خاک مناسب برای کشاورزی چیست تقسیم بندی خاک ها به منظور اصلاح | gold-flower

باعث تأثیر قابل توجه و معنی داری بر اسیدیته خاک نمی شود. هنگامی که آب شفاف است، شیشه را برای سومین بار علامت بزنید. خاکبا رس سنگین می تواند یک یا دو هفته طول بکشد، تا ته نشین شود، در حالی که بیشتر خاک های لومی بعد از گذشت چند روز، می تواند به یک شیشه شفاف تبدیل شود. باکتری به نام مجله خبری گل و گیاه ریزوبيوم اغلب در خاک حضور دارند اما شما می توانید یک ماده تلقیح ریزوبیوم مطمئن را خریداری کنید. این باکتری یک رابطه همزیستی با بقولاتی مانند سیب زمینی و لوبیا دارد و باعث افزودن نیتروژن به خاک می شود. افزودنی های توصیف شده در اینجا، طبیعی و مناسب برای کشاورزی ارگانیک هستند.

آزمایش خاک کشاورزی

مواد غیرآلی هم شامل آهن، آلومینیوم، سیلیکون و مواد مغذی دیگر می‌شوند. تشکیل خاک از تجزیه سنگهای مادر تحت تاثیر عوامل مختلف حاصل می شود. از آغاز پيدايش كشاوزري، خاك، محيطي طبيعي براي حفظ و رشد گياهان شناخته شده است. ليكن با ايجاد شهرها و توسعه هاي عمراني، از ديدگاه مهندسي خاك به عنوان شالوده راه ها و ساختمان ها شناخته شد. در حال حاضر خاك براي بسياري مصارف مهندسي، از جمله دفن زباله ها و مواد زايد ديگر نيز مورد استفاده قرار م يگيرد. بنابراين تعريف خاك از نظرمهندسي راه و ساختمان با تعريف متخصصين كشاورزي متفاوت است.

http://ahwaz-music.ir

بهترین راه آزمایش نمودن خاک و سپس مشورت با یک کارشناس خاک شناسی و گیاه شناسی می باشد تا با در نظر گرفتن کمبودهای خاک بهترین کود را معرفی نموده و خاک شما را متعادل سازد. خاک های با عمق حداقل 2 متر، بافت یکنواخت و زهکشی خوب در لایه های تحتانی، عمق آب زیرزمینی پایین تر از 150سانتی متر در تمام طول سال، مناسب ترین خاکها برای کشت مرکبات هستند. بیشترین ریشه های مرکبات در عمق سانتی متری تجمع می یابند. پژوهش های انجام شده در خاک های عمیق سنگریزه دار نشان داده است که در خاک های با بیشتر از 15درصد سنگریزه، عملکرد مرکبات کمتر از 50درصد خاکهای بدون سنگریزه با عمق یکسان می باشد .

سبد محصولات

بنابراین برای تشخیص حساسیت به کلروز درختان میوه در خاک های آهکی، آهک فعال شاخص مناسب تری می باشد. آهک فعال معمولا یک شاخص غیر مستقیم از توزیع اندازه ذرات یا سطح ویژه کربنات کلسیم است که به طور غیر مستقیم مسئول کاهش رشد و برخی ناهنجاری های فیزیولوژیکی مانند کلروز است. بقایای گیاهان مخصوصا از روی هم انباشتن و تجزیه برگ ها درشرایط بخصوص حاص ل میشود. خاک برگ انواع مختلفی دارد که از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی باهم اختلاف دارند و بستگی به نوع گیاهی دارد که از برگ آن جهت تهیه خاک برگ استفاده میشود. خاک بستر کشت برای گیاهانی که نیاز به رطوبت بیشتر دارند، نباید با پرلیت زیاد همراه باشد. خاک لومی خاکی مخلوط از خاک رس , خاک ماسه ای , خاک برگ و مواد آلی است .

  • دارای جذب بالای آب است و بستر کاشت مناسبی برای قلمه ها و جوانه زنی و کشت بذر به وجود می اورد.
  • عموما خاک هایی که رسی هستند دارای ظرفیت تبادل کاتیونی بالاتری می باشد.
  • استفاده از ورمی کمپوست به عنوان کود و همینطور پتاسیم فسفر و آهن و نیتروژن از عناصری هستند که معمولاً در خاک تولید نشده و باید به واسطه کودهی به خاک اضافه شوند.
  • پیت ماس یکی از اصلی ترین ماده ها برای خاک مناسب است، که اندازه آن باید از دو ماده دیگر یعنی پرلیت و کوکوپیت در خاک بیشتر باشد.
به این صورت که برای شروع، سطح خاک را بهم ریخته، سپس نمونه ای از خاک را از عمق حدود 15 سانتیمتر (6 اینچ) بیرون بکشید. آن را روی یک روزنامه ریخته تا خشک شود و تمام آشغال ها، سنگ ریزه ها و سایر باقی مانده های بزرگ را حذف کنید. توده ی خاک را در هم بریزید و تا جای ممکن آنها را از هم جدا کنید. کلم بروکلی و کلم در رس به خوبی رشد می کنند اما این نوع Soil برای گیاهان ریشه مانند به دلیل تراکم بالا . گیلاس، گلابی،درختان افرا و گردو در رس به خوبی رشد می کنند.

پرلیت