ما ترجیح دادیم قدم به قدم جلو برویم

خوزه ریکاردو داوالوس، رئیس Florisol & Co می گوید: “همه چیز در دهه 1980 شروع شد، زمانی که عمویم اولین مزرعه گل را در اکوادور تأسیس کرد.” . اکنون، 40 سال بعد، این شرکت هنوز متعلق به خانواده است و از سه مزرعه تشکیل شده است: Florisol، Piaveri و Clarivel که 21 دسته گل را در 45 هکتار رشد می دهند. علاوه بر این، بخش دلال خود (Marvel Flowers) و آزمایشگاه بافت خود را دارد. در این مقاله، داوالوس، درباره تاریخچه فلوریسول، موانعی که آنها بر آن ها غلبه کرده اند و چشم اندازشان برای آینده بیشتر به ما می گوید.


نسل دوم صاحبان Florisol. از چپ به راست: ورونیکا داوالوس، پیداد دیاز، خوزه ریکاردو داوالوس، ریکاردو داوالوس، و ماریا پیداد داوالوس.

دوران پیشگامی
پس چگونه شروع شد؟ داوالوس: “در سال 1984، گل‌کاری در کلمبیا پیش از این حدود 25 سال سابقه داشت. عمویم موریسیو دید که مناطق تاباکوندو و کایامبه دارای آب و هوای مشابه ساوانای کلمبیا هستند. او و پدرم یک ایده بلندپروازانه داشتند: آوردن آن تجربه به اکوادور و شروع به رشد گل رز، زیرا این صنعت قبلاً به خوبی تثبیت شده بود، این منجر به تأسیس Agroflora، اولین مزرعه گل اکوادور شد.

با وجود چالش ها، این پروژه با موفقیت آغاز شد و شش ماه بعد، پدرش به همراه عمویش تصمیم گرفتند یک زمین دیگر برای کاشت درختان میوه بخرند. با این حال، مشاور آگروفلورا پیشنهاد کرد، “این زمین برای گل های داوودی عالی است”. پدرش با الهام از این ایده تصمیم گرفت وارد ماجراجویی شود و مزرعه Florisol را افتتاح کرد.


ساخت مزرعه فلوریسول.

داوالوس ادامه می‌دهد: «آن روزها را به وضوح به یاد می‌آورم. من فقط دوازده سال داشتم. در آن زمان صنعت گل‌کاری تازه در اکوادور شروع شده بود و Florisol سومین مزرعه گل در کشور بود. کمبود فلوریسول هیچ حمام، غذاخوری یا انباری نداشت.

ثمره زحمات آنهاست
مزرعه فلوریسول با سه هکتار گل داوودی آغاز شد، امروزه از 45 هکتار گل های مختلف تشکیل شده است. داوالوس چگونگی گسترش تدریجی فلوریسول را در طول زمان توضیح می دهد و می گوید: “پدر من همیشه مردی محتاط بود، فلسفه او در رشد تدریجی فلوریسول منعکس می شود. برخلاف بسیاری که تصمیم گرفتند به سرعت گسترش یابند، سطح زیر کشت خود را یک شبه دو برابر یا سه برابر کردند، ما ترجیح دادیم. به یاد دارم که در سال 1992، ما این فرصت را داشتیم که ملکی به مساحت 10 هکتار به نام Caucaso را خریداری کنیم که به ما اجازه داد تا مزرعه گل رز خود را تأسیس کنیم آن را از چهار هکتار به حدود 10 هکتار افزایش دادیم، بعداً ملک دیگری در مجاورت فلوریسول به دست آوردیم و پانزده هکتار دیگر را به عملیات خود اضافه کردیم. رشد ثابت 10 درصد در سال.”
امروزه، Florisol دارای مجموعه ای از 21 دسته گل است: مامان های فوتبال، مامان های عنکبوتی، کرمون ها، توپ های Disbud، نیلوفرهای شرقی، OT Lilies، Roselilies، Alstroemerias، Delphinium، Solidago، Lepidium، Sunflower، Gypsophilia، Roses، رز باغی، Spray. کالاس، مینی کالاس، ارینگیوم، گلدیس و محصولات رنگی.

او همچنین تاکید می‌کند که موفقیت فلوریسول در کیفیت محصول، میراثی که آن‌ها به دنبال حفظ آن هستند و مشتریانشان است. تولیدکنندگان کمی در دنیا می توانند ادعا کنند که محصولشان بهترین است، اما پدرم به این نقطه عطف دست یافت و ما با افتخار از آن دفاع می کنیم. ما بهترین گل های داوودی را در جهان داریم. با این حال، موفقیت ما فراتر از برتری محصول است. ما نیز یکی از آنها هستیم. از معدود مزارع دارای گواهی تجارت منصفانه، نه تنها به خاطر تعهد ما به محیط زیست، بلکه برای حفاظت و توسعه همه جانبه کارگران از لحاظ فیزیکی، فکری و حرفه ای نیز گواهی می دهد.


گل داودی در گلخانه فلوریسول رشد می کند.

