مشغول به کار شدم. برای من، این دنیای کاملاً متفاوتی بود؛ من حتی این کار را نکردم. تفاوت بین چاپگر و چاپگر را بدانید. این مزیت را داشت که من با چشمانی کاملاً متفاوت از افراد حرفه ای به کاغذ نگاه می کردم. به عنوان مثال در آن وسیله ای برای ارتباط بین برند و مشتری دیدم. همه چیز در اطراف ما در حال هوشمند شدن است. از قهوه ساز گرفته تا لامپ و دوربین. سپس فکر کردم: چرا این کار را نمی توان با کاغذ انجام داد؟

Postma هیچ شکایتی در مورد علاقه ندارد. “پاسخی که ما داشته‌ایم، بسیاری از استارت‌آپ‌ها فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند. گروه غذایی نستله، در میان دیگران، قبلاً ثبت‌نام کرده است، اما برای ما، محصولات تازه مهم‌ترین بازار است. در جاذبه میوه در مادرید، من کاملاً شگفت‌زده شدم. با توجه به پتانسیل بازار همه فعالان در واردات و صادرات محصولات تازه از دیتالاگر استفاده می کنند.برای ما دنیایی برای تسخیر وجود دارد.


چپ: Freshclusive از همان ابتدا مشتری بوده است
سمت راست: نیلز پستما در طول جاذبه میوه در مادرید