بهترین خاک مناسب برای احداث باغ پسته رفسنجان | gold-flower

اگر میزان ph خاک زیر ۷ باشد خاک اسیدی و اگر بالای ۷ باشد خاک قلیایی است. میزان اسیدی یا بازی بودن خاک یا میزان اسیدیته خاک را با ph متر می سنجند. حداقل باید از 12-8 نقطه زمین نمونه‌برداری اکنید و از هر عمق (0-30 و 30-60) در هر نقطه از ۳۰۰ تا 5۰۰ گرم برداشت خاک کنید. همچنین می توانید تکنیک های باغبانی “بدون شخم” یا “بدون حفر” را دنبال کنید تا خاک را بدون آسیب نگه داشته و اجازه دهید به عنوان خاک طبیعی در طول چند سال باقی بماند.

  • البته پرلیت سرعت حرکت اب در خاک را افزایش میدهد و مقدار زیاد آن برای کاکتوس مناسب و برای گیاهانی که به آب زیادی نیاز دارند نامناسب است.
  • هرچه میزان شوری بیشتر باشد، میزان هدایت الکتریکی نیز بالاتر است.
  • برای استفاده بهتر از عناصر موجود در خاک و مصرف بهینه کودها بهتر است از آمایشگاه خاک کشاورزی اسفاده کنید و حتما پارامترهای آن را با فردی مطلع در میان بگذارید.
  • خاک با کیفیت بالا ، عاری از مواد شیمیایی است که ممکن است به گیاه آسیب برساند.یک خاک با کیفیت بالا باید در برابر تخریب مقاومت کند.همچنین باید انعطاف پذیر باشد ، پس از تغییرات نامطلوب مانند تراکم ، به سرعت بهبود یابد.
  • برای حفظ هوای خاک، تردد افراد و وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانید.

همچنین اگر قصد پرورش کاکتوس دارید باید در نظر داشته باشید که میزان پرلیت بسیار بیشتری در خاک باید باشد، زیرا پرلیت در خاک موجب آن شده که آب سریع تر عبور کرده و موجب گندیده شدن ریشه گیاه نشود. پیت ماس یکی از اصلی ترین ماده ها برای خاک مناسب است، که اندازه آن باید از دو ماده دیگر یعنی پرلیت و کوکوپیت در خاک بیشتر باشد. در بیشتر خاک های ایران به دلیل عناصر معدنی و شیمیایی موجود , PH خاک ها بالای ۷ میباشد .

تفسیر و آنالیز نتیجه آزمایش خاک کشاورزی

برای خاک های خیلی فشرده، از یک ماشین تیلر یا حفر کن برقی استفاده کنید. حتی اگر نگهداری و حفظ آب در خاک برایتان مسئله ی مهمی نیست، خاک فشرده و سفت می تواند باکتری ها و قارچ های مفید را از بین ببرد و رشد باکتری های مضر بی هوازی را نیز تشویق کند. شما همچنین می توانید گیاهان پوششی تابستانه که رشد سریع دارند را بکارید، مانند گندم سیاه. این گیاه به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به کاشت محصولات بزرگ در تمام فصل تابستان، خاک را بهبود و آماده سازی کنید.

خاک مناسب درخت مرکبات

میزان مواد آلی ارتباط مستقیم با میزان حاصلخیزی خاک کشاورزی یا باغ دارد. خاک های مرغوب و مناسب برای کشاورزی از ۳۸ تا ۴۵ درصد مواد معدنی، ۱۵ تا ۳۵ درصد هوا، ۱۵ تا ۳۵ آب، ۵ تا ۱۲ مواد آلی و مقدار ناچیزی موجودات زنده تشکیل می شود. فروشگاه خرید کود کشاورزی Agriraz، در جهت تامین بهترین شرایط برای خاک کشاورزی مزرعه‌ی شما تلاش بسیاری می‌ورزد. خرید کود مناسب که می‌بایست بسته به نوع گیاه تامین گردد، بسیار ضروری‌ست و می‌بایست برای کسب بهترین نتایج از خاک کشاورزی مزرعه، خریداری گردد. در این مقاله، فروشگاه اینترنتی کشاورزی Agriraz فوت و فن‌های لازم برای کسب خاک مناسب کشاورزی را برای شما شرح داد.

چرا که این خاک محیطی مناسب برای دریافت مواد مغذی گیاهان است. در دست داشتن میزان درصد اشباع خاک که نشان دهنده مقدار آب مورد نیاز برای 100 گرم خاک است بسیار مهم است. مجله خبری گل و گیاه این مقدار نیز در آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران و کرج مشخص می شود. این میزان باعث می شود برنامه ریزی دقیق تری برای میزان آبیاری و کوددهی گیاهان داشته باشند.

http://ahwaz-music.ir