میخک که “زمان” خود را از دست داده است – کیونگ هیانگ شینمون



اردیبهشت ماه پر هزینه و گرانی است. به جای گل، «پول جیبی یا یک وعده غذایی». رزرو سبد گل نیز 70 درصد کاهش یافته است. مزارع کشت طی 10 سال به نصف کاهش یافت.

در ساعت 12:30 روز هفتم، یک روز قبل از روز والدین، آقای چوی، تاجر در مرکز خرید عمده فروشی گل Namdaemun در سئول، دائماً با مشتریان صحبت می کرد. “این دو برابر (نیم) ارزان تر از گل فروشی محلی است! “شنیده ام که قیمت آن فقط 15000 وون است.”

غرفه فروشگاه چوی پر از سبدهای گل با 5-6 میخک بزرگ بود. پنج یا شش مشتری از آنجا رد شدند، اما تنها چیزی که گفتند این بود: “من به اطراف نگاه می کنم.” با گذشت زمان ناهار و ناپدید شدن کارکنان ادارات مجاور که برای دیدن میخک ها آمده بودند، منطقه خرید خلوت تر شد.

آقای چوی که 40 سال است اینجا گل می‌فروشد، گفت: “روز پدر و مادر مثل گذشته نیست” و افزود: “فقط مشتری‌های تصادفی هستند، بنابراین از هر 10 نفر فقط 2 تا 3 نفر از آنجا عبور می‌کنند. گل بخر.” تاجران گل، از جمله چوی، توافق کردند که فروش 20 تا 30 درصد نسبت به قبل از COVID-19 کاهش یافته است. آقای الف گفت: اگر مثل قبل بود آنقدر سرمان شلوغ بود که حتی وقت حرف زدن هم نداشتیم و افزود: سفارشات گروهی هم کم می شود. آقای چویی گفت: گل فروشان تا سال گذشته 100 سفارش سبد گل میخک در روز مادر می گرفتند اما امسال فقط حدود 30 سفارش دریافت کردند.

در newsdirectory3.com بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع