بهترین خاک کشت در کشاورزی کشور ایران چیست سامانه مزرعه | gold-flower

به دلیل غنی بودن این نوع Soil از مواد مغذی اگر زهکشی به خوبی انجام بگیرد امکان رشد گیاهان وجود خواهد داشت. همانطور که گفتیم آب حفره های موجود در خاک را پر می کند و با انرژی کمی به ذرات خاک می چسبد و به راحتی به وسیله گیاهان جذب می گردد. ۲٫ بافت های گیاهی و حیوانی که به طور کامل تجزیه شدند و شکل اولیه آن ها را نمی توان تشخیص داد. این نوع مواد آلی به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره می باشند و با نام هوموس شناخته می شوند. در ادامه این نوشته از سایت فرات پلیمر به معرفی انواع خاک مناسب برای کشاورزی می پردازیم؛ تا انتها ما را همراهی کنید.

خاک آهکی

این خاک بسیار حایز اهمیت بوده و منبع بسیار غنی میباشد که جهت کشت بسیاری از گیاهان مناسب است. اما نکته ای که بسیار مهم است اینکه فرمول یکسانی از شرایط کنترل برای همه گیاهان وجود ندارد. در واقع روش های کنترل خاک کشت بر اساس گیاهی که قرار است کشت شود مشخص می شود. در صورتی که قرار است کاکتوس کاشته شود بسیار مهم است که سطح پرلیتی که در خاک کشت استفاده می شود بیشتر باشد.

خاک مناسب کشاورزی چیست؟

در واقع پرلیت در خاک حاصخیز کشاورزی سبب می شود که آب عبور سریع تری داشته باشد و دیگر مشکل پوسیده شدن گیاه اتفاق نمی افتد. کوکوپیت تشکیل شده از پوسته میوه نارگیل است از این ماده برای سبک کردن خاک های سنگین استفاده می شود. دارای جذب بالای آب است و بستر کاشت مناسبی برای قلمه ها و جوانه زنی و کشت بذر به وجود می اورد. خاک ابتدا با سرعت کم و به صورت سنگ ساخته می شود و بعد از ان به دلیل فرسایش و قرار گرفتن در نزدیکی روی زمین به صورت ذرات کوچک در میاید.

در گیاه زراعی مانند زعفران بهتر است نمونه برداری و آزمایش خاک هر دو سال یک بار تکرار شود تا بتوان وضعیت خاک را به درستی سنجید. اگر اندازه ی نوار خاکی بیش از 5 سانتی متر (2 اینچ) باشد، شما خاک رسی دارید. لذا خاک شما نیاز به مواد افزودنی عمده ای خواهد داشت، همانگونه که در انتهای این بخش توضیح داده شده است. گیاهان مقاوم به سرما را حداقل 30 روز قبل از اولین یخبندان پیش بینی شده، مجله خبری گل و گیاه یا اگر محصولات کمتر مقاوم به سرما هستند، 60 روز قبل از اولین یخبندان آن ها را بکارید. توزیع دوباره زمین های قابل کشت از زمین های بی کیفیت به نوع مطلوب تر، به طور حتم میزان محصولات کشاورزی رابهبود می بخشد. طبق نتیجه یک تحقیق جهانی موخر در این زمینه، با فراهم کردن دوباره شرایط محیطی مناسب برای زمین های کشاورزی، تولید زیست توده جهانی حتی بدون گسترش زمین، 30 درصد رشد می کند.

http://ahwaz-music.irدر ایران از 50٪ تا 60٪ ظرفیت و استعداد زمین هایی که تحت عملیات کشاورزی است (185 هزار کیلومتر مربع) استفاده می گردد. در ایران هم زمین های نیاز به آبیاری و هم زمین های باران-سیر وجود دارد. زمین های زیر کشت ایران در حدود شانزده میلیون هکتار برآورد می شود و از این زمین ها حدود نیمی از آن کشت آبی و نیمی دیگر به صورت دیم کشت می شود. ایران از نخستین کشورهای جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیده است. در قرن اول پیش از میلاد ایرانی ها همه درختان میوه ای که در یونان کشت می شده (به استثنای زیتون) کشت می کرده اند. با هجوم اسکندر کشاورزی ایران رو به زوال گذاشت و بسیاری از مزارع از بین رفت و این وضع تا زمان به حکومت رسیدن اردشیر بابکان ادامه یافت.

  • در خاک های با زهکشی ضعیف، اثر تهویه ضعیف به زودی و به وضوح در سطح ریشه ها قابل مشاهده است.
  • با خاصیت کلوئیدی که دارد جذب آب و مواد غذایی را افزایش میدهد و ساختمان کلی خاک را بهبود میبخشد.
  • اگر مقدار منگنز در خاک کمتر از ۱۰ ppm باشد باعث ایجاد محدودیت در رشد گیاه می‌شود.
  • ذرات درشت به عنوان اسکلت خاک عمل کرده و ذرات ریز نقش بسزایی در تعیین خواص فیزیکی و شیمیایی خاک ایفا می کنند.