خانه هوشمند چیست آینده خانه های هوشمند به چه شکل خواهد بود؟ زومیت

با توجه به نیاز کاربر و همچنین طراحی تیم مشاور از هریک می توان استفاده کرد. اما مزیت کنترلر شیر اهرمی نسبت به شیر برقی در این است که در صورت قطع برق می توان وضعیت شیر را به صورت دستی خانه هوشمند تغییر داد. تنوع کلیدهای هوشمند علاوه بر عملکرد و کارایی، در ظاهر کلیدها نیز به فراوانی دیده می شود. برای هوشمند کردن خانه نیازی نیست که از ابتدای ساخت آن را هوشمند کرده باشید بلکه می توانید با نصب چند سنسور و ابزار‌های دیگر به راحتی خانه خودتان را هوشمند کنید. اهمیتی ندارد که خانه قدیمی باشد یا نوساز، شما می توانید برای هوشمند کردن خانه از هر دو پروتکل بیسیم یا باسیم استفاده کنید.

پروژه مهندس صادقی

بزرگ‏ترین مشکل اتوماسیون بی‏سیم‏ ناامنی در اطلاعات است یعنی در روش بی‏سیم فرستادن امواج از سمت دستگاه فرستنده تا گیرنده (ریموت‏ کنترل تا کلید) به صورت رمزگذاری‏ شده نیست و درصدی از احتمال نفوذ وجود دارد. ‏سیم‏ ها ذاتاً چنین مشکلی ندارند و در آن قابلیت آپشنال ‏رمزگذاری‏ شدن دیتا وجود دارد. البته برخی شرکت‏ها بی‏سیم را به صورت رمزگذاری‏ شده انجام می‏ دهند، ولی قیمت‏ها بسیار بالا است؛ چون در هر فرستنده و گیرنده باید دستگاه‏هایی جداگانه برای کد و دی کد کردن وجود داشته باشد. کارشناسان ام اچ کنترل با اشراف کامل به شیوه های هوشمند سازی خانه حرفه ای، بهترین شیوه و پروتکل را برای شما انتخاب نموده و از معتبرترین برندها برای خرید محصولات و تجهیزات خانه هوشمند کمک می گیرند.

خانه هوشمند چیست آینده خانه های هوشمند به چه شکل خواهد بود؟ زومیت

به جای کنترل لوازم خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر تجهیزات با استفاده از دستگاه‌های مختلف، صاحبان خانه می‌توانند همه‌ی آنها را تنها با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند که معمولا این دستگاه یک تلفن هوشمند یا تبلت است. از آنجایی که آنها به یک دستگاه قابل حمل متصل می‌شوند، کاربران می‌توانند در مورد اشکالات موجود در خانه اعلان و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند. برای مثال، زنگ در هوشمند به صاحبان خانه امکان می‌دهند زمانی که در خانه نیستند افرادی که زنگ در را به صدا درآورده‌اند، ببینند و با آنها تماس بگیرند.

  • سنسور‌ها وظیفه دار بررسی اطلاعات خاص و گذاشتن این اطلاعات در اختیار پردازشگر مرکزی می‌باشند تا سیستم مرکزی بر اساس این اطلاعات تصمیماتی را اتخاذ کند.
  • اگر کسی زنگ در خانه‌ی شما را به صدا درآورد، زنگ در ویدئویی از طریق تلفن همراه شما را مطلع می‌سازد.
  • تصور اینکه نیازی نیست تمام ترموستات های یک ساختمان اداری و روشنایی های محیطی را روشن و خاموش کنید، کاربری سیستم های هوشمند اداری را آسان می کند.
  • تجهیزات برقی مدرن باید در عین عملکرد مناسب، راحتی و آسایش را در محیط های کاری و مسکونی به ارمغان آورند.
  • مرکز هوشمند قطعه‌ای است که دستگاه‌های جداگانه را به یکدیگر متصل می‌کند و به آنها امکان می‌دهد با یکدیگر مرتبط شوند؛ در واقع یک پد کنترل قابل حمل است که به شما امکان می‌دهد با هر کدام از دستگاه‌های متصل خود ارتباط برقرار کرده یا آنها را کنترل کنید.

