وضوح در مورد بار گیاهی، جذب و تعادل گیاهی در محصولات زینتی

بار گیاهی، Assimilate و Plant balance هر کدام نقش خود را در رشد یک گیاه زینتی ایفا می کنند. به عنوان مثال: با تنظیم بار گیاه (مجموع سینک در هر متر مربع گلخانه در هفته) به مقدار نور مورد انتظار در طول رشد گل شاخه بریده یا گیاه گلدانی، می توان بیشتر با نور طبیعی رشد کرد. به این ترتیب یک پرورش دهنده می تواند در گرما و برق صرفه جویی کند.

به عنوان بخشی از “Het Nieuwe Telen”، تعاریف و اثرات این اصطلاحات اغلب در محصولات سبزی استفاده می شود، اما در محصولات زینتی بسیار کمتر است. اصطلاحات مربوط به محصولات گیاهان زینتی اکنون نیز شرح داده شده است. این در دستورالعمل های کشت برای چهار محصول توضیح داده شده است: گل رز، گل داوودی، فریزیا و ژربرا.

منبع: wur.nl



منبع

در روزهای روشن تر، می توان دمای گلخانه را افزایش داد تا از نور خورشید برای تولید و فرآوری مواد جذب شده، محصولات فتوسنتز مانند قندها و نشاسته استفاده بهینه کرد. تعادل جذب در این امر نقش دارد: رابطه بین عرضه و تقاضای مواد جذب شده. تعادل گیاهی تعادل در تولید و رشد قسمت های قابل برداشت و غیر قابل برداشت گیاه است تا گیاه بتواند رشد کند و کیفیت محصول را به روشی که پرورش دهنده می خواهد ارائه دهد.

آب و هوای گلخانه ای بهینه به پرورش دهندگان زینتی امکان می دهد بیشترین بهره را از محصولات خود ببرند. آنها می توانند خواصی مانند بارگذاری گیاهی، Assimilate و Plant balance را کنترل کنند. در بحث با کشاورزان و مشاوران، مهم است که همه درک یکسانی از این اصطلاحات داشته باشند. در مطالعه “اندازه گیری و کنترل بار گیاهی در محصولات باغی زینتی”، تعاریف و تفسیر فیزیولوژیکی گیاه از آن اصطلاحات برای محصولات باغی زینتی ارائه شده است.