سرویس خنک کننده خلاء نصب شده در ترمینال بار در نایروبی

این تجهیزات می تواند تا 2000 کیلوگرم محصول تازه را در ساعت خنک کند و انتظار می رود که به صادرکنندگان باغبانی کنیایی کمک کند تا تقاضای رو به رشد صادرات محصولات تازه در اروپا، خاورمیانه و آسیا را برآورده کنند.

شرکت لجستیک کنیا Mitchell Cotts Group با مشارکت Perishable Movements Kenya Limited (PMKL) و Fresh Handling Kenya Limited، اولین سرویس خنک کننده خلاء را در محوطه یک مرکز ترمینال بار هوایی در JKIA، نایروبی افتتاح کردند.
انتظار می‌رود تجهیزاتی که قبلاً راه‌اندازی شده‌اند به صادرکنندگان کنیا گل‌های تازه، گیاهان و سبزیجات کمک کند تا عمر ماندگاری محصولات تازه را افزایش دهند و الزامات کیفی سخت‌گیرانه بازارهای بین‌المللی را برآورده کنند.

صنعت باغبانی یکی از عوامل مهم در اقتصاد کنیا است و بیش از 1.2 میلیون کنیایی را استخدام می کند. این بخش با افزایش تقاضا برای محصولات کنیا در بازارهای بین المللی و همچنین توسعه فناوری های نوآورانه مانند خنک کننده خلاء و بهبود تولید و شیوه های مدیریت پس از برداشت هدایت شده است که تضمین می کند محصولات در شرایط عالی می رسند و در نتیجه تقاضا را افزایش می دهند. و افزایش صادرات

خنک کننده با خلاء روشی سریع و کارآمد برای خنک کردن سریع و یکنواخت دمای محصول است که به حفظ تازگی و کیفیت محصول کمک می کند. استفاده از خدمات به کاهش فساد و افزایش عمر مفید محصول کمک می کند و آنها را برای صادرات ایده آل می کند. علاوه بر این، خدمات خنک کننده خلاء خطر آلودگی را کاهش می دهد، که به ویژه در هنگام صادرات کالاهای فاسد شدنی مهم است.

سیلاس کاشندی، مدیر عامل شرکت Perishable Movements Kenya Limited افزود: «ما سرمایه گذاری زیادی در توسعه این خدمات انجام داده ایم و مطمئن هستیم که به افزایش کیفیت صادرات محصولات تازه از کنیا کمک می کند.

استر کابوگی، رئیس عملیات در Fresh Handling Limited گفت: “کولر خلاء یک راه حل خنک کننده ابتکاری است که محصولات تازه برداشت شده را به سرعت خنک می کند و تازگی آن را حفظ می کند. همچنین به کاهش ضایعات کمک می کند و محصولات را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.”

همچنین انتظار می‌رود که خدمات خنک‌کننده خلاء درآمدهای صادراتی کشور را افزایش داده و رقابت صادرات کنیا را در بازار جهانی محصولات تازه افزایش دهد.

دانیل تانوی، مدیر عامل گروه میچل کاتز، گفت: “به طور کلی، با نصب کولر خلاء در پایانه بار ما، ما مطمئن هستیم که به کشاورزان باغبانی کمک می کند تا سود خود را به حداکثر برسانند.” دانیل افزود: «انتظار می‌رود این سرویس کارایی و قابلیت اطمینان صادرات محصولات تازه از کنیا به بازارهای بین‌المللی را بهبود بخشد و برای مشتریانی که محموله‌های خود را از طریق یکی از شرکای ما رزرو می‌کنند، در دسترس خواهد بود».

برای اطلاعات بیشتر:
Mitchell Cotts Freight Kenya Limited
mitchellcottsgroup.com



منبع

تلفات پس از برداشت در کنیا بسته به نوع محصول مزرعه بین 10 تا 50 درصد است. بنابراین، خدمات خنک کننده خلاء مژده خوبی برای بخش باغبانی است.