کنترل دمای خانه هوشمند به کمک ترموستات هوشمند صورت می پذیرد که به شبکه اینترنت متصل است. ترموستات هوشمند قادر است عادات رفتاری اعضای خانواده را در خود ذخیره سازی نموده و طبق آن عمل کند بنابراین قدرت یادگیری دارد. در قسمت ورودی واحد و یا هر دری که نیاز داشته باشید میتوان نصب کرد در اینصورت امکان باز کردن درب مورد نظر بوسیله کارت یا تگ مغناطیسی امکانپذیر است سیستم کارتخوان قابلیت تغییر سناریو در هنگام ورود و خروج از درب اصلی واحد را نیز انجام می دهد. ارتباط بی سیم انواع مختلفی دارد که بلوتوث و ارتباط رادیویی از انواع مختلف آن هستند. تمام تکنولوژی های ارتباط بی سیم، اطلاعات را از طریق امواج الکترومغناطیسی تبادل می کنند.

با تجهیزات مناسب می‌توان سیگنال‌های تلویزیونی را به‌صورت بی‌سیم در سراسر خانه منتقل کرد. بدین ترتیب می‌توان با داشتن تنها یک سیستم پخش‌کننده در خانه، در تمام اتاق‌هایی که به هاب مرکزی متصل هستند، از برنامه‌های تلویزیونی یا بازی‌های ویدئویی لذت برد. هر خانه هوشمند در درجه‌ی اول به سیستم کنترلی نیاز دارد که به‌عنوان «مغز کل» خانه، اطلاعات را از طریق حسگرهای نصب‌شده دریافت می‌کند. کارشناسان ما هزینه پروژه هوشمندسازی خانه، ساختمان یا ویلای شما را محاسبه و برآورد کرده و در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان با شما تماس خواهند گرفت. در مدار و سیم کشی سیستم های سیستم های برق خانه هوشمند همه سرسیم ها به جای انتقال به کلیدها به داخل تابلو برق هوشمند رفته و به ماژول های مربوط که در سر راه قطعات قرار گرفته اند متصل می شوند. نه تنها هزینه های ساخت ساختمان بلکه هزینه های جاری نگهداری ساختمان در سرمایه گذاری مسکن عامل شایان اهمیتی است.

وینک هاب خود را به‌عنوان «اولین هاب هوشمند خانگی طراحی‌شده برای مصرف‌کننده‌ی عام»‌ معرفی می‌کند. وینک برخلاف الکسا یا اسیستنت، وفاداری به برند ندارد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا هر محصول مورد علاقه‌ی خود را با سیستم هوشمند به‌صورت یکپارچه ادغام کند. بعد از الکسا، گوگل اسیستنت محبوب‌ترین سیستم هوشمند در دنیا است که به اندازه‌ی الکسا با دستگاه‌های مختلف سازگار نیست؛ اما به لطف موتور جستجوی گوگل، می‌تواند اغلب به سؤالات و درخواست‌های کاملی که از عهده‌ی الکسا خارج است،‌ جواب دهد. نه‌فقط کامپیوترها و گوشی‌های موبایل، بلکه همه چیز؛ از ساعت دیواری گرفته تا اسپیکرها، چراغ‌ها، زنگ در، دوربین‌ها، پنجره‌ها، کرکره‌ها، آب‌گرم‌کن، لوازم آشپزخانه و هر چیزی که فکر کنید. علت همه‌گیری خانه‌های هوشمند هم پیشرفت چشمگیری است که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها صورت گرفته است.

لوازم خانگی هوشمند

خانه های هوشمند به لطف سنسورهاست که به چنین سیستمی مجهزند و رفاه و راحتی را برای مصرف کنندگانشان به ارمغان می آورند. انواع سنسور های ساختمان هوشمند و نحوه کار آنها مقوله ای است که به بررسی گسترده نیاز دارد. این سنسورها را می توان در انواع مدل های روشنایی، ضد سرقت، ضد حریق، حرکت، دما، رطوبت و … دسته بندی نمود. مجموعه ای از این حس گرها به پیشرفته شدن هر چه بیش تر خانه های هوشمند منجر می شوند. در این مرحله بر اساس محصولات انتخاب شده توسط کارفرما و پیش بینی یکسری امکانات خانه هوشمند در آینده ، لوله گذاری و سیم کشی پروژه با نظارت کارشناس فنی شرکت پلان انجام می شود. شما میتوانید آبیاری باغ و یا باغچه خود را با تلفن همراه و تنظیم ساعت مورد نظر خود انجام دهید.