خاک مناسب کشاورزی چیست؟ انواع خاک کشاورزی- مواد تشکیل دهنده خاک- راگا تجارت | gold-flower

خاک رس می تواند سبب کاهش میزان هوادهی و ایجاد مشکل برای گیاه شود که بهترین راه حل اضافه کردن مقدار زیادی مواد آلی در فصل پاییز در هر سال به آن است. در بخش جامد خاک بستر کشت دو زیر مجموعه مواد معدنی و مواد آلی دیده می شود. در مواد معدنی شامل یک سری ذرات ریز و درشت خاک هستند که طبق ابعاد و شکل های مختلف به واسطه کانی های تجزیه شده از سنگ تشکیل می شوند. امروزه همانطور که میدانید خاک یکی از مهمترین ویژگی های اصلی در بحث کشاورزی است. برای کاشت درختان و محصولات زراعی باید حتما به نوع خاک دقت نمود. توجه کردن به شرایط اقلیمی منطقه یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در رشد گیاهان مخصوصا انواع درختان است.

  • ذرت شیرین، چغندر، اسفناج و کلم از جمله سبزیجاتی هستند که در این نوع soli بیشتر رشد می کنند.
  • مقدار pH بر روی میزان مواد مغذی و شیمیایی محلول در آب خاک تاثیر می‌گذارند.
  • وظایف خاک را ممکن است از طریق تجمع مصنوعی عوامل مورد نیاز گیاه تأمین نمود.
  • گچ به سبب اینکه دو عنصر کلسیم و گوگرد را در خود جای‌داده است برای خاک مفید است، البته مقدار آن نباید از حد مجاز تجاوز کند.

برای استفاده بهتر از عناصر موجود در خاک و مصرف بهینه کودها بهتر است از آمایشگاه خاک کشاورزی اسفاده کنید و حتما پارامترهای آن را با فردی مطلع در میان بگذارید. • اندازه Ph خاک به میزان نیتروژن و گوگرد واکنش نشان میدهد. حال که این عناصر متحرک هستند و با آبشویی (بارش و آبیاری های سنگین) امکان نفوذ به عمق های پایینتر را دارند پس نمونه برداری در این زمان برای اندازه گیری Ph توصیه نمیشود.

http://ahwaz-music.ir

عمق و محل نمونه برداری را برروی برچسب یاداشت کرده و روی درب سطل بچسبانید. برای حفظ هوای خاک، تردد افراد و وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانید. اگر خاک سفت به نظر می رسد و روی آن سخت شده، برای تبدیل شدن این خاک ها به خاک نرم و تجزیه توده های بزرگ خاک، از چنگک استفاده کنید.

آنچه که درباره‌ی خاک مناسب برای کشاورزی نمی‌دانید

خاک کشاورزی زراعی از پائین به لایه ای منتهی می گردد که لایه غیر خاک گفته می شود. پس از انجام نمونه گیری باید به دنبال بهترین آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران، کرج یا شهری که در آن زندگی می کنید باشید. این آزمایشگاه باید بهترین متخصصین و پیشرفته ترین دستگاه ها را داشته باشد.

طرز نگه داری از گیاه كروتون

به حداقل رساندن رفت و آمد در این روش نیز همچنان توصیه می شود. البته ساکولنت ها و کاکتی ها، اغلب خاک “لومی شنی” را با 60 یا 70 درصد شن به جای آن نوع خاک، ترجیح می دهند. برای باغ های کوچک خانگی، ممکن است این موارد را پیدا نکنید، مگر اینکه مسائل مربوط مجله خبری گل و گیاه به سلامت گیاهان در باغتان افزایش یافته باشد. دانشمندان این سرزمین در خلال مطالعه دربارهٔ ویژگی دارویی گیاهان به امور کاملاً فنی نیز می پرداختند و دستگاه هایی برای بهره برداری از آب تهیه دیدند که از آن جمله می توان چرخ چاه خودکار را نام برد.

خاک مناسب درخت مرکبات