چگونه یک گل کمیاب کلمبیایی با دانش بومی کشت می شود

در کنار آنها، شوهر و پسر کارولینا، گل‌های فوشیا رنگ را با دقت زیادی گیره، طبقه‌بندی و جعبه‌بندی می‌کنند. آنها از زمانی که بیش از یک دهه پیش آغاز شد، در تجارت گل Inírida در بخش شرقی گواینیا کلمبیا شرکت داشتند. این تجارت نسبت به روزهای اولیه خود که گل تازه از طبیعت چیده شده بود، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. امروزه، فرآیند موفق اهلی‌سازی که زمانی غیرممکن تلقی می‌شد، حفظ طولانی‌مدت آن را تضمین می‌کند، در حالی که به طور همزمان به تلاش‌های حفاظتی در این منطقه منحصربه‌فرد کمک می‌کند.

منبع: news.mongabay.com



منبع کارولینا مورا گایتان یکی از گل‌ها را از سطل آبی که زیر پایش قرار دارد برمی‌دارد و آب اضافی را از بین می‌برد. او با استفاده از یک مسواک، هر اثری از کثیفی را پاک می کند و یک برگ قهوه ای ناخوشایند را با یک موچین کنده می کند. روبه‌رو نشسته، عروسش کارهای او را منعکس می‌کند.

گل Inírida، معروف به flor de Inírida، در منطقه کوچکی در امتداد مرز کلمبیا و ونزوئلا رشد می کند. یک رهبر بومی و گیاه شناس با موفقیت با یکدیگر برای اهلی کردن این گل کمیاب و کمتر شناخته شده همکاری کردند. حفاظت از آن به تضمین حفاظت طولانی مدت سایر گونه ها کمک می کند و در عین حال پاکسازی زیستی بالقوه را در برابر خاک آلوده ارائه می دهد. تجاری سازی اینریدا نقشی حیاتی در اقتصاد سبز منطقه ایفا می کند و برای خانواده های بومی درآمد به ارمغان می آورد.