کاهش قیمت کود – با عقب نشینی کشاورزان، مازاد تولید ظاهر می شود

منبع عکس: Dreamstime.com



منبع

منبع: bnnbloomberg.ca

قیمت کود در اوایل سال پس از تحریم‌ها علیه بلاروس، یک تولیدکننده بزرگ، و جنگ روسیه در اوکراین که به افزایش قیمت مواد مغذی محصولات دامن زد، به بالاترین حد خود رسید. این امر باعث شد شرکت‌های جهانی کود برای جلوگیری از مشکلات زنجیره تامین و محدودیت‌های تجاری در بازارهای صادراتی مانند روسیه، خرید و حمل و نقل انبوه محصول را افزایش دهند.

شاخص هفتگی اوره کود نیتروژن معمولی در نیواورلئان روز جمعه 3.2 درصد کاهش یافت و روند نزولی یک ماهه را ادامه داد زیرا کشاورزان آمریکایی منتظرند تا ببینند قیمت ها چگونه ممکن است پایین بیاید. کشاورزان برزیلی نیز خرید خود را متوقف می‌کنند و با انباشته شدن کود، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. قیمت جهانی نیتروژن هنوز در حدود پنج برابر میانگین تاریخی معامله می شود.

قیمت کود در حال کاهش است زیرا کشاورزان، ناامید از هزینه های بالا، خرید خود را متوقف می کنند. این امر باعث کاهش تقاضا و ایجاد اشباع می شود که بازار نهاده های محصول را متحول می کند.

این حرکت‌ها منجر به افزایش موجودی کود در برخی مناطق کلیدی شده است و کشاورزان خرید نمی‌کنند، وضعیتی که اکنون بر بازار سنگینی می‌کند. این چرخش هم در ایالات متحده، یک کشور عمده خریدار کود و بزرگترین صادرکننده ذرت در جهان، و همچنین در نیروگاه کشاورزی برزیل، تامین کننده شماره 1 سویا، در حال انجام است.