“به لطف PIM، محصول من متعادل تر است”

Meewisse Roses یکی از اولین کاربران Priva Precision Irrigation Management یا PIM است که به اختصار شناخته می شود. مالک تام میویس در مورد واحد اندازه گیری مشتاق است: او می گوید: «PIM به دقت پارامترهای کلیدی را در محیط ریشه در زمان واقعی نمایش می دهد. “این به من امکان می دهد آبیاری را با نیازهای محصول با دقت بیشتری مطابقت دهم. گیاهان کمی بهتر رشد می کنند و من باید تلاش کمتری برای حفظ تعادل محصول انجام دهم.”

Priva Precision Irrigation Management که در سال 2023 راه اندازی شد، اکنون در حدود ده شرکت باغبانی استفاده می شود. تام میویس یکی از اولین پرورش دهندگانی بود که آن را پذیرفت. “من همیشه پذیرای نوآوری هستم، تا زمانی که بفهمم در مورد چیست و مطمئن هستم که ارزش افزوده ای به همراه خواهد داشت. این مورد در مورد این دستگاه بود. سیستم اندازه گیری قدیمی ما به خوبی کار می کرد، اگرچه محدودیت هایی نیز داشت. با PIM، ما توانستیم بر آنها غلبه کنیم و مدیریت محصول خود را بهینه کنیم.”

سیستم قدیمی خیلی محدود است
قبل از خرید تجهیزات اندازه‌گیری جدید، پرورش‌دهنده آبیاری خود را عمدتاً بر اساس مجموع تشعشعات، یک ناودان با وزن کوچک و مقدار آب تخلیه برای کل گلخانه که شامل 4.3 هکتار از نائومی قرمز است، انجام می‌داد.

او به کوین دی کوک، مشاور Priva توضیح می‌دهد: «من عمدتاً با توجه به حجم آب تخلیه هدایت شدم، اما تنها با یک چاه زهکشی در بیش از چهار هکتار، داده‌هایی که از آن دریافت می‌کنم تأخیر زیادی وجود دارد. ما همچنین EC و pH را در چاه زهکشی اندازه می‌گیریم. به دلیل تأخیر، ما در واقع همیشه به صورت واکنشی پاسخ می‌دادیم. این به این معنی نبود که ما مشکلات زیادی داشتیم – تجربه کم و بیش به شما می‌گوید چگونه از آنها جلوگیری کنید – اما وجود داشت. به طور خاص، PIM می تواند به من کمک کند تا زمان شروع آبیاری را با دقت بیشتری تنظیم کنم.

دقیق تر، کامل تر و به روز تر
Meewisse واحدی را خریداری کرد که می توان آن را به عنوان یک ناودان توزین نسل بعدی توصیف کرد. دو تخته زیرلایه در کنار هم روی سکوی توزین وجود دارد. این سیستم تصویری بی‌درنگ از محتوای آب در دال و توسعه آن، حجم تخلیه، و EC و pH آب تخلیه ارائه می‌کند، در نتیجه از تاخیر ناخواسته جلوگیری می‌کند. این واحد به کامپیوتر فرآیند Priva Connext متصل است که پرورش دهنده از آن برای کنترل آبیاری خود استفاده می کند.

Meewisse می گوید: “تجهیزات دقیق تر از قبل هستند و داده ها بسیار به روزتر هستند.” “بنابراین ما در نهایت تصویر دقیقی از هدررفت آب یا میزان اشباع دال در عصر و شب داریم. این زمان شروع آبیاری را در صبح تعیین می کند. حتی در شرایط آب و هوایی متغیر به خوبی کار می کند. ما همچنین با حداقل و حداکثر زمان استراحت، زمانی که فکر می‌کنم باید تغییر کند، در تابستان ساعت 15 است.

استراتژی تنظیم شده است
حالا که گل رز می تواند به وضوح ببیند که در دال چه اتفاقی می افتد و گیاهان چقدر آب می گیرند، مجبور نیست خیلی به مجموع تشعشعات تکیه کند. بر اساس داده های اندازه گیری، او همچنین گام جسورانه ای را برداشت که حداقل زمان استراحت را اندکی کاهش داد. این باعث شد که در روزهای آفتابی که تعرق در بالاترین حد خود است، آب بیشتری در هر چرخه بیشتر در حوالی ظهر داده شود.

تعدیل کمتر
او می‌گوید: «الگوی آبیاری به‌طور مشهودی تغییر کرده است و اکنون نیازهای واقعی محصول را بهتر برآورده می‌کند. “اتفاقاً، با مشورت پیتر کمپ، مشاور کشت پریوا، قبل از تنظیم استراتژی آبیاری خود، مدتی صبر کردم. واقعاً این تصور را دارم که گیاهان کمی بهتر رشد می کنند و باید تلاش کمتری برای حفظ تعادل مناسب انجام دهم. در محصول شما واقعاً باید تنظیمات کمتری انجام دهید، به خصوص در روزهایی که شرایط آب و هوایی متغیر است.

شاخص مهم
هنگامی که از کوین دی کوک پرسیده شد که PIM توسط سایر کاربران چگونه درک می شود، پاسخ می دهد: “تاکنون بسیار مثبت است. همچنین توسط شرکای نصب ما، زیرا واحدها سریع و آسان نصب می شوند و تقریباً برای هر سیستم کشت مبتنی بر بستر آماده استفاده می شوند. در تعداد زیادی از محصولات زراعی، پرورش دهندگان می خواهند درک بهتر و مستقیم تری از عملکرد محصول داشته باشند، که برای آن PIM یک شاخص کلیدی است، نه تنها در گل رز و سبزیجات میوه ای و همچنین در محصولاتی مانند توت فرنگی و ژربرا.”

برای اطلاعات بیشتر:
Priva
[email protected]
www.priva.com

منبع