گزارش تصویری: IFTF 2022

برای مشاهده گزارش تصویری FloralDaily اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری FloralDaily اینجا را کلیک کنید.

نمایشگاه های HPP در سال 2023
علاوه بر IFTF، نمایشگاه‌های گل‌کاری بیشتری که توسط نمایشگاه‌های HPP برگزار می‌شود، در دستور کار سال 2023 هستند، یعنی نمایشگاه HortiFlora (8-10 مارس)، IFTEX (6-8 ژوئن)، نمایشگاه جهانی گل (7-8 سپتامبر)، و Agriflor. (2-4 اکتبر). برای اطلاعات بیشتر: https://www.hppexhibitions.com/

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گل‌فروشی (IFTF) یک بسته است. مانند سال‌های دیگر، بازدیدکنندگان از سرتاسر جهان در این نمایشگاه حضور یافتند تا پرورش‌دهنده گل بین‌المللی، هسته اصلی نمایشگاه، با خریداران جدید ملاقات کند. سازمان، نمایشگاه‌های HPP، از نمایشگاه امسال راضی است و مشتاقانه منتظر رشد بیشتر در سال 2023 است. FloralDaily نیز برای تهیه گزارش تصویری از نمایشگاه حضور داشت.


برخی از پرورش دهندگان از کشورهای مختلف: در جهت عقربه های ساعت: Yvonne Chelagat Tirop از سیان فلاورز در کنیا، تیم متینا فلاورز از کلمبیا، دانیلا کابزاس از Mystic Flowers در اکوادور، و لوئیس دیز از The Valley Springs در کلمبیا.

برای مشاهده گزارش تصویری FloralDaily اینجا را کلیک کنید.



منبع

چالش های جهانی
هنگام صحبت با غرفه داران مختلف در نمایشگاه، تقریباً همه و هر کشوری با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند. به عنوان مثال، پرورش دهندگان در اکوادور با کمبود در دسترس بودن و قیمت های بالای حمل و نقل هوایی دست و پنجه نرم می کنند. در کلمبیا، La Niña باعث یک دوره غیرعادی طولانی بارندگی می شود که کیفیت محصول را تحت تأثیر قرار می دهد و به دلیل وضعیت گیج کننده سیاسی فعلی، برخی از کشاورزان یا سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند برای اجرای برنامه های توسعه خود منتظر بمانند. همچنین، در کنیا، حمل و نقل هوایی همچنان یک چالش است و در هر کشوری، هزینه های رشد، برداشت و حمل و نقل گل افزایش یافته است. دلار قوی ایالات متحده نیز همیشه کمک نمی کند زیرا حمل و نقل و بسیاری از مواد بسته بندی به دلار آمریکا پرداخت می شود. تنها مشاغل کلمبیایی، به دلیل کاهش ارزش پزو کلمبیا در برابر دلار آمریکا، تأثیر آن کمتر است.


در جهت عقربه های ساعت: توماس بوآرت و فولکو اسپیتوون از بناری، تیم میلند، تیم دی رویتر، اسکار ریتکرک از ماکسستیم، آدریان مورنو از میستیک فلاورز، کلودیو اوترو از فلورکیزو و رکونا از پرورش قاره ای.

IFTF 2023
دوره بعدی IFTF از 8 تا 10 نوامبر 2023 برگزار می شود و برای این دوره، سازمان برنامه ریزی کرده است تا سطح نمایشگاه را گسترش دهد. امکان رشد 7000 متر مربع دیگر نیز وجود دارد و در حال برنامه ریزی برای این کار هستند.

کنفرانس Flowers by Sea – نسخه بعدی در IFTEX
یک روز قبل از شروع IFTF، کنفرانس Flowers by Sea برگزار شد. این کنفرانس برای اولین بار در IFTEX در نایروبی، کنیا، ژوئن گذشته برگزار شد، و دوباره این بار، علاقه زیاد بود (برای مطالعه بیشتر در مورد این ویرایش دوم کنفرانس Flowers by Sea اینجا را کلیک کنید). با توجه به موفقیت خود، سازمان تصمیم گرفت ادامه دهد و نسخه بعدی قرار است دوباره در IFTEX در نایروی در ژوئن 2023 برگزار شود. این نسخه با تمرکز بیشتر بر روی تکنیک حمل و نقل گل از طریق دریا و غیره عمیق تر خواهد شد.

افزایش تعداد تولیدکنندگان گل بین المللی
پرورش دهنده گل بین المللی این هسته اصلی نمایشگاه از زمان برپایی نمایشگاه بوده است و امسال نسبت به گذشته تعداد تولیدکنندگان بیشتر بوده است. اکثر تولیدکنندگان نمایشگاه از کنیا، اکوادور و کلمبیا بودند. بخشی از دلیل این افزایش تعداد این است که به نظر می رسد بیشتر و بیشتر تولیدکنندگان به دنبال گسترش در بازارهای موجود و جدید هستند. بنابراین، هدف این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین کشاورزان و خریداران است، اما بسیاری از تامین کنندگان باغبانی نیز از این فرصت استفاده کردند تا محصولات و شبکه خود را به نمایش بگذارند.

گسترش بازارها – گسترش خطرات
علی‌رغم چالش‌ها، تولیدکنندگان مشتاق توسعه بازارها هستند و با چند نفری که با آنها صحبت کردیم حتی سطح زیرکشت خود را افزایش می‌دهند. بسیاری از تولیدکنندگان این نمایشگاه را برای گسترش یا ورود به بازارهای جدید و ملاقات با مشتریان فعلی خود به نمایش می گذارند. با این حال، بسیاری از گل‌ها به روسیه و حتی اوکراین می‌روند (چندین خریدار از این کشورها نیز از نمایشگاه بازدید می‌کردند)، اما به دلیل جنگ، بسیاری از تولیدکنندگان تصمیم گرفتند به دنبال بازارهای دیگر باشند و به نوبه خود خطرات را گسترش دهند.

روحیه مثبت
حال و هوای نمایش مثبت بود. بسیاری از تولیدکنندگان با خریداران جدید و بسیاری از خریداران با تامین کنندگان جدید ملاقات کردند. IFTF در دوازدهمین دوره خود است، اما دومین دوره پس از همه گیری است. نزدیک به 300 غرفه‌دار حضور داشتند و به گفته سازمان، نمایشگاه تقریباً به دوران قبل از کووید بازگشته است. دو روز اول خیلی شلوغ بود و حتی در روز آخر که کمتر شلوغ بود، باز هم جلسات خوبی برگزار می شد و کارها انجام می شد.