“صادرات رشد می کند و تراز تجاری به خوبی انجام می شود”

توسکانی، لیگوریا، سیسیل، لمباردی، لاتزیو، پوگلیا، امیلیا رومانیا، ونتو و پیمونت در رتبه بندی مناطق ایتالیایی با بالاترین ارزش تولید در باغبانی ملی قرار دارند که در سال 2021 نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است. این ارزش که معادل 2.8 میلیارد یورو (4.6 درصد از قیمت پایه تولید در کشاورزی ایتالیا) است، بالاترین مقدار ثبت شده در سال های اخیر است.

این یک واقعیت است که ما در ژانویه سال گذشته پیشرفت کرده بودیم – اظهارات رهبری – زمانی که متوجه شدیم صادرات محصولات باغبانی ایتالیا از سه ماهه اول رشد داشته است. علاوه بر این،
بسیاری از شرکت‌ها در این صنعت احساسات مثبتی در مورد راه‌اندازی مجدد داشتند. با این حال، ما همچنین اشاره کرده بودیم که چگونه رشد مجدد به نحوی با افزایش هزینه های تولید به دلیل افزایش قیمت متوقف شد.
هزینه انرژی، مواد خام برای حمل و نقل، حمل و نقل و کودهای شیمیایی.

70 درصد صادرات ایتالیا به فرانسه، هلند، آلمان، بریتانیا و سوئیس می رسد. هلند (75%)، آلمان، اسپانیا و بلژیک، کشورهای اصلی وارداتی هستند.
ایتالیا

مشکلات و فرصت های چهل هزار هکتاری تعالی
از ابتدای سال 2022، پس از غلبه بر بحران سخت ناشی از همه گیری، تولید ایتالیا دوباره تحت فشار قرار گرفت. همانطور که قبلاً توسط Myplant اشاره شد، تورم،
قیمت انرژی و عدم اطمینان سیاسی در سطح بین المللی به شدت شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد، مانع تولید، افزایش قیمت ها، مانع از برنامه ریزی تولید و
توقف مبادلات بین المللی

توسکانی با گردش مالی 816 میلیون یورو (+4 درصد میانگین بین سال‌های 2019 و 2020) در سطح ملی پیشتاز تولید مهد کودک است.

در عوض تولید گل توسط لیگوریا با 386 میلیون یورو (+ 4.6 درصد نسبت به دو سال گذشته) پیشتاز است.

برای اطلاعات بیشتر
Myplant & Garden
myplantgarden.com



منبع

تولید گل و گیاهان گلدانی در سال 2021 به حدود 1.3 میلیارد یورو (+ 5.1٪ از سال 2020) رسیده است که بخشی از آن (39٪) از مناطق شمال غربی ایتالیا و بخشی (35٪) از جنوب و جنوب سرچشمه می گیرد. جزایر

علاوه بر این، طبق گفته Assofloro، افزایش هزینه‌های انرژی بی‌سابقه است: تقریباً + 100٪ تابستان 2022 / تابستان 2021 برای برق. +80٪ بهار 2022 نسبت به بهار 2021 برای سوخت؛ +1200%
جولای 2022 بیش از 2021 برای متان.

ما همچنان شاهد علاقه و حساسیت فزاینده نسبت به طبیعت هستیم: از سیاست گرفته تا معماری، از ارزش گذاری مناطق بیرونی تا بازسازی شهری، با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک رشته قرمز. رونق زندگی سبز در حوزه خانگی، کشت های خرد و آگاهی مردم از ارتباط گیاهان با رفاه ما را نباید فراموش کرد. اینها همه جنبه هایی هستند که
صنعت باغبانی کمک می کند.»

بر اساس گزارش یورواستات، ارزش کل تولید اروپا در سال 2021، شامل پیازهای گل و گیاهان مهد کودک، 20 میلیارد یورو بوده است که تقریباً 7 میلیارد آن از هلند بوده است.

صادرات رشد می کند و تراز تجاری به خوبی انجام می شود
باغبانی ایتالیا در سطح بین المللی عالی در نظر گرفته می شود. صادرات محصولات باغبانی ایتالیا همچنان در حال رشد است. “از موقعیت ما به عنوان عرصه تجارت بین المللی پیشرو برای باغبانی – اظهارات رهبری در Myplant – ما خوشحالیم که شاهد این هستیم که صادرات، که برای توسعه صنعت بسیار مهم است، به نقطه عطف جدیدی رسیده است که بیش از یک میلیارد یورو است.”

همانطور که قبلاً اشاره شد، توسکانی و لیگوریا در رتبه بندی کلی تولید گل و نهالستان ایتالیا قرار دارند:

  • توسکانی (30%)
  • لیگوریا (14%)
  • سیسیل (9.6%)
  • لمباردی (8.9%)
  • لاتزیو (6%)
  • پولیا (5.7%)
  • امیلیا رومانیا (4.8%)
  • ونتو (4%)
  • Piedmon (2.75٪).

توليد گل و گياه گلداني تغيير اساسي نداشت.

تولید ایتالیا عمدتاً در چهار منطقه انجام می شود: لیگوریا، که پیشرو در تولید گل در فضای باز است. توسکانی و لمباردی، جایی که فعالیت های اصلی مربوط به نهالستان هایی که گیاهان زینتی تولید می کنند انجام می شود. کامپانیا، جایی که شرکت ها عمدتاً در کشت محافظت شده گل تخصص دارند.

با در نظر گرفتن همه موارد، سالن های نمایشگاه به لطف اعتماد و تلاش شرکت هایی که به نمایشگاه تجاری ما به عنوان مکانی برای ملاقات، فرصت های تجاری جدید و فکر کردن به آینده اعتقاد دارند، مملو از جمعیت خواهد بود. می خواهیم با هم به آینده فکر کنیم. باغبانی صنعتی است که با سود بردن به اقتصاد، سلامت مردم و بهبود مکان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم به مقابله با مسائل آب و هوایی و محیطی کمک می‌کند.

ماه آینده، از 22 تا 24 فوریه، Myplant & Garden دوباره در میلان ایتالیا برگزار می شود. این یکی از مهم ترین نمایشگاه های بین المللی در ایتالیا است و این سازمان اخیرا آخرین داده های رسمی در مورد باغبانی ایتالیا برای سال 2021 را منتشر کرده است.

در عوض، تولید مهدکودک ها که به 1.5 میلیارد یورو (+4.9 درصد) رسید، عمدتاً از مرکز ایتالیا بود.

ایتالیا نقش خود را به عنوان صادرکننده خالص محصولات باغبانی تأیید می کند: ارزش تولید صادرات در سال 2021 به 1143 میلیون یورو (903 در سال 2020) رسیده است. تراز تجاری 550 میلیون یورو (423 در سال 2020) است. اتحادیه اروپا مقصد اصلی صادرات محصولات ایتالیایی است (حدود 80 درصد کل صادرات).

به گفته Coldiretti، صادرات ترم اول سال 2022 نسبت به ترم اول در سال 2021 9 درصد افزایش داشته است، اما واردات به 60 درصد افزایش یافته است که به طور بالقوه تراز تجاری را به خطر می اندازد.
برای پایان سال