“ما توانستیم 14 کیلومتر در روز را طی کنیم”

روزی چند کیلومتر را طی می کنند؟ برای پرورش دهنده لئون داکر، زمانی که ناودان های گلخانه او اخیراً برنامه Second Skin را دریافت کردند، یک رویداد کاملاً پر تعلیق بود. در نهایت، نگرانی های او بی اساس بود. هشتاد و پنج کیلومتر از ناودان به سرعت با لایه رویه پلاستیکی نوآورانه تجدید شد. لوک ون آدریشم، مدیرعامل متازت می‌گوید: «ما Second Skin را به همان سرعتی که در ناودان‌های فولادی نصب می‌کنیم، نصب می‌کنیم. پرورش دهنده هم راضی است. “به راحتی پیش رفت. ما درست به موقع تمام کردیم.”

در ابتدا، در پروژه گلخانه‌ای در پرورش‌دهنده گل رز Porta Nova در Waddinxveen، “کمی آزمون و خطا” بود. لوک می‌گوید: «ماده واقعاً کمی متفاوت از فولاد است. “در نهایت، همه چیز به آرامی پیش رفت. ما می توانستیم 14 کیلومتر در روز انجام دهیم. این سرعت حداقل به سرعت فولاد و حتی کمی سریعتر است.”

در سیستم موجود
برای متازت، این اولین پروژه عملی بزرگ با نوآوری ارائه شده در تابستان گذشته بود. ما قبلاً Second Skin را در حدود 12 پروژه در مقیاس کوچکتر نصب کرده ایم.

در پورتا نوا فشار بیشتری وجود داشت. به محض رسیدن گیاهان، باید آماده باشید. در کشت گل رز، گیاهان سال‌ها در ناودان می‌مانند. این به این معنی است که شما یک فرصت دارید تا آن را در یک فرآیند هشت ساله درست کنید.

در Waddinxveen، ناودان ها در 4.3 هکتار گلخانه نیاز به نوسازی داشتند. ما در اینجا روی سیستم موجود، با ناودان های موجود، Second Skin را نصب کردیم. از ناودان های موجود به عنوان یک حامل استفاده شد و یک لایه رویه پلاستیکی کاملاً جدید اعمال شد.

مزایای کار و بهداشت
افراد کمتری برای کار نوسازی نسبت به ناودان های فولادی مورد نیاز بود. “به طور معمول، شما در هر دو ستون یک پسر خواهید داشت. این یعنی حدود پانزده مرد در هر خلیج. در این پروژه، ما می توانیم راهنماها را با سه مرد جابجا کنیم. وزن کمتر پلاستیک و توانایی استفاده از ناودان موجود به عنوان راهنما. بسیار مفید است.”

با ساخت و سازهای جدید با استفاده از Second Skin، مزیت نیروی کار از بین می رود. در این صورت، ما حامل های فولادی را رول می کنیم و لایه رویی پلاستیکی را مستقیماً روی آنها اعمال می کنیم. آنچه برای نوسازی و ساخت و ساز جدید باقی می ماند از دیگر مزایای نوآوری است. “با این محصول به پرورش دهندگان کمک می کنیم تا بهداشت را در گلخانه بهبود بخشند. مواد نرم تر از فولاد است. بقایای کود، جلبک ها و خاک بسیار کمتر به پوست دوم پلاستیکی می چسبد. Second Skin همچنین در برابر تمیز کردن و ضدعفونی شدید گلخانه ها مقاومت می کند. این به کشاورزان در انتخاب عوامل انعطاف‌پذیری می‌دهد.”

هزینه های بلند مدت کمتر
تا کنون متازت تجربه عملی در محصولات زراعی به دست آورده است که در طول نوسازی، ساخت ناودان موجود در محل باقی مانده است. برخلاف هنگام تعویض ناودان های فولادی، کل سازه تخریب نمی شود. “ساختار فولادی که ناودان ها روی آن قرار دارند، طول عمر کامل گلخانه را دوام می آورد. با Second Skin، فقط باید لایه بالایی را جایگزین کنید.”

لوک می گوید، امروزه یک گلخانه به راحتی سی سال یا حتی بیشتر دوام می آورد. “اگر شما جدید بسازید و از Second Skin استفاده کنید، یک بار روی ساخت ناودان سرمایه گذاری کرده اید و بعدا فقط باید لایه بالایی را جایگزین کنید. لایه رویی پلاستیکی از نظر فنی ده تا دوازده سال و شاید حتی بیشتر دوام می آورد. در پایان، با Second Skin، شما کمتر از نصف قیمت یک ناودان فولادی را برای کل طول عمر سیستم کشت خود خرج می کنید.

تناوب زراعی
اکنون که اولین پروژه عملی بزرگ تکمیل شده است، متازت می تواند از اواخر امسال کیلومترها را پوشش دهد. “برای ما راحت بود که این پروژه نسبتاً نزدیک به خانه بود. ما توانستیم تکنیک شکل‌دهی و ماشین‌های جدید را برای Second Skin به خوبی تنظیم کنیم و پروژه را طبق برنامه به پایان برسانیم. گرم کردن ایده‌آل برای پروژه‌های آینده ” تابستان امسال، اولین پروژه بزرگ سبزیجات گلخانه ای دنبال می شود و پس از آن پروژه های بیشتری در زمان تناوب زراعی برنامه ریزی می شود. “تکنیک به سرعت به بلوغ رسیده است.”

برای اطلاعات بیشتر:
متازت
De Lierseweg 6
2291PD، واترینگن
تلفن: +31 (174) 22 58 22
[email protected]
www.metazet.com

منبع