باغبانی بریتانیا در مورد برنامه های مرز تجاری آتی هشدار می دهد

هدف باغبانی بریتانیا ارائه طیف وسیعی از انتخاب ها، تنوع و ارزش به باغبانان بریتانیا است. آینده مرزهای تجاری ما برای 95 درصد بخش ما که به آنها متکی است و مایل به جابجایی یکپارچه، سریع و ایمن گیاهان هستند، حیاتی است. و محصولات گیاهی.”

از 1 ژانویه 2021، کنترل‌های بهداشت گیاهی به طور مؤثر برای گیاهان اجرا شده است و بازرسی‌های واردات در محل مقصد انجام می‌شود. این سیستم برای تجار و مهدکودک ها موفق بوده است. نگرانی HTA این است که پست های کنترل مرزی ممکن است به اندازه کافی برای تحمل انواع متنوع و پیچیده بارهایی که بخش باغبانی از اتحادیه اروپا وارد می کند، آماده نباشند. دولت باید به طور کامل اهمیت صنعت باغبانی را بشناسد و اطمینان دهد که هر سیستم تجاری جدید به طور کامل برنامه ریزی، آزمایش شده و به شرکت ها ابلاغ می شود.

انجمن صنفی باغبانی (HTA) از دولت خواسته است تا اجرای پست های کنترل مرزی را حداقل 12 ماه پس از انتشار آخرین مدل عملیاتی هدف مرزی (BTOM) که اواخر تابستان امسال پیش بینی می شود، به تعویق بیندازد.

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk



منبع

جیمز بارنز، رئیس HTA، بر اهمیت مرزهای تجاری برای بخش باغبانی، که بیش از یک قرن است در سطح جهانی فعالیت و تجارت می کند، تأکید می کند. وی بیان می کند:

HTA در بازخورد خود در مورد پیش نویس پیشنهادات مرزی، تأثیر منفی بالقوه بر بخش باغبانی را برجسته می کند، که اگر دولت بدون در نظر گرفتن نیازهای خاص صنعت پیش برود، بیشترین ضربه را خواهد دید.

“به عنوان اولین و متاثرترین بخش پس از خروج از اتحادیه اروپا، ما قبلاً از اول ژانویه 2021 با بررسی ها و کنترل های جامعی روبرو بوده ایم. با این حال، مدل عملیاتی هدف مرزی پیشنهادی (TOM) تهدید می کند که صنعت ما را با معرفی کنترل مرزی بار بیشتری وارد کند. نکات: ما به وضوح به دولت اعلام کرده‌ایم که پیش‌نویس مدل عملیاتی هدف فاقد جزئیات لازم است، به تأخیر افتاده است و حاوی شکاف‌ها و خطراتی است که باعث ایجاد عدم اطمینان و هزینه‌های اضافی می‌شود. قوانینی که به طور متناقضی منجر به کاهش تولیدات باغبانی در بریتانیا می شود.”

ما از دولت می‌خواهیم که نیازهای باغبانی بریتانیا را در اولویت قرار دهد. این شامل تأخیر در معرفی نقاط کنترل مرزی به مدت حداقل 12 ماه پس از انتشار TOM نهایی است، و اطمینان از آمادگی‌های لازم برای رسیدگی به واردات پیچیده در تجارت گیاهان، و اعطای زمان کافی به کسب‌وکارها برای آماده‌سازی. همچنین همسو کردن TOM با سایر قوانین مربوطه، مانند چارچوب ویندزور، برای تسهیل رشد و موفقیت بخش باغبانی ضروری است.”