تسهیلات ضمیمه گذرنامه گیاهی بریتانیا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مدت 24 ماه تمدید شد

در حالی که تمدید حق ارتفاق اجازه می‌دهد برچسب‌هایی با اطلاعات پاسپورت گیاهی بریتانیا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمیمه شوند، پاسپورت گیاهی بریتانیا تا زمانی که یک بررسی بصری توسط اپراتور حرفه‌ای بریتانیا انجام نشده و ثبت نشده باشد معتبر نخواهد بود. لازم است اپراتور حرفه ای ثبت کند که معاینات بصری انجام شده است و الزامات طرح پاسپورت گیاهی انگلستان برآورده شده است.

در طول حق ارتفاق، دفرا با ذینفعان همکاری خواهد کرد تا پایلوت های گذرنامه گیاهی را برای این مسیر تجاری خاص توسعه دهد تا پتانسیل این فناوری را بررسی کند تا ضمن تسهیل فرآیندهای تجاری، تضمین های لازم در مورد امنیت زیستی و قابلیت ردیابی را ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً این پیوند را به پورتال بهداشت گیاهی دنبال کنید.

  • این حق ارتفاق مختص جابجایی گیاهان برای کاشت در نظر گرفته شده برای استفاده کننده نهایی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و GB است. همکاری مشترک دولت ابزاری را برای تسهیل استفاده مداوم از فرآیند فعلی به طور موقت و در حین توسعه آزمایش‌های ePlant Passport برای کشف پتانسیل این رویکرد در آینده شناسایی کرده است.
  • این حق ارتفاق پس از 30 ژوئن 2025 تمدید نخواهد شد. تمدیدهای قبلی به راه حلی برای چالش‌هایی که کسب‌وکارها و مدل‌های فعلی جابجایی کارخانه‌های آنها با آن مواجه هستند، منجر نشده است.
  • در طول 24 ماه تمدید، یک گروه کاری به رهبری صنعت قصد دارد با مقامات دولتی برای ارائه پاسپورت های ePlant همکاری کند. این امر مستلزم پیوست کردن گذرنامه های فیزیکی و الکترونیکی است که همزمان در حال انجام خلبانان هستند.
  • اپراتورهای حرفه ای که در حال حاضر از حق ارتفاق فعلی استفاده می کنند، فرصت خوبی برای اجرای مطالعات/آزمایش های آزمایشی مطابق با بهترین رویه فراهم می کنند، زیرا این مسیر یک منطقه متمایز از تجارت باغبانی است و بر تعداد نسبتاً کمی از اپراتورهای حرفه ای تأثیر می گذارد که در حجم زیادی تجارت می کنند. گیاهان
  • پایلوت‌های ePlant Passport ارزیابی می‌شوند تا کاربران بالقوه گسترده‌تری را در نظر بگیرند، در صورتی که بتوان نشان داد که آنها همان سطح تضمین امنیت زیستی و قابلیت ردیابی را با فرآیند فعلی ارائه می‌دهند.

منبع: planthealthportal.defra.gov.uk



منبع حق ارتفاق فعلی قرار است در 30 ژوئن 2023 به پایان برسد. با این حال، تصمیمی اتخاذ شده است که از 30 ژوئن 2023، حق ارتفاق را به مدت 24 ماه دیگر تمدید کند. این بدان معناست که تامین کنندگان کارخانه اتحادیه اروپا همچنان می توانند برچسب هایی را با جزئیات لازم برای آن بچسبانند. گذرنامه های گیاهی انگلستان در اتحادیه اروپا در مورد گیاهان برای کاشت که برای کاربران نهایی در نظر گرفته شده است، این حق ارتفاق شامل تکثیر کنندگان نمی شود.

پس از بررسی، خدمات بهداشت گیاهی در بریتانیا با تمدید حق ارتفاق که اجازه می دهد پیش نویس گذرنامه گیاهی بریتانیا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گیاهان برای کاشت در نظر گرفته شده برای استفاده کنندگان نهایی پیوست شود، موافقت کردند.