مزرعه گل کنیا با فناوری جدید زباله ها را به انرژی پاک تبدیل می کند

برای اطلاعات بیشتر:
تمدید کوبه
www.quberenewables.co.uk

هضم خشک در جنوب صحرای آفریقا دارای پتانسیل عظیمی برای استفاده از ضایعات کشاورزی است که در غیر این صورت به پوسیدگی رها می شوند، که اتلاف عظیمی از یک منبع بالقوه انرژی است، زیرا می تواند بیوگاز تمیز و مقرون به صرفه را برای پخت و پز و تولید برق محلی فراهم کند. مارک کلایتون، مدیر فنی QUBE گفت.

این نوآوری در زمانی رخ می دهد که صنعت گل کنیا با قیمت های گزاف انرژی دست و پنجه نرم می کند که تا 40 درصد از کل هزینه های تولید را تشکیل می دهد. مزارع برای تامین انرژی گلخانه‌ها و راه‌اندازی اتاق‌های سرد، از جمله نیازهای دیگر، به انرژی متکی هستند. قبوض بالای برق، همراه با خاموشی های مداوم برق، منجر به خسارات هنگفتی برای مزارع شده است که به دنبال یافتن جایگزین های ارزان تر و قابل اطمینان تر است.

ضایعات گل به کمپوست تبدیل می‌شود. تمام گازهای گلخانه‌ای که در طی این فرآیند تولید می‌شوند به اتمسفر آزاد می‌شوند و این همان چیزی است که هضم بی‌هوازی تلاش می‌کند با آن مقابله کند. این نوآوری به عنوان یک پروژه بزرگ در مقیاس کارخانه در نظر گرفته می‌شود، اما ما سعی کنید آن را در یک چیز کوچک و تمیز بسته بندی کنید تا در یک کانتینر حمل و نقل قرار گیرد و بتوان آن را در هر کجای دنیا گذاشت.”

“اگرچه کنیا منبع برق خوبی دارد، اکثریت جمعیت اغلب از شبکه خارج می شوند، به خصوص در طول روز، و اکثر مردم نمی توانند به سوخت پاک دسترسی داشته باشند. فلسفه QUBE این است که مشکلات مردم مانند زباله ها را تغییر دهد. جو کلایتون، یکی از بنیانگذاران و مدیر انرژی های تجدیدپذیر QUBE گفت.

شرکت QUBE Renewables با مزرعه گل اوسریان همکاری کرده است تا انبوهی از ضایعات گل را به انرژی تبدیل کند. این مزرعه که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گل کنیایی است، سالانه تا 1825 تن زباله را دور می ریزد که یا در محل های دفن زباله ریخته می شود یا کمپوست می شود.

فناوری جدید بیوگاز به موقع است، با پتانسیل برای مقیاس بندی در زمانی که 90 درصد از جمعیت روستایی کنیا همچنان به سوخت چوب و نفت سفید برای برآوردن نیازهای انرژی خود متکی هستند و آنها و محیط را در معرض اثرات مضر قرار می دهد.

از آنجایی که مزارع گل کنیا با مدیریت ضایعات گل‌های دور ریخته شده و هزینه‌های بالای انرژی برای عملیات برق دست و پنجه نرم می‌کنند، یک نوآوری جدید راه‌حلی برای مشکلات دوقلو ارائه می‌کند.

Beatrice Wachira، مدیر سایت در Grants Biotech Ltd، موافق است: “ما نه تنها بیوگاز را برای مقاصد پخت و پز ارائه می کنیم. هدف اصلی ما ارائه انرژی پاک است که بتواند کل عملیات را در Oserian تامین کند.”

سیستم جدید که در مزرعه به عنوان بخشی از تمرکز بلندمدت آن بر پایداری نصب شده است، قبل از ارسال و مونتاژ در مزرعه با استفاده از منابع محلی در بریتانیا ساخته و در کارخانه آزمایش شد. این کانتینر از 10 کانتینر تشکیل شده است که هر ظرف به عنوان یک هاضم جداگانه، 10 راکتور دسته ای، یک اتاق کنترل، یک آزمایشگاه و یک کارگاه عمل می کند. هر راکتور می تواند تا سه تن ضایعات گل را در خود جای دهد.

از آنجایی که این کشور به دنبال رسیدگی به فقر انرژی و حرکت به سمت یک گذار عادلانه است، فناوری‌های پاک ارزان قیمتی که از راه‌حل‌های محلی استفاده می‌کنند و در عین حال به تهدید زباله‌ها رسیدگی می‌کنند، می‌توانند تغییر دهنده بازی انرژی جدید در خانواده‌ها و صنایع باشند.

بیوگاز ظروف به الکتریسیته تبدیل می‌شود و برای تامین انرژی بسته‌خانه‌های مزرعه استفاده می‌شود. گاز دیگر به صورت سیلندر فشرده می شود و در آشپزخانه های اوسریان برای تهیه غذا برای کارگران استفاده می شود. به طور سنتی آشپزخانه ها به هیزم متکی بودند.

در عین حال، زباله های کشاورزی یکی از فراوان ترین منابع زیست توده در کشور باقی مانده است. با سوختن یا رها شدن برای پوسیدگی دور ریخته می شود و به محیط زیست آسیب بیشتری می رساند. و در حالی که انرژی بیوگاز قبلاً ترویج و مورد استقبال قرار گرفته است، به دلیل هزینه بالای نصب سیستم های تولید، پذیرش کم باقی مانده است.

این پروژه توسط Energy Catalyst، یک برنامه Innovate UK پشتیبانی می‌شود که به نوآوران در مراحل اولیه تا آخر کمک می‌کند تا فناوری‌ها و مدل‌های تجاری مبتنی بر بازار را توسعه دهند که دسترسی به انرژی پاک، مدرن و مقرون‌به‌صرفه را در آفریقا و آسیا تسریع می‌کند. Grants Biotech، یک شرکت کنیایی، در حالی که دانشگاه ولز جنوبی شریک آکادمیک بود، پشتیبانی فنی و عملیات در محل را ارائه داد.

این فناوری که توسط شرکت QUBE Renewables که زباله‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند، معرفی می‌کند، از باکتری‌ها برای تجزیه مواد آلی و تولید بیوگاز استفاده می‌کند که می‌توان از آن برای پخت و پز و تولید برق استفاده کرد.

کاتالیزور انرژی
www.energycatalyst.ukri.org



منبع

“پیشرفت بزرگی در نحوه عملکرد ما در آشپزخانه صورت گرفته است. انتقال از هیزم به بیوگاز کارایی را افزایش داده و از سلامت ما محافظت کرده است. این نوع انرژی زندگی ما را تغییر می دهد و امید ما در حال حاضر و آینده است.” هیلاری بت، سرآشپز در مزرعه گل اوسریان را مشتاق کرد.