کتاب اصول ترویج کشاورزی ماکی کالا | gold-flower

برای آشنایی با تجربه های موفق تولید کنندگان و بهره برداران تمامی حوزه های کشاورزی (زراعت،باغبانی،دام،شیلات،مکانیزاسیون،آبیاری،آفات و بیماری ها،تغذیه خاک و سموم) بخشی بعنوان تالار گفتگو طراحی و اجرا شده. در این بخش همه کاربران می توانند تجربیات موفق خود را به اشتراک گذاشته و با هم به گفتگو بپردازند. صحت و انتخاب هر روش کاری از تجربیات مطرح شده تنها با مشورت کارشناسان مربوطه توصیه می شود و تجربیات به اشتراک گذاشته شده در تالار گفتمان مرجع تایید نمی باشد. از جمله این اثرات می توان به افزایش ظرفیت نگهداری آب و عناصر غذایی، سبک شدن خاک، بهبود شرایط خاک برای فعالیت موجودات مفید ذره بینی و بهبود تهویه خاک اشاره کرد. مواد آلی مورد مصرف در کشاورزی ارگانیک، شکل های مختلفی دارند که به طور مختصر به آن ها اشاره می شود. امروزه، مردم بسیاری از کشورهای جهان به دنبال خرید محصولاتی هستند که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد.

در اینجا تعدادی از آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده (بدون ذکر و توجه به اسامی تجاری) و به منظور اطلاع خوانندگان محترم به طور مختصر ذکر می گردند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله خبری گل و گیاه مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.

بررسی شاخصهای فیزیولوژیک رشد زنیان و شنبلیله در کشت های خالص و مخلوط مبتنی بر اصول کشاورزی زیستی (ارگانیک)

در طول اعصار و قرون، کشاورزی دچار تغییرات گوناگونی شده و همواره انسان مهمترین عامل تغییر در آن بوده است. باید به کشاورزی طبیعی یا زیستی (ارگانیک) روی آورد. باید مواد طبیعی و بی خطر را در تولید محصولات کشاورزی، جایگزین سموم و کود های شیمیایی و مواد مصنوعی نمود! در این نوشتار سعی شده است که با بیان ساده و خلاصه، مفاهیم، اصول و روش های کشاورزی ارگانیک ارائه گردد. امید است که مطالب آن مورد استفاده شما کشاورزان عزیز، مصرف کنندگان و علاقه مندان تولیدات کشاورزی ارگانیک قرار گیرد.

http://ahwaz-music.ir

کشاورزی زیستی نوعی کشاورزی است که هدف از آن ایجاد نظام­های تولیدی کشاورزی یکپارچه، نظام­یافته و انسانی می­باشد که تضادی با منافع زیست­ محیطی و اقتصادی ندارد(قربانی و همکاران، ۱۳۸۹­). هم اکنون پذیرش کشاورزی زیستی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال افزایش است(کونور[۳]، ۲۰۰۸­) . تولید محصولات کشاورزی به مجموعه­ای از عملیات زراعی بویژه کودهای شیمیایی وابسته است که علاوه بر افزایش تولید به دلیل فشار بیش از حد به زمین، موجبات ایجاد استهلاک بالا در زمین­های کشاورزی و کاهش کیفیت ساختمان خاک، آلودگی آب و خاک و تهدید سلامت انسان را فراهم می­آورد و نتیجه نهایی آن، تهدید امنیت غذایی در آینده خواهد بود. در دهه­های گذشته به دلیل مصرف کودهای شیمیایی، اثرات مخرب زیست­محیطی متعددی از جمله انواع آلودگی­های آب و خاک و مشکلاتی برای سلامتی انسان و دیگر موجودات زنده در خاک مشاهده گردید(حسین زاده و قربانی، ۱۳۹۰­).

  • توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها و تمدن‌ها شد.
  • باید به گونه ای مدیریت شود تا با همین کیفیت و همین فراوانی قابل دسترسی برای نسل های آینده نیز باشد و کشاورزی پایدار اصول و راهکارهای دستیابی به این موفقیت را بیان میکند.
  • شما می توانید یک قرار ملاقات یا درخواست برای اطلاعات جامع ایجاد کنید.
  • مثلا که از یک سویه و یا مخلوطی از چندین سویه از یک نوع باکتری است که برای کنترل آفات مختلف ( عمدتا لارو پروانه ها و سوسک ها ) استفاده می شود.

كشاورزي ارگانيك سيستمي است كه در صورتيكه از طرف مردم و دولت و نهادهاي غير دولتي به آن تو جه شود مي‌تواند منجر به حفاظت و حاصلخيزي خاك در بلند مدت سلامت و توليد بالاي محصولات گياهي و دامي، بالابردن كيفيت و اهميت غذايي، اثرات مثبت اجتماعي، بازار مناسب و صرفة اقتصادي گردد. اين مابه التفاوت بسته به محصول وزمان متفاوت است.صنعت زيستي به سرعت درحال تغييراست كه اين امرمنجربه عدم ثبات قيمت هامي گردد.به عنوان مثال مابه التفاوت بالابراي يك محصول مي تواند برخي كشاورزان رابه سمت توليدوپرورش آن محصول هدايت كند.دراين حالت بازاراشباع شده وقيمت كاهش پيدامي كند. به نظر مي رسد درآمدخالص مزارع زيستي كمي بيشتراز مزارع رايج باشد.به طوركلي مخارج كمتربوده ودرآمدبيشتراست(به دليل وجوديارانه مابه التفاوت قيمت محصولات زيستي نسبت به محصولات رايج). كشاورزان زيستي بابهبودساختمان خاك واعمال مديريّت مناسب دريافته اندكه نسبت به نظام هاي رايج دربرخي مواقع به خاك ورزي كمتري نيازاست. در سال 1335 در اداره ترویج آن زمان ، اداره آموزش کشاورزی به وجود آمد. در ایران، آموزش کشاورزی به دوره قاجاریه بر می گردد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید