“بسیاری از پتانسیل های باز شده و فرصت های رشد”

کل بازار بر اساس اندازه پرورش دهنده
در مکزیک، 14750 تولیدکننده نانو (بدون ارتباط تجاری با توجه به غیر رسمی بودن و عدم وجود فناوری) و در مجموع 10818 تولیدکننده تمام وقت وجود دارد. اینها بر اساس اندازه به شرح زیر طبقه بندی می شوند: 5805 کشاورز خرد (1929.32 هکتار مدیریت شده)، 3819 کشاورز کوچک (4750.08 هکتار مدیریت شده)، 1117 کشاورز متوسط ​​(3.468،16 هکتار مدیریت شده) و 77 کشاورز بزرگ (2857.65 هکتار) از 13,005.21 هکتار استفاده تمام وقت (با ایجاد درآمد سالانه تقریباً 1,521.58 یورو) و 10,083 هکتار توسط تولیدکنندگان نانو. در مجموع 23088 هکتار و 25568 کشاورز در بخش زینتی مکزیک.

عواملی که بیش از همه توسط کشاورزان ارزش گذاری می شود، قیمت و در دسترس بودن است، اما دسترسی به بازارهای جدید نیز بسیار ارزشمند است. در مجموع، می بینیم که آنها برای ایجاد مشارکت برای یافتن بازارها/مشتریان جدید کمک می خواهند. آنها مایل به پرداخت هستند و مشتاق همراهی فنی هستند. آنها می خواهند به عنوان یک شریک رابطه داشته باشند، نه به عنوان یک تامین کننده.

برای دانلود مطالعه اینجا کلیک کنید.

فرصت هایی برای پرورش دهندگان
یکی از رفتارهایی که در بازار زینتی مکزیک مشاهده می شود، علاقه به تداوم سرمایه گذاری در انواع جدید است. حدود 30 درصد از پرورش دهندگان گیاهان زینتی این شیوه های خوب را در فرآیندهای خود دارند و این یک فرصت بسیار خوب برای پرورش دهندگان است. 34.88 درصد از پرورش دهندگان واریته های جدید را ترکیب کرده اند، که نشان دهنده این واقعیت است که تقریباً 23 درصد این کار را بیش از یک سال پیش انجام دادند، بنابراین سرمایه گذاری زیادی در آنجا وجود دارد. ما می بینیم که آنها در حال آزمایش انواع جدید هستند و علاقه وجود دارد.

چالش های اصلی شناسایی شده با عدم ثبت نام در SNICS توسط پرورش دهندگان مرتبط است. به گفته رئیس SADER، “تامین کنندگان خارجی اقدامات لازم را برای ثبت اختراعات خود در SNICS انجام نمی دهند، بنابراین نمی توان آنها را پیگیری کرد.” بر اساس این مطالعه، 41 درصد از پاسخ دهندگان حاضر به پرداخت برای حقوق هستند و آن را منصفانه می دانند. برخی از پرورش دهندگان حتی از این قاعده ها اطلاعی نداشتند. (میل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت حقوق پرورش دهندگان در مکزیک هستید؟ به 45:20 در ویدیو بروید)

محصولات اصلی تولید شده
او می گوید: از نظر گل های شاخه بریده و شاخ و برگ، ما می توانیم چیزی را ببینیم که کاملاً رایج است و در کشورهای دیگر نیز اتفاق می افتد. گل رز کاملاً رایج است (49.73%) و پس از آن گل داودی (41.62%) و gypsophila (22.70%) قرار دارند. در تولید گیاهان زنده، بازار تحت سلطه سه گونه است. poinsettia – که در حال حاضر در فصل هستند – با 17.19٪ رایج ترین و قابل توجه ترین است. سپس، گل همیشه بهار (با 15.63)، که فصل آن به تازگی با روز مردگان به پایان رسید و پس از آن گل شمعدانی (15.10٪). پس از این گونه ها، گروه دومی از ساکولنت ها، گل رز، آدونیس، بگونیا، کالانکوئه و آلوئه ورا تشکیل شده است. همچنین گروه سومی با درصد مشارکت بسیار پایین وجود دارد که توسط درختان میوه، اسطوخودوس، کاکتوس، گل اطلسی، کوکب و هیدرانی ادغام شده است. در نهایت، کمی بیش از 35 گونه در دسته “دیگران” گروه بندی شدند.

