باغبانی در هند چگونه است؟

برای اطلاعات بیشتر:
HortiRoad2India
www.hortiroad2india.com



منبع

در تعداد کمی از گلخانه‌ها، صفحه‌های نمایش نیز به صورت معلق آویزان می‌شوند – یک صفحه سایه یا حشرات – با فناوری ساده‌تر، مانند فن برای خلاصی از هوای گرم گلخانه. و در کشت گیاهان نیز شاهد سیستم NFT گاه به گاه بودیم.

عمدتاً گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای
بنابراین، چه چیزی در چنین گلخانه ای کشت می شود؟ الکس می‌داند: “عمدتاً گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای و مقداری خیار. توت‌فرنگی ممنوع است، زیرا شما مجاز به واردات زنبورهای عسل یا بامبل در هند نیستید.” علاوه بر این، گیاهان زیادی مانند ریحان و گشنیز، و همچنین اسفناج، مواد مهم در غذاهای هندی رشد می کنند.

نگاهی به گلخانه هندی
یک گلخانه متوسط ​​در هند چگونه به نظر می رسد؟ آنها اغلب تونل ها یا گلخانه های فویل یا خانه های توری هستند که با توری حشرات پوشیده شده اند. بسیاری از کشت ها هنوز در مزارع باز انجام می شود، اگرچه پرورش دهندگانی نیز وجود دارند که روی نارگیل رشد می کنند. سپس آن بستر را روی خاک گلخانه قرار دادند.

در ابتدا، این در مراحل کوچک اتفاق می افتد. “اینجا و آنجا، یک ارتقاء. اما وقتی آنها می بینند که چقدر خوب کار می کند، این احتمال وجود دارد که هنگام ساخت مکان های جدید، بلافاصله به سراغ یک گلخانه مدرن با تمام ویژگی های موجود بروند.”

تحولات تکنولوژیکی
وقتی از الکس در مورد اولین گام‌ها به سمت فناوری بیشتر در گلخانه‌های هندی پرسیده شد، از تنظیم دما و چرخش بیشتر آب اشاره می‌کند. آب به طور فزاینده‌ای کمیاب‌تر می‌شود، بنابراین با استفاده از یک سیستم بسته، چیزهای زیادی برای صرفه‌جویی وجود دارد. علاوه بر این، شما بلافاصله کمتر به خاک متصل می‌شوید و هم گردش هوای زیر گیاه و هم تبخیر را بهبود می‌بخشد، که به نوبه خود احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد. قالب.”

هند هنوز از نظر جمعیت در رتبه دوم جهان قرار دارد و در آینده احتمالاً این کشور شماره یک خواهد شد.

هند ممکن است اولین کشوری نباشد که هنگام فکر کردن به «باغبانی» به ذهن شما خطور می کند، اما با بیش از 1 میلیارد شهروند، که به طور فزاینده ای نسبت به آنچه می خورند آگاه هستند، بازار فوق العاده جذابی است. به همین دلیل است که شرکت کنندگان در برنامه شرکای تجارت بین المللی (PIB) اخیراً هند را با ده شرکت از این بخش بررسی کردند. ما با یکی از آنها، الکس ون در مولن، در مدیر صادرات زندگی روزمره خود در Meteor Systems صحبت کردیم.

علاوه بر این، هندی‌ها می‌خواهند سالم‌تر غذا بخورند، الکس ترجیحاً با کمترین آفت‌کش‌های ممکن کشت می‌شود. کشت در حال حاضر بیشتر با گلخانه های کم تکنولوژی و در مزارع باز انجام می شود. الکس می گوید: “من انتظار دارم این تغییر را در 5 تا 10 سال آینده ببینم.” در هلند نیز با فناوری پایین شروع کردیم و به تدریج نوآورانه تر شدیم.

امکانات برای تامین کنندگان
بنابراین، تحولات و امکانات مثبت برای تامین کنندگان هلندی. از این نظر، الکس مشکوک است که اولین قدم ها از جنوب هند خواهد بود. “کشت در نزدیکی خط استوا به راحتی امکان پذیر است، اگرچه هوا گرم است، بنابراین باید کاری با آب و هوا انجام دهید. همچنین، از نظر مالی آن بخش از کشور امکانات بیشتری را ارائه می دهد.”

از نظر تکنولوژی، اکثر گلخانه های هندی با سیستم آبیاری قطره ای عرضه می شوند. برخی از پرورش دهندگان یک کامپیوتر آبیاری دارند، در حالی که برخی دیگر به سادگی شیر آب را باز می کنند. شما نیز چند نفری دارید که خودشان چیزی را می فهمند: یک بطری کوکاکولا را با شلنگ زیر آن وارونه کنید، و برای خودتان یک سیستم آبپاش دارید.


از چپ به راست: Desh Ramnath (DGD)، Aadesh Shah (Viscon)، Huib Koerts (Bayer)، Carine Eijkelkamp (محله نوآوری)، Alex van der Meulen en Hidde Huisintveld (Lumiforte)، Wierd Vonk (Hoogendoorn) و Rick Nobel (کشاورزی) وابسته سرکنسولگری پادشاهی هلند)

در ماه نوامبر، این باشگاه برای اولین بار از هند برای بازدید اکتشافی یک هفته ای از بنگلور، پونا و بمبئی دیدن کرد. آینده نوید بازدیدهای بیشتری را می دهد، اما شاید مهمتر از آن در نظر گرفتن گام های بعدی برای PIB باشد. “آیا ما به عنوان یک گروه به این موضوع برخورد خواهیم کرد یا خیر؟ این هنوز باید تصمیم گیری شود. به هر طریقی، ما با همه طرف های درگیر در تماس هستیم.”

علاوه بر این، چنین کشت منجر به آلودگی محیط زیست کمتر می شود. با یک سیستم بسته، مواد غذایی و سایر مواد در خاک به پایان نمی رسد.

همگنی کپک و گیاه هنوز یک مشکل قابل توجه است. با این حال، آفت کش های طبیعی نیز در کنار مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، سیستم بیولوژیکی Koppert مدتی است که در هند حضور داشته است.

شرکت‌هایی که برای تامین این ویژگی‌ها صف می‌کشند، البته اعضای PIB هستند: Meteor Systems، Van der Hoeven، Horti XS، Koppert، Lumiforte، Svensson، Priva، Bayer Seeds، Ridder، Hoogendoorn en Viscon – با هماهنگ‌کننده‌های خوشه DGD. ، محله نوآوری و شرکای روتردام. همانطور که الکس آنها را می نامد، “گروه خوبی با عرضه کامل برای صنعت هند”.