سفر یک برنده AAS از دانه به باغ

برای اطلاعات بیشتر:
منتخب تمام آمریکا
all-americaselections.org

زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک ساسکاتون برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها یا مشکلات حشرات در گیاهان عالی است. گیاهان براسیکا استثنا هستند. ساسکاچوان یک استان کشاورزی است که کلزا (Brassica napus) یکی از محصولات عمده در تولید است. به دلیل سطح وسیعی از کلزا که در حال رشد است، باغداران با آفاتی که به محصولات براسیکا حمله می کنند، مشکل عمده ای دارند: سوسک کک، کرم کلم وارداتی (Pieris rapae)، و ماگت ریشه. هر یک از سبزی های آسیایی، کلم بروکلی، کلم پیچ یا کلم که در باغ AAS رشد می کنند باید پیوند داده شوند زیرا سوسک های کک به راحتی نهال ها را از بین می برند. با بالغ شدن این محصولات، از پوشش های زراعی یا حشره کش های ثبت شده برای کنترل کرم کلم استفاده می شود. متأسفانه، هیچ حشره‌کشی برای باغبان‌های خانگی برای حشره‌های ریشه‌دار وجود ندارد: درصد معینی از گیاهان براسیکا همیشه در اثر حشرات ریشه از بین می‌روند.

مکان باغ در طول سال ها تغییر کرده است، از یک منطقه سایه دار در لبه درختکاری به یک منطقه آفتابی که فاقد ترافیک عمومی زیادی است و در نهایت به مکان فعلی آن، که منطقه ای زیبا و آفتابی است که روزانه قابل توجه است. ترافیک: ورودی جنوبی اصلی ساختمان کالج کشاورزی و منابع زیستی در محوطه دانشگاه ساسکاچوان در ساسکاتون، ساسکاچوان، کانادا.

در ابتدا، تخت‌های All-America Selection حدود ½ اینچ در هفته آبیاری می‌شوند و بعداً در فصل رشد، تخت‌ها 1 اینچ آب در هفته دریافت می‌کنند. ساسکاتون در آب و هوای پریری است که می تواند خشک باشد، بنابراین در صورت لزوم آبیاری سربار ارائه می شود. آب و هوا در ساسکاتون می تواند از سالی به سال دیگر بسیار متفاوت باشد. تا کنون، فصل رشد 2022 کمی مرطوب تر و ابری تر از حد معمول بوده است: گیاهان All-America Selections دیرتر از حد معمول هستند. در سال 2021، فصل رشد بسیار گرم و خشک بود: اگر آبیاری سربار نبود، باغ AAS 2021 تا اواسط ژوئن مرده بود.

یک آفت رایج در ساسکاچوان، سنجاب زمینی ریچاردسون (Urocitellus Richardson) است. در گذشته، سبزیجات AAS با گل‌های AAS در باغ کاشته می‌شدند، اما گل‌ها اغلب سبزیجات را از بین می‌بردند. باغ AAS اکنون به دو منطقه جداگانه تقسیم می شود: باغ گل AAS و باغ سبزیجات AAS. هر سال باغ گل، در ابتدا، محبوب تر از باغ سبزیجات است. با این حال سبزی ها به محض رسیدن، در کانون توجه قرار می گیرند و توسط رهگذران برداشت و خورده می شوند.

باغ نمایش All-America Selections بخشی از برنامه باغبانی در دانشگاه ساسکاچوان برای بیش از 15 سال است.

به زودی پس از رسیدن، دانه ها بر اساس تاریخ بذرشان دسته بندی می شوند. به غیر از تعداد کمی از سبزیجات، بیشتر انتخاب ها به عنوان پیوند در گلخانه آغاز می شود. اولین بذری که در گلخانه اتفاق افتاده است ژانویه است: دانه های Cheyenne Spirit و PowWow Wildberry Echinacea. شروع بذرها به این زودی به نهال ها اجازه داد تا یک ماه درمان سرد را در خنک کننده های 4 درجه سانتی گراد تجربه کنند، به این امید که در طول فصل رشد گلدهی بهتری داشته باشند.

در سال 2020، باغ AAS به دلیل حوادث ناشی از همه گیری ویروس کرونا کاشته نشد. در سال 2021، آنها یک باغ AAS جدید درست در خارج از دروازه در مرکز تحقیقات میدانی کاشتند زیرا دسترسی به ساختمان های دانشگاه محدود بود. باغ جدید کوچکتر از باغ قبلی AAS بود، اما موقعیت مکانی ایده آل بود: در امتداد مسیر پیاده روی شهری و زیباسازی ورودی مرکز تحقیقاتی. امسال ساختمان های دانشگاه دوباره باز است، بنابراین باغ AAS به مکان اصلی خود در محوطه دانشگاه بازگشته است. با این حال، به دلیل تمام نظرات مثبت در مورد باغ در دروازه مرکز تحقیقات.



منبع

حدود یک هفته قبل از کاشت، نشاهای گلخانه ای در فضای باز در مکانی سایه دار و محافظت شده قرار می گیرند تا قبل از کاشت در فضای باز، سفت شوند. نشاء، کاشت مستقیم، وجین و آبیاری توسط خدمه باغبانی فیلد انجام می شود. این خدمه متشکل از یک دانشجوی دانشگاه در مقطع کارشناسی، یک تکنسین فصلی تمام وقت و مدیر میدان است.

پیوندهای All-America Selections با دست کاشته می شوند و در گلخانه تحقیقاتی کشاورزی آغاز می شوند. این گلخانه شیشه ای که در سال 1992 ساخته شده، دارای چراغ های مصنوعی (HPS) و دمای روز/شب 22 درجه سانتی گراد/18 درجه سانتی گراد است. به محض جوانه زدن برخی از نهال ها، سینی ها روی نیمکت های معمولی گلخانه منتقل می شوند و در آنجا با دست آبیاری می شوند. مصرف هفتگی کود 20-20-20 محلول با ریز مغذی ها در گلخانه انجام می شود.