روز ولنتاین در سوپرمارکت های لهستانی

با این حال، برای پرورش دهندگان گل رز لهستانی، داستان متفاوت است. وی افزود: به دلیل بحران انرژی، برخی از آنها تولید را متوقف کردند و برخی از آنها 50 درصد تولید را کاهش دادند. و کلمبیا.”

سوپرمارکت ها از ماه ها قبل سفارشات خود را با تامین کنندگان آماده می کنند و اغلب تامین کنندگان تعهداتی دارند که حجم زیادی از گل ها را با قیمت های استاندارد عرضه کنند.


کافلند


بازار پولو (در سمت چپ) و آلدی (در سمت راست)


نتتو

در قفسه ها علاوه بر گل لاله و گل رز، نرگس، میخک، زنبق، آلسترومریا و انواع دسته گل نیز وجود داشت.

اکثر لاله ها در لهستان تولید و از هلند وارد می شوند. زمانی که به تولید گل لاله در لهستان نگاه می کنیم، تحت تاثیر بحران برق قرار نمی گیرد زیرا نیازی به رعد و برق زدن لاله ها در حین تولید نیست.

بنابراین، عرضه به قیمت ها تبدیل می شود. “در مقایسه با سال گذشته تفاوت چندانی وجود ندارد؛ یک دسته از 7 ساقه گل لاله به قیمت 8.99 zl (1.91 یورو) و گل رز کمی گران تر بود، حدود 10 تا 15%.

کارفور

به گفته توستانیفسکی، تعداد بیشتری از مردم که در سوپرمارکت های لهستانی گل می خرند: “قیمت ها کمی پایین تر است، انتخاب بزرگی است و گاهی اوقات می توانید با خرید بیشتر اقدام به خرید کنید. علاوه بر این، سوپرمارکت ها معمولاً قیمت های مشابه هفته ها را دارند.”

روز ولنتاین یکی از مهم ترین جشن های گل برای بازار گل لهستان، پس از روز مادر و روز زن است. به طور فزاینده ای افراد بیشتری گل های خود را از سوپرمارکت ها می خرند، زیرا آنها دسته بندی زیادی دارند و معمولاً قیمت های مشابه هفته های معمول دارند. گل لاله و گل رز اصلی ترین محصولات موجود در قفسه ها هستند. با این حال، امسال، تهیه گل رز بیشتر چالش برانگیز بوده است.”


بیدریونکا

برای اطلاعات بیشتر:
بوهدان توستانیوسکی
Profiflora – لهستان
تلفن: +48507686315
ایمیل: [email protected]
www.profiflora.pl



منبع


Lidl

در زیر تصویری از قفسه های گل در سوپرمارکت های مختلف در لهستان مشاهده می شود.


دینو