ما مفتخریم که می بینیم در چهار دهه گذشته چه تأثیر مثبتی بر زندگی 700 کارمند خود داشته ایم. علاوه بر این، ما بدون اعتماد و حمایت مشتریان خود نمی توانستیم به این موفقیت ها دست پیدا کنیم. ما آرزو داریم این روابط را برای چندین دهه آینده ادامه دهیم و به نفع هر دو طرف باشد. ما می خواهیم شرکت ما بسیار بیشتر از یک تجارت سودآور باشد. ما برای مسئولیت اجتماعی که به عنوان یک تیم به اشتراک می گذاریم ارزش زیادی قائل هستیم. ما می خواهیم شرکتی باشیم که به دلیل مشارکت اجتماعی، انعطاف پذیری و قابل اعتماد بودنش شناخته شده باشد. این ارزش ها ذاتی شرکت ما هستند و ما را به عنوان یک سازمان تعریف می کنند. این فلسفه از پدرشان به ارث رسیده است و این چیزی است که آنها می خواهند به نسل های آینده منتقل کنند.


تیم فلوریسول

زمان های چالش برانگیز
با این حال، در طول سال ها، Florisol همچنین با چالش های مختلفی از جمله شکایت، مرگ و میر گل، خسارات مالی و آفات مواجه بوده است. داوالوس نمونه‌هایی از چالش‌برانگیزترین لحظات شرکت را بیان می‌کند: “پدرم با شکایتی از سوی تولیدکنندگان آمریکایی مواجه شد که او و سایر تولیدکنندگان اکوادوری را به شیوه‌های دامپینگ متهم کردند، که در بازار ایالات متحده به قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسد. در حالی که گل رز حامیان زیادی داشتند. ما به عنوان تولیدکنندگان گل داودی به تنهایی مجبور شدیم از خودمان دفاع کنیم، در راس فلوریسول، به لطف ارائه محکم در این سه پرونده، مسئولیت تهیه تمام اطلاعات را به عهده گرفت. ما از ضربات پنالتی سالم بیرون آمدیم.”

پدر داوالوس، بنیانگذار فلوریسول، با چالش های متعدد قانونی و کشاورزی مواجه شد و بر آن غلبه کرد.

در انتخاب واریته‌های جدید، آن‌ها نیز با زمان‌های چالش‌برانگیزی مواجه شدند. به یاد می‌آورم زمانی که فلوریسول شروع به تولید پامپوم، انواع گل داوودی اسپری کرد و ما مجبور شدیم تولید آنها را در یک نقطه متوقف کنیم. ما با مشکلاتی از جمله مرگ و میر گل‌هایمان مانند گیپسوفیلا و هایپریکوم مواجه شده‌ایم و مجبور شده‌ایم محصولاتی را که قبلاً تولید می‌کردیم کنار بگذاریم، که منجر به ضرر مالی شد، همانطور که چند سال پیش در مورد کالانکوئه رخ داد.»

و البته آنها با چندین چالش زراعی مواجه شدند، اما یکی از وحشتناک ترین آنها حمله معدنچی برگ در سال 2013 بود. “این حشره روی برگ ها تخم می گذارد و لاروهایش آنها را از داخل نابود می کنند و تونل های استخراج شده را تشکیل می دهند. مشکل دسترسی ما به بازارهای مهمی مانند ایالات متحده، شیلی و ژاپن را به خطر انداخته است. ما راه حل های مختلفی را اجرا کرده ایم، از استفاده شدید از جاروبرقی برای مکیدن حشرات گرفته تا دمنده هایی که آنها را با صفحه پلاستیکی و چسب بیرون می آورند. ما همچنین از تله‌ها استفاده کردیم، شاخ و برگ‌های آلوده را با دقت انتخاب کردیم، از بخور استفاده کردیم و زباله‌ها را سوزاندیم تا از بقای شفیره‌ها جلوگیری کنیم.


خوزه ریکاردو داوالوس، رئیس شرکت Florisol & Co

زمان تغییر
داوالوس خاطرنشان می کند که چشم انداز تجاری فعلی در حال تغییر است که هم با فرصت ها و هم چالش ها همراه است. وی توضیح می دهد: “امروزه به دلیل تغییراتی که در بازار شاهد هستیم، در لحظه ای واقعا منحصر به فرد هستیم. رشد مستمر تقاضا از سوپرمارکت ها فرصتی را برای ما پیش می آورد که نمی توانیم از دست بدهیم. با این حال، ما نیز با آن روبرو هستیم. تضعیف بخش عمده فروشی، که همیشه مشتری اصلی ما بوده است ما با ورود به بازار دسته گل، اولین قدم را برداشته ایم خرید گل از تولیدکنندگان متعددی که با آنها رقابت مستقیم نداریم.”


یک دسته گل فلوریسول

برنامه های آینده و تصمیمات استراتژیک
“قطب نما استراتژیک ما همیشه در خدمت به عمده فروشان منطقه ای در سراسر جهان بوده است. علیرغم تغییر در چشم انداز تجاری، قدرت ما همچنان در کنار این شرکای کلیدی است. ما با ارائه خدمات استثنایی و بهبود مستمر کیفیت محصولات خود، تعهد خود را نسبت به آنها حفظ خواهیم کرد. با این حال، ما نمی‌توانیم فرصتی را که سوپرمارکت‌ها به ما ارائه می‌دهند، نادیده بگیریم، فرصتی که به آن توجه می‌کنیم و به تقویت آن ادامه می‌دهیم تا از رشد پایدار و حضور پایدار در بازار جهانی اطمینان حاصل کنیم. “


هدف Florisol ارائه خدمات به عمده فروشان و مشتریان خرده فروشی است

برای اطلاعات بیشتر:
Florisol & Co
[email protected]
www.florisolandcompany.com

منبع