حقایق جالب آسانسور ها در اطراف ما آسانسور غدیر تولید کننده درب سماتیک، سلکوم و لولایی

با این اوصاف اگر حرکت کابین و سیم بکسل آسانسور شما مختل شد، بهترین کار تعمیر و استفاده از فلکه‌های هرزگرد است. جعبه ریویزیون در واقع واسطه ای جهت برقراری ارتباط بین کابین آسانسور و تابلو فرمان است. از جمله این ارتباطات می‌توان به ارتباط بین شستی طبقات، شستی داخل کابین آسانسور، ارتباط با موتور آسانسور و مدار‌های برقی کابین اشاره کرد.

احتمالاً با این دکمه در آسانسورهای ایستگاههای قطار یا مترو مواجه خواهید شد که به معنی Street و معرف طبقه خیابان است. گاهی نیز در ساختمان‌های اسپا این دکمه در آسانسورها دیده می‌شود که برگرفته از عبارت Stand for spa است. معمولاً دکمه های توضیح داده شده در آسانسورهای ساختمان‌ها و فروشگاه‌های تجاری به کار برده می‌شوند. از آن جایی که اعداد در برخی از کشور ها بد شانسی تلقی می شوند، بسیاری از ساختمان ها تصمیم گرفتند عدد سیزده را از طرح طبقات خود حذف کنند.

همچنین در کف آسانسور هم آهن ربای دیگری قرار می دهند که مخالف آهن ربای دیوار است. وقتی جریان برق وصل می شود نیرویی که حاصل سیم پیچ های آهن رباست باعث بالا رفتن کابین آسانسور می شود. این نوع آسانسورها قیمت و ایمنی بالایی دارند و تنها در برخی اماکن و سیستم های خاص استفاده می شود. استاندارد آسانسور هم به دو نوع استاندارد های اولیه و ادواری تقسیم میشوند.

دو عامل یعنی نیروی عکس‌العمل دنده‌ها در گیربکس و وجود چرخ طیار یا فلای‌ویل متصل به محور روتور موتور که دارای لختی دورانی است، مانع از تشدید تکان‌ها می‌شوند. نیروی محرکه موتور آسانسورها سابقاً از موتورهای جریان مستقیم و توسط برق برق جریان مستقیم بود که برای این‌گونه موتورها از راه اندازهای گوناگونی همانند وارد – لئونارد استفاده می‌شد. با از دور خارج شدن موتورهای جریان مستقیم و معرفی موتورهای القایی سه فاز سال‌هاست که از موتورهای الکتریکی سه فاز القایی یا آسنکرون و اخیراً از موتورهای مغناطیس دائم یا سنکرون استفاده می‌شود.

واسط بین تابلو فرمان و تجهیزات الکتریکی کابین، قطعه‌ای به نام جعبه رویزیون است. مرحله اول سرویس و تعمیر آسانسور، فعال کردن کلید جعبه رویزیون است. شرکت آسانسور هیوندای گفته است که نوع جدیدی از آسانسورها را ایجاد می کند که می تواند با حرکت پا احضار شود.

آن‌ها می‌توانند در هر شرایطی که یک بالابر معمولی مسافربر استفاده می‌شود مورد استفاده قرار گیرد، اما به عنوان یک جایگزین شیک‌تر عرضه می‌شوند. در حالی که وسیله‌ای برای حمل و نقل فراهم می‌کنند، می‌توانند روشی برای حفظ سبک ساختمان نیز باشند. برای اینکه از طریق راه پله از همکف به طبقه 18 بروید، شما باید وزن بدن خود را در خلاف جهت نیروی رو به پایین گرانش حرکت دهید. آن به عنوان یک تجهیزات عمودی برای حمل و نقل تعریف شده است، که برای جابه جایی افراد و کالاها در طبقات ساختمان استفاده می‌شود.