سطح فنی پرورش دهندگان
هكتارها در سطح فني تقسيم شده است و در گزارش مي توان نحوه تقسيم كشاورزان را مشاهده كرد. 52.80% دارای سطح فنی پایین، 33.10% متوسط-پایین، 3.16% متوسط ​​بالا، 2.03% بالا و 0.02% بسیار زیاد است. فرصت‌های تجاری شناسایی‌شده برای تامین‌کنندگان هلندی با ۱۴ درصد از تولیدکنندگان طبقه‌بندی‌شده به‌عنوان سطوح فنی «متوسط»، «متوسط ​​به بالا» و «بالا» مرتبط است و آنها را پتانسیل واقعی بازار برای تامین‌کنندگان فن‌آور هلندی می‌دانند.

برای اطلاعات بیشتر:
بنجامین لیل
کارمند کشاورزی در سفارت پادشاهی هلند
وزارت کشاورزی
Volcán 150 | پیزو 2 | سرهنگ Lomas de Chapultepec | CP 11000 |CDMX
تلفن: (+52) 55 1105 6563 اوباش: (+52) 55 5466 1160



منبع

بازار مکزیک در ده سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
بازار محصولات زینتی مکزیک در ده سال گذشته به طور قابل توجهی و پویا رشد کرده است، هم از نظر تعداد هکتارهای اختصاص یافته به تولید و هم از نظر تعداد کارکنان. وی افزود: در ده سال گذشته، بازار گل و شاخ و برگ در مکزیک 42.15 درصد در هکتار رشد داشته است و در بازار گیاهان، میانگین رشد در هکتار 64.29 درصد بوده است. در همین دوره 50 درصد رشد کرد، در حالی که در بخش گیاهان رشد آن 40 درصد بود.

از 13005.21 هکتار زمینی که به تولید تمام وقت “گیاهان زینتی” و “گل های شاخه بریده” اختصاص یافته است، مناطق زیر را می توان با غلظت بالایی از تولید شناسایی کرد. Estado de México (52٪) و Morelos (20٪) بیش از 70٪ از بازار را به خود اختصاص داده اند و پس از آن گروه ایالت های نووو لئون، پوئبلا و مکزیکو سیتی که وسعت قابل توجهی دارند، قرار دارند.

پروژه های تحقیق و توسعه
از نظر تحقیقات، نکات اصلی مورد توجه پرورش دهندگان توسعه محصول، کنترل و پیشگیری از آفات و کنترل و پیشگیری از بیماری است. 56 درصد از کشاورزان مورد مصاحبه علاقه مند به مشارکت در پروژه های تحقیق و توسعه بودند. با این حال، یکی از محدودیت های اصلی شناسایی شده، عدم نزدیکی مراکز تحقیقاتی و پرورش دهندگان است.

طی ده سال گذشته، صنعت زینتی در مکزیک رشد چشمگیری داشته است. و هنوز پتانسیل های زیادی در این بخش و فرصت های رشد وجود دارد، همچنین برای شرکت های هلندی که مشتاق گسترش یا ورود به این بازار هستند. اخیراً سفارت هلند در مکزیک یک مطالعه بازار برای شناسایی فرصت های تجاری برای تامین کنندگان هلندی فناوری و مواد تکثیر در بخش زینتی مکزیک انجام داده است. روز دوشنبه، 28 نوامبر، آنها این مطالعه را به صورت آنلاین ارائه کردند که توسط دو سخنران مهمان که به این مطالعه واکنش نشان دادند و دیدگاه های خود را در مورد بازار زینتی به اشتراک گذاشتند، دنبال شد. در این مقاله، ضبط ارائه و خلاصه مطالعه که توسط انریکه آریاس، از OPF مکزیک، سازمانی که مطالعه را انجام داده است، ارائه شده است.

