دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022

امروزه با پشرفت ابزار های بازاریابی و تغییر سلیقه و رویکرد های مشتری، همه شرکت ها می بایست بیش از پیش فعالیت های خود را در اینترنت افزایش دهند. اینترنت و ابزار های وابسته به آن موجب شده که فرایند سیستماتیک و به هم پیوسته ای به نام دیجیتال مارکتینگ به وجود آید. دیجیتال مارکتینگ عبارت است از فرایند های به هم پیوسته ای که در راستای افزایش فروش یک محصول خاص، توسط یک شرکت خاص انجام شود. شرکت های بازاریابی دیجیتال همچنین نتایج استراتژی ها و کمپین های بازاریابی را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام استراتژی بیشترین درآمد را برای کسب و کار شما دارد.

اما در دیجیتال مارکتینگ روش‌هایی مانند سئو مارکتینگ وجود دارند که دسترسی به مخاطب هدف را برای شما آسان می‌سازند. یا در اینستاگرام به کمک هشتگ‌های فارسی و انگلیسی و صد البته استفاده درست از آن‌ها می‌توانید مخاطبان هدف را به صفحه خود هدایت کنید. از سوی دیگر بازاریابانی که تاکتیک های بازاریابی درونگرا یا ربایشی را به کار می ­بندند از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب­سایتشان بهره می­ گیرند. پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان است. از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی­ های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای شرکت طراحی سایت سی یو وب آنلاین و… طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می ­گیرند.

در این حالت توضیحات محصول در وب‌سایت شما در رأس هر کاری قرار دارد و شما ممکن است نیاز به استفاده از CTA (دکمه دعوت به عمل) بسیار قوی و اثرگذار داشته باشید. سلام خیلی ممنون از مطالب آموزنده شما مخصوصا قسمت بازاریابی اینترنتی را خوب توضیح داده اید. من چندتا مقاله درباره دیجیتال مارکتینگ مطالعه کردم هیچ کدام با آن اشاره نکرده بودند. در این مقاله از سایت وب24 به تحلیل و بررسی PESTEL پرداخته‌ایم که چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارد و چطور می‌تواند به کسب و کارها کمک کند.

سخن آخر دربارهشاخه های دیجیتال مارکتینگ!

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022

این چنین است که باعث می‎شود محصول یا خدمت مورد نظر، با اشتراک گذاری محتوای کمپین تبلیغاتی توسط کاربران متعدد و نامحدود، به اوج شهرت و دیده شدن برسد. ایمیل مارکتینگ نمونه‌ای از حوزه تخصصی توسعه محتوا و یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. افرادی که مسئولیت ایمیل مارکتینگ را برعهده دارند، افرادی هستند که در زمینه بازاریابی شایسته بوده و توانایی بالایی در نوشتن و ویرایش متن دارند. برای افراد با تجربه در بازاریابی، اتوماسیون بازاریابی و فروش فرصتی استثنائی در جهت بهره ‌وری بیشتر از محصولات، کاهش هزینه‌ها و جذب مشتریان احتمالی با صرف حداقل زمان ممکن است. PPC که مخفف pay-per-click است، یک مدل از تبلیغات گوگل ادوردز است که در آن افراد تبلیغ کننده با کمک پلتفرمی مانند Google Ads تبلیغات خود را نمایش می‌دهند، سپس به ازای هر بار که افراد بر روی تبلیغ کلیک کنند، هزینه‌ای از حساب آنها کم می شود. در این روش اگر تبلیغ شما در صفحه‌ای قرار گیرد و هیچ کلیکی بر روی آن انجام نشود لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای آن تبلیغ پرداخت کنید.

این موضوع همچنین به معنی کاهش طول فرم های ایجاد سرنخ شما برای ایجاد یک تجربه بدون مشکل برای کسانی که محتوای شما را دانلود می کنند می باشد. در مورد عکس های شبکه های اجتماعی شما، مهم است که همیشه یک کاربر موبایل را زمان ایجاد آن ها در نظر داشته باشید، چرا که ابعاد عکس ها بر روی دستگاه های موبایل کوچک تر بوده و متن ها ممکن است قطع شوند. در این مرحله دیجیتال مارکتر تلاش می‌کند با ارسال پیام‌، تبلیغات، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تدوین کمپین‌های فروش اینترنتی، کاری کند که مشتریان قبلی را به خرید دوباره بکشاند.

مزایای حضور در دنیای دیجیتال

این مقاله به کوشش بابک خدادوست، محمد حسین عراقی، حسین بابائی، صفیه منتظری، مینا شهانی، مرضیه اقبالی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. ابزاری ساده و پر سرعت که اجازه می‌دهد یک پل ارتباطی قوی میان شما و مشتریان شکل بگیرد. اگر کمی دقت کنید، متوجه تگ «Ad» (به معنی تبلیغ) در کنار این نوع نتایج می‌شوید که نشان می‌دهد این نتیجه جزوء نتایج پولی است.

  • به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل با کیفیت ترین سرنخ های آنلاین برای تیم فروش شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتال حمایت کننده دیگر است.
  • اما اگر تبلیغات پولی رو هم به این استراتژی اضافه کنین میتونین نتایج حتی بهتری رو در زمان کمتری شاهد باشین.
  • هویت بصری سازمانی در واقع همه آن چیزهایی است که هر کاربر و مخاطب شما باید با دیدن آن‌ها به یاد شما و برند شما بیافتد.
  • حتی اگر فقط از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود، سرنخ‌های بالقوه را جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید این سرنخ‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.