ریشه زایی قلمه های گلخانه ای تاگاوا بهتر و سریعتر

ریشه یابی سریع تر برای مشتریان پرورش دهنده
اگرچه گلخانه تاگاوا بازخورد مستقیمی از تولیدکنندگانی که قلمه‌های رویشی ریشه‌دار آن را خریداری می‌کنند دریافت نمی‌کند، کاستیلو گفت که این شرکت بهبودهایی را در اعلان‌های کیفیت دریافتی خود شاهد بوده است.

دستگاه فلکس ایر

دیوید کواک یک نویسنده فنی مستقل در فورت ورث، تگزاس است.

سنجد برای تکثیر رویشی
گلخانه تاگاوا حدود 50 هکتار تولید گلخانه ای در کلرادو دارد. کارلوس کاستیلو، مدیر سایت در تاسیسات گلدن، گفت: “ما حدود 90 درصد از نهاده های خود را در داخل تولید می کنیم، که تمام گیاهان جوانی است که برای تولید بستر خود نیاز داریم.” از تولیدات جوان ما، 50 درصد بذر و 50 درصد قلمه رویشی است. مرکز ما در برایتون به تکثیر پیوند نهال اختصاص دارد.

یکی دیگر از مزایای FlexAIR در عملکرد آن است.
کاستیلو گفت: “FlexAIR فقط به یک نفر برای کار نیاز دارد.” “این بسیار کارآمد است و می تواند با Ellepot های مورد نیاز برای پاسخگویی به تقاضای قلمه هایی که ما در حال ریشه زنی هستیم، ادامه دهد.”

گلخانه تاگاوا از زمانی که در سال 2016 تکثیر رویشی خود را آغاز کرد، از Ellepots برای ریشه‌کردن آسترهای گیاهی PowerStarts خود در تأسیسات گلدن استفاده کرده است.

او گفت: «زمانی که برای ریشه‌کردن قلمه‌ها به مخلوط تکثیر Ellepot و FlexAIR روی آوردیم، تفاوت قابل توجهی بود. از نظر کاهش زمان محصول، FlexAIR می‌تواند زمان برش را به طور کلی برای بسیاری از مشتریان ما، بسته به مشخصات آنها، کاهش دهد. پرورش دهندگانی که با شاخه های Ellepot ما شروع می کنند باید گیاهان ریشه دار سریع تری را ببینند که می تواند به سرعت بخشیدن به زمان اتمام آنها کمک کند.

علاوه بر ریشه دهی گیاهان جوان شروع کننده، این شرکت همچنین دارای برنامه های گلدانی از قبل آماده و تمام شده است که شامل ظروف مخلوط گیاه بستر، سیکلامن، گل داودی و پوانستیا می شود. گلدان های تمام شده تولید شده در کارخانه گلدن توسط فروشگاه های بزرگ باکس در شعاع حمل و نقل 600 مایلی به بازار عرضه می شوند.

انتشار دهنده های دریایی
«حدود 80 درصد از قلمه‌های رویشی بدون ریشه ما از تکثیرکنندگان فراساحلی می‌آیند. متأسفانه بسیاری از قلمه‌های ریشه‌دار دیر به گلخانه می‌رسند که ریشه‌زایی سریع قلمه‌ها را مهم‌تر می‌کند. یکی از بزرگترین چالش های ما قبل از شروع کار با دستگاه FlexAIR، زمان روت کردن بود. ما هر دقیقه روی نیمکت نیاز داشتیم که قلمه ها را ریشه کن کنیم.»

ما همیشه سعی می کنیم بهترین کار را برای مشتریان خود انجام دهیم. ما هیچ قلمه ای را که مطابق با مشخصات کیفیت ما نباشد ارسال نمی کنیم. دستگاه FlexAIR و Ellepots انجام این کار را آسان‌تر کرده‌اند.

گلخانه تاگاوا با استفاده از Ellepots با پر شده نرم تولید شده در دستگاه FlexAIR قلمه‌های رویشی را سریع‌تر با ریشه‌های بیشتر و راندمان کار بهبود یافته ریشه‌دار می‌کند.

سمت چپ: دو سال پیش، زمانی که گلخانه تاگاوا برای تکثیر قلمه‌های خود به مخلوط تکثیر لامبرت الپات و دستگاه FlexAIR روی آورد، تفاوت قابل توجهی در زمان ریشه‌زایی وجود داشت.

کاستیلو گفت برخی از محصولات زراعی مانند کولئوس، دوبل ایمپاتینس و گینه نو ایمپاتینس نسبتا سریع ریشه می‌دهند. او گفت: “به طور کلی ریشه کولئوس و بی‌پاتین‌ها کار سختی نیست، اما در برنامه فشرده تولید ما، تعداد روزهایی که برای تکثیر داریم این امکان را به ما نمی‌داد.” این محصولات 14 تا 15 روز روی نیمکت هستند. قلمه ها باید چسبیده شوند و روی نیمکت قرار گیرند تا بتوانند به سرعت ریشه بزنند. آنها باید در محیط مناسب قرار داده شوند تا بتوانند ریشه را ریشه کن کنند تا بتوانیم قلمه ها را به موقع ارسال کنیم. قبلاً برای ریشه‌کن کردن به موقع برخی محصولات تلاش می‌کردیم.»

روت کردن سریعتر با FlexAIR
دستگاه FlexAIR روند ریشه زایی را بین چهار تا پنج روز در همه گونه ها و گونه ها سرعت بخشیده است. کاستیلو گفت: «بیشتر محصولاتی که ما تکثیر می‌کنیم ظرف پنج هفته به خارج ارسال می‌شوند. ما همچنین برخی محصولات را داریم که سه هفته زمان برداشت دارند و برخی دیگر هفت هفته طول می کشد.