چالش ها
در مکزیک، پرورش دهندگان زیادی با هکتارهای کوچک وجود دارد. یکی از چالش های اصلی این است که چگونه می توان با این پرورش دهندگان ارتباط برقرار کرد. چالش دیگر این است که بسیاری در حال تکثیر واریته های غیرقانونی هستند. در مجموع، تماس رو در رو با پرورش دهندگان، قراردادها و ایجاد روابط کلیدواژه هایی هستند. و فرصتی برای برقراری روابط در سومین دوره نمایشگاه OPF است که از 12 تا 14 سپتامبر برگزار می شود و تولیدکنندگان زیادی را جمع می کند.

چرا این مطالعه؟
اریک پلایزر، مشاور کشاورزی مکزیک و کوبا در سفارت هلند در مکزیکوسیتی توضیح می دهد که دلیل این مطالعه این است که بخش زینتی در حال حاضر یک بخش مهم در مکزیک است و هلند شریک مهم مکزیک در این بخش است. بسیاری از مردم بر این باورند که پتانسیل های زیادی در این بخش وجود دارد و فرصت های زیادی برای رشد وجود دارد. آخرین باری که سفارت در مکزیک مطالعه ای انجام داد در سال 2008 بود. “پس از آن، داده های مشخص کمی در دسترس بود، بنابراین تصمیم گرفتیم که زمان خوبی برای انجام این مطالعه باشد و در این ویدئو، نتایج و نتیجه گیری های اصلی را خواهید شنید. گزارش 99 صفحه ای با نام “فرصت های کسب و کار هلندی در بخش زینتی مکزیک” را نیز می توانید از اینجا دانلود کنید.

گروه نمونه 600 نفری از پرورش دهندگان در ایالت های اصلی تولید زینتی
مناطق با نشان دادن خلاصه ای از مطالعه شروع کردند تا ایده ای گسترده از آنچه در آنجا وجود دارد ارائه شود. “این یک مطالعه بازار است. ما باید به این روش برخورد کنیم.” برای این مطالعه، یک گروه نمونه متشکل از 600 پرورش‌دهنده در ایالت‌های اصلی که گیاهان و گل‌های زینتی تولید می‌شوند، یعنی Morelos، Puebla، Querétaro، مکزیکو سیتی، Michoacán، Veracruz، و Baja California. علاوه بر این، مصاحبه‌هایی با رهبران اصلی بخش زینتی در مکزیک در سطوح عمومی، دانشگاهی و خصوصی و نظرات انجمن‌های اصلی تولیدکنندگان زینتی در کشور، اعضای شورای مشورتی گیاهان و گل‌های زینتی انجام شد. مکزیک در نظر گرفته شد.

صادرات
تنها 4 درصد از پرورش دهندگان از نظر صادرات گل شاخه بریده و شاخ و برگ به کشورهای دیگر. این به این معنی نیست که آنها نمی خواهند. امکانات بی پایان است و به ویژه پتانسیل صادرات گل های شاخه بریده به بازارهای ایالات متحده و کانادا زیاد است زیرا می توانند گل ها را از طریق زمینی ارسال کنند، پس چرا این کار را انجام نمی دهند؟ به طور عمده بازار مکزیک آنقدر جذاب است که آنها در منطقه راحتی خود قرار دارند. به همین دلیل است که آنها بیشتر محصولات خود را – گاهی حتی با قیمت های بسیار پایین – در مکزیک می فروشند. آنها نمی خواهند به تمام کارهای اداری رسیدگی کنند.