سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

ظرفی که برای نگهداری کالا طراحی شده و تمام آن و یا قسمتی از آن محصور باشد. به این معنا است که مشتری تمایل دارد خود حمل داخلی را تقبل کند. هنگامی که محموله های چند فرستنده برای یک نفر گیرنده ارسال می شود. برنامه‌ی سفر، زمان ورود و خروج، به، یا از بنادر، پیشاپیش، پيش‌بيني، و به عموم، اطلاع داده مي‌شود.

سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

کانتینر اختصاص‌یافته را از محوطه‌ی کانتینری کشتیرانی تحویل گرفته پس از پرکردن آن با محموله‌ی خود آن ‌را به همان محل و به https://www. transemartlogistics.com هزینه‌ی خود بازمی‌گرداند. این حالت تابع یک فرصت زمانی و تعرفه‌ی خدمات کانتینری است که توسط خطوط کشتیرانی تعیین می‌شود. فوب یکی از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که به معنی تحویل روي عرشه کشتی می­باشد. کالا به وسیله فروشنده در بندري که در قرارداد فروش ذکر شده روي عرشه کشتی گذاشته می­شود. در واقع شرکت حمل و نقل در این مرحله تعهدات خود را به خوبی انجام داده است.

  • دريك مسير، اغلب، چند كشتي، از يك شركت، فعال هستند، و يكي پس از ديگري، با فواصل زماني مشخص، بنادر موردنظر را، تحت پوشش قرار مي‌دهند.
  • این اصطلاح نیز به معنای این است که بار در اسکله مورد نظر به فروشنده تحویل داده شده است.
  • فاس به معنی تحویل کنار کشتی است و تحت این مقررات تعهده فروشنده با گذاردن کالا کنار کشتی روي اسکله یا بارج به پایان می‌رسد.
  • به‌عنوان مثال مالکی که کشتی خود را به شخصی اجاره‌ سفری می‌دهد و در قرارداد خود را از برخی مسئولیت‌ها مبرا ‌می‌کند، حمل‌کننده‌ی خصوصی می‌باشد.
  • هنگامی که محموله های چند فرستنده برای یک نفر گیرنده ارسال می شود.

در این نوع از بنادر، سرویس‌های FCL و LCL به‌صورت مختلف انجام می‌گیرد و دارای محوطه‌ی کانتینری و ایستگاه بارچینی کانتینر هستند. به کانتینری گفته می‌شود که کالاهای چند صاحب کالا درآن تجمیع شده است. فرستندگان کالا ممکن است بارفرابر حمل‌کنندگان بدون کشتی یا صاحب کالا باشند. درمقابل کشتی های دارای برنامه‌ی منظم کشتی‌های گذری TRAMP هستند که برنامه‌ی منظمی ندارند و بین بنادر مشخص رفت ‌و آمد نمی‌کنند. از این کشتی‌ها بیشتر درحالت اجاره یا اجاره‌ی دربست استفاده می‌شود.

فرستنده ی کالا (Shipper)

به نحوی طراحی شده که پر و خالی کردن آن و نیز جابجایی آن از یک وسیله حمل به وسیله حمل دیگر به سادگی صورت پذیرد. به استفاده‌ی هم ‌زمان از نیروی کشش دو جرثقیل، برای برداشتن کانتینر یا نگله‌های سنگین و افزایش قدرت برداشت محموله گفته می شود. CONTAINER SERVICE TARIFF به تعرفه خدمات کانتینری گفته می شود. CURRENCY ADJUSTMENT FACTOR ضریب تعدیل نرخ ارز است که به‌صورت درصدی برای تبدیل اسعار مختلف به دلار به‌کار می‌رود و به کرایه‌ی حمل اضافه می‌شود. برنامه‌ی سفر زمان ورود و خروج به یا از بنادر پیشاپیش پیش‌بینی و به عموم اطلاع داده می‌شود.

گیرنده‌ی کالا Consignee

تحویل پس از پرداخت عوارض وضعیتی است که فروشنده یا خریدار طبق توافق­های قبلی، عوارض را پرداخت کرده‌­اند و فروشنده می­تواند کالا را از محل مورد نظر بدون هیچ گونه مشکلی خارج کند. کریر نیز یکی دیگر از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که افراد زیادی در این حوزه آن را به کار می­برند. انعقاد قرارداد برای حمل و همچنین صدور راه­ نامه یکی از مهم­ترین وظایف شرکت­های کریر هستند.

شرکت حمل و نقل بین المللی