“رویال فلورا هلند کارکنان را برای سال ها در معرض آزبست قرار داد”

گزارش به اداره بیماریهای شغلی FNV
از آنجایی که کارگران تا حدود سال 2012 در معرض آزبست محافظت نشده بودند، و ممکن است سی تا چهل سال طول بکشد تا یک بیماری مرتبط با آزبست خود را نشان دهد، اعضای FNV که چنین اتفاقی می افتد هنوز می توانند به دفتر Beroepsziekten FNV گزارش دهند. سپس، با درخواست تجدید نظر به حکم دادگاه، Royal FloraHolland یا CBRE می توانند مسئول شناخته شوند.

منبع: FNV / Royal FloraHolland



منبع

کارمندان به طور منظم و برای چندین سال با آزبست در تماس بودند
ساختمان شرکت در سوال Royal FloraHolland – یک سازمان تعاونی و برای پرورش دهندگان – در Aalsmeer در سال 1972 ساخته شد. ساختمان اولیه تقریباً 400 متر طول، 60 متر عرض، و شامل 9 “خیابان” بود. در ساختمان از مصالح ساختمانی حاوی آزبست استفاده شده است. بین هر خیابان یک “سقف نوک تیز” از ورقه های آزبست راه راه وجود داشت. ناودان ها بین سقف های نوک تیز می چرخیدند. علاوه بر این، یک سقف آزبست در بخش واردات و در خشکشویی چلیک نصب شد. این ساختمان در دهه 80 گسترش یافت. برای این منظور از دیوارهای سیستم حاوی آزبست استفاده شد، بنابراین در نهایت دیوارهای آزبستی در سراسر ساختمان وجود داشت. بنابراین کارکنان به طور منظم و برای سال‌ها با آزبست در تماس بودند.

“هیچ بیماری در حال حاضر خود را نشان نداده است، حداقل تا آنجا که ما می دانیم، اما در صورت وقوع، اکنون از قبل مشخص شده است که در معرض قرار گرفتن بوده است. همچنین Royal FloraHolland، با نقض قانون بهداشت و ایمنی شغلی، به اندازه کافی عمل نکرده است. از مردم محافظت کنید و بنابراین غیرقانونی عمل کردند.

پاسخ Royal FloraHolland
در پاسخ به این حکم، Royal FloraHolland موارد زیر را اعلام می کند.
“این حکمی از قاضی است که مربوط به کارمندانی است که قبل از سال 2009 کارهای فنی را در ساختمان در Aalsmeer انجام داده اند. قاضی متوجه نشد که کارکنان به طور خاص در معرض خطر قرار گرفته اند. ما متأسفیم که ممکن است کارمندان در معرض خطر قرار داشته باشند. Royal FloraHolland مسئولیت این ساختمان را می شناسد. ما به این حکم توجه کرده ایم و در حال بررسی اقدامات بعدی هستیم.”

Royal FloraHolland در Aalsmeer، هلند، با قرار دادن کارمندان در معرض شرایط کاری که می‌تواند برای سلامتی آنها مضر باشد، به طور غیرقانونی عمل کرد. این حکم توسط دادگاه فرعی آمستردام در 19 ژانویه در دادخواستی که توسط دفتر بیماری های شغلی FNV به نمایندگی از حدود 15 کارگر در معرض آزبست تنظیم شده بود، صادر شد. همه اکنون برای سازمان CBRE کار می کنند، که اکنون مسئول مدیریت و نگهداری سایت های Royal FloraHolland است. FNV این خبر را گزارش می دهد.

“ما نمی توانیم آنچه را که در گذشته به خوبی پیش نمی رفت، برگردانیم. خوشبختانه، تا به امروز، هیچ کارمند یا کارمند سابق شکایت یا بیماری مربوط به قرار گرفتن در معرض آزبست را گزارش نکرده است. در صورت انجام کارهای پرخطر بر روی مواد حاوی آزبست، مانند ضدعفونی کردن در Royal FloraHolland، این فعالیت‌ها اکنون توسط یک شرکت معتبر مطابق با دستورالعمل‌های قابل اجرا با استفاده از لباس‌های محافظ و تمام اقدامات احتیاطی لازم انجام می‌شود.”

جرون براندنبورگ، مدیر FNV: “این خبر بسیار خوبی است. ما به همراه اعضای خود سخت جنگیدیم تا “اعلامیه عدالت” را بگیریم و حقیقت را در این پرونده ناخوشایند ثابت کنیم. سال ها، Royal FloraHolland می دانست که آزبست کار شده است. با کارکنان و در معرض دید قرار گرفته است.”

Royal FloraHolland این امکان را دارد که ظرف سه ماه نسبت به حکم تجدیدنظرخواهی کند.

“ما می دانیم که آزبست در ساختمان های قدیمی در مکان های حراج وجود داشته و گاهی اوقات هنوز هم وجود دارد. آزبست ممنوع نیست، اما ما می خواهیم از شر آن خلاص شویم. در صورت امکان، قبلا آن را اصلاح کرده ایم. در گذشته، (سابق) کارمندان با آزبست و همچنین احتمالاً با الیاف آزبست در تماس بوده اند. بنابراین این فقط به کارکنان خدمات فنی مربوط می شود که قبل از سال 2009 کارهای فنی را در ساختمان های ما انجام داده اند. ما به یک محیط کاری سالم اهمیت می دهیم.”

این حکم برای همه کارگران بالقوه آسیب دیده اعمال می شود
براندنبورگ: “FNV مدافع جمعی همه کارمندان اینجاست. بنابراین قضاوت در مورد همه کارمندانی که در خدمات فنی و سایر بخش‌های Royal FloraHolland در معرض آزبست قرار گرفته‌اند و در معرض خطر بیماری مرتبط با آزبست هستند، اعمال می‌شود. “