درختکاری افتتاح گلخانه تولیدی جدید را جشن می گیرد

پس از چندین روز رعد و برق، روز پنجشنبه، 2 می، برای افتتاحیه بزرگ گلخانه تولیدی جدید درختکاری ایالتی نبراسکا (NSA) آسمان آبی و آفتاب بود. بیش از 65 اهداکننده و عضو NSA، رهبران جامعه و کارکنان دانشگاه در خارج از گلخانه در پردیس شرقی UNL برای مراسم برش روبان جمع شدند و سپس برای خرید در فروش کارخانه که بعداً انجام شد، ماندند.

هانا پینئو، مدیر اجرایی NSA از بسیاری از اهداکنندگانی که به NSA کمک کردند تا بودجه مورد نیاز برای ساخت گلخانه جدید را جمع آوری کند، تشکر کرد. او گفت: “بعضی پنج دلار دادند، برخی بیشتر دادند. ما از هر دلار اهدایی که به ما در رسیدن به این هدف کمک کرد سپاسگزاریم.”

قبل از ساخت گلخانه جدید، هماهنگ کننده برنامه باغبانی آژانس امنیت ملی، باب هنریکسون و کادری از داوطلبان، چندین روز در هفته از اواسط فوریه تا آوریل به مید می رفتند، جایی که بذر می کاشتند و هزاران گیاه را در فضای گلخانه ای قرضی جوانه می زدند. در آینده، گلخانه جدید تولید گیاه را بسیار کارآمدتر خواهد کرد.

جولی زان، رئیس هیئت مدیره NSA گفت: زمانی که ماموریت شما کاشت نبراسکا است، باید گیاهان زیادی را برنامه ریزی کنید، رشد دهید و پرورش دهید. “این وظیفه امروز بسیار کارآمدتر شده است.”

کارا پسک، مدیر ارتباطات IANR در این مراسم گفت: “درختستان ایالتی نبراسکا، نبراسکایی ها را به دانشگاه، موسسه منابع طبیعی و جهان طبیعی مرتبط می کند.” “گیاهانی که در این گلخانه رشد می کنند به کار درختکاری ایالتی در سراسر نبراسکا کمک خواهند کرد.”

فضای اضافی همچنین NSA را قادر می‌سازد تا درختان، درختچه‌ها و گیاهان چند ساله بیشتری را بفروشد که بومی هستند و به خوبی با آب و هوا و اکولوژی دشت بزرگ سازگار هستند.

پینئو گفت: “گیاهان بومی برای صاحبان خانه و جوامعی که در تلاش برای ایجاد تنوع زیستی بیشتر و مناظر مقاوم در برابر آب و هوا هستند، مهم هستند.” “اگر بتوانیم گیاهان بومی بیشتری را وارد این مناظر کنیم، شاهد بهبود در انعطاف پذیری آب و هوا خواهیم بود.”

کارنا کرون، ساکن لینکلن و عضو NSA، پس از بریدن روبان، در فروش کارخانه شرکت کرد. کرون، یک باغ استاد که در کلاس درس و باغ در فضای باز شریدان ابتدایی داوطلب می شود، به دنبال گیاهان بومی بود که گرده افشان ها را به باغ مدرسه جذب کند.

کرون گفت: «از دیدن انواع گیاهان بومی بسیار خوشحال شدم. “من واقعا خوشحالم که باغ مدرسه ما گیرنده خوش شانس این گنجینه های سبز کوچک خواهد بود!”

آژانس امنیت ملی در بهار امسال چندین فروش گیاهی دیگر را در گلخانه های پردیس شرقی و در اوماها، بلیو، گرتنا و گرینگ برگزار خواهد کرد. برای لیستی از تاریخ ها و مکان ها به plantnebraska.org/plantsales مراجعه کنید.

منبع: ianrnews.unl.edu

منبع