لارس جنسن در شرکت بلک‌مور گفت وقتی تاگاوا گرین‌هاوس در مورد مشکل ریشه‌زایی قلمه‌ها به شرکتش آمد، می‌دانست که دستگاه FlexAIR می‌تواند زمان ریشه‌زایی را بهبود بخشد.

سمت چپ: گلخانه تاگاوا در حال حاضر از دستگاه FlexAIR برای تولید تمام سینی های 102 سلولی خود استفاده می کند که حدود 35 تا 40 درصد از قلمه های تولید شده با FlexAIR را تشکیل می دهد.
راست: کارلوس کاستیلو، مدیر سایت در گلخانه تاگاوا در گلدن، کولو، گفت که دستگاه Ellepot FlexAIR روند ریشه زایی قلمه های رویشی را در همه گونه ها و گونه ها چهار تا پنج روز تسریع کرده است. عکس ها از گلخانه تاگاوا.

“قله هایی که ما برای مشتریان خود می فرستیم ریشه بسیار بهتری دارند. ما مزایای دستگاه FlexAIR را در کل فرآیند تولید، از چسبیدن به حمل و نقل، می بینیم. زمان همه این فرآیندها کاهش یافته است.»

شرکت‌های گلخانه‌ای تاگاوا، که دفتر مرکزی آن در برایتون، کولو، قرار دارد، از زمانی که در سال 1967 شروع به کار کرد، به کشت انواع دانه‌ها و محصولات رویشی پرداخته است. شرکت Ball Seed این شرکت در سال 1997 دو تأسیسات گلخانه ای 10 هکتاری را در گلدن، کولو، خریداری کرد که اکنون سالانه حدود 25 میلیون قلمه رویشی را تکثیر می کند.

برای اطلاعات بیشتر:
شرکت های گلخانه ای تاگاوا، https://www.tagawagreenhouse.com



منبع

کاستیلو گفت: “ما از دو اندازه مختلف Ellepot استفاده می کنیم، یک سینی 23 میلی متری در سینی 102 سلولی و یک 40 میلی متری در یک سینی 50 سلولی.” ما از یک دستگاه کاملاً خودکار Ellepot NGL برای تولید سینی لاینر 50 سلولی 40 میلی متری خود استفاده می کنیم. ما از همان ترکیب انتشار Ellepot از Lambert برای همه استفاده می کنیم
از تولید Ellepot، صرف نظر از اندازه آسترها.”

افزایش تکثیر رویشی با FlexAIR
دو سال پیش، تاگاوا گلخانه شروع به استفاده از دستگاه کاملاً خودکار Ellepot FlexAIR برای تولید آسترهای نرم پر شده خود در Ellepots 23 میلی متری در 102 سینی کرد.

دستگاه Ellepot NGL تمام اتوماتیک

کاستیلو گفت: «زمانی که در ابتدا در مورد FlexAIR شنیدیم، یکی از مزایای آن این بود که Ellepots تولید شده توسط دستگاه نرم پر شده و به راحتی قلمه ها را داخل آن می چسباند. استفاده از سینی‌های Ellepot که توسط بلک‌مور توسعه داده شده است، ما را قادر می‌سازد تا زمان برداشت خود را کاهش دهیم. با قلمه های رویشی، این بسیار مهم است.

یکی دیگر از مزایای دستگاه FlexAIR این است که بسیار کارآمد است و تنها به یک نفر برای تولید الپات های مورد نیاز برای پاسخگویی به تقاضای قلمه هایی که گلخانه تاگاوا ریشه زایی دارد نیاز دارد.

گلخانه تاگاوا در حال حاضر از دستگاه FlexAIR برای تولید تمام سینی های 102 سلولی خود استفاده می کند. کاستیلو گفت: سینی های 102 سلولی حدود 35 تا 40 درصد قلمه های تولید شده با FlexAIR را تشکیل می دهند. ما همیشه به دنبال فرصت هایی برای افزایش تولید هستیم. تقاضا باعث ایجاد نوع و اندازه دوشاخه هایی می شود که ما تولید می کنیم. اگر تقاضا برای Ellepots افزایش یابد، ما قطعا تولید را گسترش خواهیم داد.

نکته دیگر طراحی سینی و سلول های آن است. سنجدها با سلول ها مطابقت دارند و آبیاری یکنواخت و ریشه دهی یکنواخت را تضمین می کنند. این یک تخصص بلک مور است. هر سلول از سینی ها را برای اهداف خاصی طراحی می کنیم. این در مورد سینی‌های تکثیر استاندارد و سینی‌های هوای ثبت‌شده ما که ریشه‌های چرخشی را حذف می‌کنند، صدق می‌کند.

جنسن گفت: «همه چیز در مورد دانش و نگرش است. «تاگاوا با مشکلی به سراغ ما آمد، و آنها به ما اعتماد کردند تا آن را با تغییر دادن آنها به تولید Ellepots پرشده با نرم‌افزار با استفاده از دستگاه FlexAIR با 1/3 تا 1/4 هزینه بیشتر رسانه‌های روت‌کننده دیگر حل کنیم.

درست: استفاده از دستگاه FlexAIR برای تکثیر قلمه‌های رویشی آن، گلخانه تاگاوا را قادر می‌سازد تا کل فرآیند تولید را از چسبیدن به حمل و نقل کاهش دهد.