کود قیمت و خرید بهترین کود گلخانه ای و کشاورزی سپاهان‌کشت | gold-flower

هیومیک اسید مایع از هیومیک خشک تهیه می شود و در واقع عصاره هیومیک خشک محسوب می شود.از این رو هیومیک مایع دارای قدرت تاثیر گذاری بیشتری خواهد بود. در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست. نگهداری از انواع گل و گیاه، علاوه بر تاثیرات روانشناختی مثبتی که برای افراد به همراه دارد، باعث زیبایی فضا و پاک سازی هوا می‌شود…. کودها را در زمان مشخص خودشان مصرف کنید و آن ها را بدون اطلاع از اثر بخشیشان با هم استفاده نکنید. چرا که برخی از آن ها با هم تداخل دارند و اثر عناصر دیگر را خنثی کرده یا روی رشد گیاه اثر منفی می گذارند.

  • در میان انواع کودهای ارگانیک، بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه کودیست که از عناصر با خلوص بالا بهره برده باشد.
  • بنظرتون دلیل خاصی میتونه داشته باشه؟ نیاز به تقویت داره ؟ کود سه بیست یا هیومیک اسید.
  • کودهای حیوانی همچون کود گاوی، قابلیت بالایی در نگهداری آب دارند.
  • کمبود عناصر غذایی کم مصرف معمولا در خاک های شنی و آهکی که کمبود مواد آلی دارند رخ می دهد.
  • قبل از استفاده از این کود می‌توانید کمی خاک پای درخت را جابجا کنید تا گردش هوا در لایه‌های زیرین ایجاد شود و کود بیشتر نتیجه بخش باشد.

سپس با تامین نیازهای اولیه درختان میوه در کم ترین زمان ممکن، بیشترین رشد و نمو را خواهند داشت. اصلیترین نیازهای اولیه پس از کاشت همان کود دهی مناسب و آبیاری درست می باشد. برای صیفی‌جات به دلیل اینکه این گیاهان در مدت‌زمان کوتاهی محصول می‌دهند. می‌توانند با گسترش حجم ریشه در افزایش جذب مواد مغذی خاک مؤثر باشند.

کود شیمیایی نیترات آمونیوم

کود های بهاره و تابستانه کود های زود جذب هستند که قابلیت حل شدن در آب را دارند و به سرعت جذب میشوند. تنوع این دسته از کود های بسیار زیاد است که در ادامه همه ی کود های این دسته را بررسی میکنیم. کودهایی که حاوی هورمون و یا تنظیم کننده رشد سیتوکنین باشند هورمون محرک رشد ریشه محسوب می‌شوند. این هورمون را مجله خبری گل و گیاه خود گیاه به صورت طبیعی تولید می‌کند اما اگر می‌خواهید که سرعت توسعه و رشد آن بیشتر شود می‌توانید از کودهای محرک رشد ریشه که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کنید. این کود دارای نیتروژن و فسفر است و برای مواقعی مناسب است که قصد داشته باشید گیاهتان هم از نظر رویشی و هم از نظر زایشی بهبود پیدا کند.

معایب کود حیوانی به عنوان بهترین کود طبیعی

کمبود گوگرد در خاک‌‌هایی که به شدت در معرض شستشو قرار دارند مشاهده می‌شود. در این صورت می بایستی گوگرد را بصورت کود به خاک اضافه کرد. مقدار گوگرد کود‌ها را بصورت درصد عنصر گوگرد ذکر می‌کنند انتخاب نوع کود گوگرد دار به pH خاک بستگی دارد. در خاک‌‌های اسیدی می‌توان از سولفات کلسیم یا جیپس بعنوان منبع گوگرد استفاده نمود. این ترکیب دارای ۱۸ درصد گوگرد و ۲۲ درصد کلسیم است جیپس علاوه بر تامین گوگرد و کلسیم باعث افزایش pH خاک نیز می‌گردد. مولیبدن نیتروژن را تثبیت می‌کند، مس و روی بر شکل خوب برگ درخت و جلوگیری از لکه شدن نظارت دارند.

گاهی برای افزایش محصول بعضی از بذرها در یک نوع خاک، نباید از کود طبیعی استفاده کرد. از آنجایی که استفاده در زمان نامناسب از کودهای نیتروژن باعث آسیب به گیاه می شود، بهتر است از این کودها در زمان مناسب به طور مثال در اوایل بهار که فصل رشد گیاهان است استفاده شود. اما باید دقت کنید که زمانی که رشد شکوفه ها و غده های میوه آغاز شد، نباید از این کودها استفاده کرد چرا که رشد میوه ها به شدت کاهش پیدا می کند. این را به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از موادغذایی و کودها، نه تنها موجب رشد سریع درخت میوه نمی شود، بلکه به طور عکس موجب از بین رفتن بافت سالم آن می شود. لذا برای کوددهی از علم و دانش متخصصین استفاده کنید و از تجارب شخصی خود بهره نبرید.

http://ahwaz-music.ir