سوم: آسانسورهای صنعتی

این اتاقک آسانسور بر روی یک چهار چوب قرار می گیرد که با نیروی تولید شده ی موتور بر روی ریل ها حرکت می کند و در بین طبقات ساختمان جابجا می شود. اتاقک محرکی می باشد که برای حمل انسان یا کالاها از آن استفاده شده و از طبقه ای به طبقات بالا یا بر عکس عمل میکند و جزء یکی از حمل و نقل های عمودی برای جابجایی انسان و اشیا می باشد. آسانسورها توسط و به کمک موتورهای الکتریکی کنترل می شوند که این موتورها با کمک کابل های کشش و سیستم متقابل وزن کار جابجایی را انجام می دهند. یا با پمپ هیدرولیک میزان مایعات را برای بالا بردن در یک پیستون استوانه ای تزریق و کنترل می‌کنند. سیستم کلی و عملکرد آسانسورهای مغناطیسی با دو نوع قبلی کاملا متفاوت است. به گونه ای که در این آسانسورها به جای آن که ریل در دیواره ها قرار داده شود، از آهن ربای مغناطیسی استفاده می شود.

آسانسورها را می توان بر اساس معیارهایی به انواع مختلفی دسته بندی کرد. اما بر اساس معیار نحوه تولید و انتقال نیرو، می توان آسانسورها را به چهار نوع کششی، هیدرولیک، مغناطیسی و هیبریدی تقسیم کرد. آسانسور شیشه ای نوعی آسانسور مسافربری است که در و دیواره‌های شیشه‌ای دارند.

از سال ۲۰۰۰ به بعد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تحت عنوان elevator and escalator engineering اینجا چک کنید آغاز گشت. نوع بیمارستانی خود شامل دو مدل تخت بر و برانکارد بر می باشد که نوع تخت بر برای جابه جایی بیمارانی که بر روی تخت قرار دارند استفاده میشود. این آسانسورها دارای ابعاد بزرگی هستند و سیستم موتورخانه ای آنها از استاندارهای خاصی برخوردار است زیرا حرکت آسانسور باید بدون شتاب و نرم باشد تا به بیمار ضربه ای وارد نشود. کابین آسانسور همان اتاقکی است که بار یا مسافران درون آن قرار میگیرند و جابه جا میشوند. کابینها میتوانند جنسهای متفاوتی مانند شیشه، فلز، چوب، مواد پلیمری و … داشته باشند.کابین ها باتوجه به تعداد ورودی و نحوه قرارگیری به ۳ دسته کابین های عادی، کابینهای دو درب در کنار هم و کابین های دو درب روبه روی هم تقسیم بندی میشوند. این نوع آسانسورها بهترین انتخاب برای خانه‌های کم‌جا با حداکثر ارتفاع ۴ طبقه همانند آسانسورهای پنومایتک می باشد.

  • در این نوع آسانسور کادر وزنه وجود ندارد و تمامی وزن بار داخل آسانسور توسط سیستم جک هیدرولیک اداره می شود و همین عدم وجود کادر وزنه باعث می شود که ما نیاز به موتورهای قوی تری نسبت به نوع قبلی آسانسور داشته باشیم.
  • وظیفه این کلید تغییر وضعیت دستگاه از حالت خطر به حالت امن در هنگا بروز خطرات است.
  • توفیق خدمت به نیکوترین و شایسته ترین مردم در جمهوری اسلامی ایران، فرصت گرانبها و پرافتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم، موجبات رضایت پرودگار متعال را درپی خواهد داشت.

حقایق جالب آسانسور ها در اطراف ما آسانسور غدیر تولید کننده درب سماتیک، سلکوم و لولایی

موتور های گیربکس دار خود به چند مدل؛ تک سرعته ، دو سرعته، موتور با ولتاژ متغیر و موتور گیربکس با ولتاژ و فرکانس متغیر، تقسیم می شوند. این موتور نسبت به موتور های گیرلس از بازده پایین تری برخوردار است. فضای بیشتری را نسبت به نوع دیگر موتور اشغال می کند و چون ترمز های به کار رفته در این سیستم اکثرا دیسکی هستند، با استهلاک بالای لنت ترمز مواجه خواهیم بود. به نوعی نیاز است در هر سرویس آسانسوری که موتور گیربکس دار دارد، لنت ترمز مداوم چک شده و تعمیر شود. میدان مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع و با القای جریان برق به وسیلهٔ سیم پیچ‌های استاتور، سیم پیچ‌های تعبیه شده روی روتور باردار شده و کابین به حرکت در می‌آید؛ بنابراین در این آسانسورها اجزایی نظیر وزنه تعادل، کابل فولادی، موتورخانه و .. این مدل از کابین های آسانسور دارای ساختاری متفاوت با سایر مدل های کابین هستند.

براق کننده استیل آسانسور |فروشگاه قطعات آسانسور |