حساسیت به اتیلن انواع گل رز محبوب

فلورالیف 28 رقم محبوب گل رز را از مزارع کنیا که در حال حاضر در صنعت گل شاخه بریده به بازار عرضه می شوند، ارزیابی کرده است. رزهای بریده شده پس از به چالش کشیدن نیمی از واریته های رز با اتیلن، در حالی که نیمی دیگر بدون چالش اتیلن (کنترل) ارزیابی شدند. هدف از مطالعه حاضر درک اینکه آیا گونه های گل رز به اتیلن حساس هستند و درک میزان آسیب اتیلن به گل ها بود.

جمع آوری داده ها:
عمر گلدان (در روز)
امتیازات آسیب پاسخ اتیلن

درمان ها:
بدون اتیلن (کنترل)
تیمار شده با اتیلن

مواد و روش ها:
28 رقم گل رز در سه آزمایش مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و داده ها در یک گزارش گردآوری شدند. درمان‌ها و روش‌شناسی در سه آزمون مشابه حفظ شدند. گل ها از مزارع واقع در کنیا برداشت شدند و برای هیدراتاسیون با FloraLife Hydraflor 100 تیمار شدند و یک شب در یک خنک کننده نگهداری شدند. گل ها درجه بندی و خشک بسته بندی شدند و برای درمان و ارزیابی بیشتر به آزمایشگاه FloraLife در کنیا فرستاده شدند. در آزمایشگاه floraLife، گل‌ها پردازش شدند و در گلدان‌های حاوی محلول FloraLife Express Rose 300 برای شبیه‌سازی فاز مصرف‌کننده قرار گرفتند. سه گلدان در هر تیمار در هر رقم و 4 ساقه در هر رقم در مطالعه قرار گرفتند. نیمی از گلها تیمار اتیلن را به شکل اسپری اتفون (1 میلی لیتر در لیتر) محلول در آب یونیزه دریافت کردند. گلدان های شاهد با آب دیونیزه اسپری شدند. تمام گلدان ها در یک اتاق با هوا نگهداری می شدند تا کاملا خشک شوند. نمره 1-5 برای نمرات حساسیت به اتیلن اختصاص داده شد که 1 کمترین حساسیت و 5 حساس ترین به اتیلن است.

نتیجه:
در این مطالعه، FloraLife حساسیت انواع گل رز کشت شده محبوب مورد استفاده در صنعت گل شاخه بریده را آزمایش کرد و دریافت که 25 گونه از 28 گونه حساسیت متوسط ​​تا شدید نسبت به قرار گرفتن در معرض اتیلن نشان دادند که منجر به کاهش قابل توجه کیفیت و عمر گل شد.

پیری گل در سطوح بافتی و سلولی هماهنگ می شود و توسط سیگنال های هورمونی گیاهی و عوامل محیطی تنظیم می شود. اتیلن یک هورمون گازی است که بسته به غلظت و گونه گیاهی رشد و پیری را تنظیم می کند. اتیلن نقش مهمی در پیری گیاهان از جمله رسیدن میوه و پیری گل و برگ دارد. در مرحله پس از برداشت گل های شاخه بریده، اتیلن می تواند بر کیفیت و ارزش زینتی گل های شاخه بریده تأثیر منفی بگذارد. حساسیت اتیلن به خصوص در گل رز بسته به ژنتیک گونه یا واریته متفاوت است. در رزهای بریده شده، علائم اتیلن بسته به نوع آن متفاوت است و شامل باز شدن غیر طبیعی، شکستگی گلبرگ، گردن خمیده، پژمردگی زودرس، تغییر رنگ گلبرگ ها و ریزش برگ می شود.

نتایج:
بر اساس داده های مطالعه حاضر، اکثر ارقام گل رز به چالش کشیده با اتیلن حساسیت و کاهش کیفیت و عمر گلدانی را نشان دادند. برجسته ترین علائم آسیب اتیلن پیری تسریع شده بود که منجر به جوانه های نرم شد که می تواند باعث رد گل ها در زنجیره تامین شود. کبودی گلبرگ‌ها، زردی و بریدگی برگ‌ها، افتادگی جوانه‌ها و ممانعت از باز شدن گل از دیگر علائم مشاهده‌شده در اثر مواجهه با اتیلن بود. از مجموع 28 رقم مورد آزمایش، 25 رقم دارای حساسیت متوسط ​​تا زیاد به اتیلن و 3 رقم حساسیت به اتیلن پایین را نشان دادند. کاهش قابل توجهی در طول عمر گلدان در واریته‌های رز در معرض اتیلن مشاهده شد و کاهش در ارزش‌های عمر گلدان بسته به واریته از 3/2 تا 5/62 درصد متغیر بود.

برای اطلاعات بیشتر:
FloraLife
www.floralife.com



منبع

نتایج:
عمر گلدان و حساسیت به اتیلن انواع گل رز محبوب در معرض اتیلن.