کتاب اصول کشاورزی زیستی ارگانیک چ3 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم | gold-flower

در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

۲ نهاده­های شیمیایی

به صورت پودر (گردپاشی) و نیز به شکل پودرهای قابل تعلیق در آب (پودر و تابل) برای کنترل سفیدک های حقیقی، برخی دیگر از بیماری های قارچی و کنترل کنه های گیاهی کاربرد دارد. همین طور از تله های فرمونی برای به دام اندازی حشرات نر در طول شبانه روز استفاده می شود. در این تله ها، ماده مجله خبری گل و گیاه ای به نام فرمون قرار می دهند که نقش جلب کننده ی پروانه های جنس نر را به عهده دارد. بنابراین با به دام اندازی حشرات نر با استفاده از تله های فرمونی از تجدید نسل آفت جلوگیری کرده و جمعیت آن را کاهش می دهند. برای مبارزه با کرم خراط که تنه درختانی مانند گردو را سوراخ می کنند.

http://ahwaz-music.irانسان­ها برای جلوگیری از نابودی محصولات کشاورزی خود که با صرف هزینه، زحمت و زمان بسیار به دست می­آیند و هم چنین به دلیل رشد جمعیت و محدودیت­های موجود در تولید محصولات مختلف غذایی از روش­های متفاوتی جهت کنترل و دفع آفات نباتی استفاده می­نمایند. در میان این روش­ها یکی از رایج­ترین آن­ها استفاده از سموم دفع آفات می­باشد. تعریفی که آژانس حفاظت از محیط­زیست آمریکا از آفت­کش ارائه داده به این صورت است که آفت­کش ماده یا مخلوطی از مواد است که به منظور پیشگیری، نابودی، دفع یا کاهش هرگونه آفت به کار می­رود(گل زردی و همکاران، ۱۳۹۰­). این سموم پس از ورود به خاک قادرند اثر سمیت خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کنند و پسماندهای سموم در خاک اثرات نامطلوبی بر موجودات خاکزی داشته و این مواد پس از جذب، توسط گیاهان وارد زنجیره­ی غذایی شده و منجر­­ به ایجاد اثرات سوء برای گیاه و انسان می­شوند(نجاتی­مقدم و بوزر جمهری، ۱۳۹۱­). به همین دلیل در سال­های اخیر سلامت محصولات تولیدشده در نظام­های مختلف کشاورزی از دو بعد تأثیرگذاری بر سلامت انسان­ها و محیط­زیست مورد توجه قرار گرفته، تا جایی که نهاده­های غیر­شیمیایی و روش­های تولید نوین و همچنین کشاورزی پایدار وارد چرخه تولید کشاورزی شده­اند( قربانی و حسین زاده، ۱۳۹۰­).

کتاب اصول ترویج کشاورزی

ایران یکی از اولین کشورهای دنیاست که در آن کشاورزی و تمدن شروع شده است. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریقهمهکارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.

  • روش تولید کشاورزی آلی نیاز به تولید کنندگان، کارگران تولید، خرده فروشان، شرکت های توزیع، معامله گران و در نهایت مصرف کنندگان برای صادق بودن و عادلانه بودن با محیط و اشکال زندگی دارد.
  • با بستن گونی یا نوار های مقوایی لانه زنبوری به دور تنه بعضی از درختان میوه مانند سیب درختی، می توان آفت هایی مانند کرم سیب را که برای انجام زمستان گذرانی به لا به لای این گونی ها و مقواها پناهنده می شوند، به دام انداخت و آن ها را از بین برد.
  • شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.
  • مواد آلی مورد مصرف در کشاورزی ارگانیک، شکل های مختلفی دارند که به طور مختصر به آن ها اشاره می شود.
  • این مجموعه آموزشی به صورت فایل های دانلودی عرضه شده است.

حدود یک هزار کشاورز 634 تولید بیش از یک میلیون هکتار زمین کشاورزی را تولید می کند و این تعداد در حال رشد است. بازار محصولات ارگانیک، که اولین گام آنها در سال 310 گرفته شده است، هر سال بین افزایش می یابد. با نگاه به ابعاد تجاری، تجارت جهانی محصولات کشاورزی آلی بیش از چهل میلیارد دلار است. واقعیت این است که کود ها و مواد حاصل خیز کننده شیمیایی ساخت بشر از یک سو موجب افزایش عملکرد محصولات با هزینه نسبتا کم شده و از سوی دیگر باعث به هم خوردن تعادل طبیعی حیات جانداران، آلودگی خاک و آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی می شوند.

نقش کشاورزی ارگانیک در امنیت غذایی