بازار فارکس چیست؟ همه چیز درباره بازار فارکس ️ بلاگ بروکر بین‌المللی آی تی بی

در این مقاله با انواع سفارشات بازار و شرطی و همچنین سفارش حد ضرر و تریلینگ استاپ آشنا خواهید Delta.college شد. چه زمانی یک جفت ارز را بخریم؟ و چه زمانی بفروشیم؟ لات در فارکس چیست؟ مارجین به چه معنی است؟ سواپ یعنی چه؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید. برای رسیدن به قسمت مد نظر، میتوانید از لیست مطالب در ادامه استفاده کنید. به منظور آگاهی از ساعات مناسب برای معامله در فارکس لازم است که مفهوم سشن معاملاتی را بدانید و با انواع سشن های معاملاتی در بازار فارکس آشنا شوید. پیش تر گفتیم در بازار فارکس ، معاملات بر اساس جفت ارزها انجام می شود که این جفت ارزها دارای نرخ مشخصی هستند و این نرخ بر اساس یکسری فاکتورها مشخص می شود. تبادلات ارزی نوعی بازار اصطلاحا فرابورس یا Over the Counter است.

  • پس از یک حرکت بزرگ رو به بالا یا رو به پایین ، خریداران یا فروشندگان معمولاً مکث می کنند تا نفسی تازه کنند و بعد جفت ارز را در همان جهت و مسیر بیشتر حرکت دهند.
  • همانند هر بازار مالی دیگری بازار فارکس نیز دارای ویژگی هایی می باشد که سرمایه گذاران با توجه به این ویژگی ها و شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری کردن و یا امتناع از آن می کنند .
  • چنانچه با این واژه آشنایی ندارید، می توان گفت به طور کلی بروکرها در فارکس، در حکم بنگاه های معاملاتی در بازار سنتی می باشند.
  • بازار فارکس 5 روز از 7 روز هفته فعال است اما همه روزها مناسب برای معاملات نیستند، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.

بازار فارکس چیست؟ همه چیز درباره بازار فارکس ️ بلاگ بروکر بین‌المللی آی تی بی اندیکاتور‌های زیادی برای تشخیص نواحی بیش‌خرید و بیش‌فروش وجود دارند. با‌این‌حال، یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها «شاخص قدرت نسبی» (Relative Strength Index | RSI) ۳ روزه است. این اندیکاتور، با محاسبه میزان تجمعی روز‌های صعودی و نزولی قیمت، عددی را در بازه ۰ تا ۱۰۰ تولید می‌کند.

در درس قبل توضیح دادیم که چگونه بروکرهای از طریق روش A-BOOK، جلوی ضرر خودشان را می‌گیرند! در این مقاله روش درآمدزایی بروکرهای A-BOOK را توضیح داده‌ایم. پس از مطالعه می‌توانید بروکر خود را از طریق صفحه بروکرهای فارکس انتخاب و ثبت نام کنید. اقتصادهای بزرگ جهان می‌توانند عمیق ترین تاثیرات را در تغییر قیمت هر دارایی داشته باشند.

قدم زیر را برای شروع فارکس بردارید

در بازاری که ۲۴ ساعته و در اغلب روز‌های هفته فعالیت دارد امکان پیگیری لحظه‌ای قیمت‌ها و نوسانات وجود ندارد. در نتیجه، بهترین راه تعیین حد ضرر، عدم تخطی از آن و انجام معامله منظم با روشی مشخص شده است. همان‌طور که بیان کردیم، بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهاست و روزانه میلیاردها دلار در آن معامله می‌شود اما الزاماً تمام شرکت‌کنندگان این بازار به سود قابل‌توجهی دست پیدا نمی‌کنند. دلایل شکست‌ بسیاری از معامله‌گران در این بازار به دلایل ضرر کردن در سایر بازار‌های سرمایه‌گذاری شباهت دارد.

ریسک معاملاتی

خرید و فروش ارزهای خارجی قطعا می تواند خیلی در ابتدا پیچیده به نظر برسد و هم اینکه برای افراد در صورت عدم تسلط و استفاده نکردن از دوره های آموزشی صفر تا صد فارکس بسیار خطرناک. نکته حائز اهمیت این است که در برخی از نقاط جهان، تجارت فارکس تقریبا به طور کامل غیر قانونی است. و آخرین دسته بازیگران فارکس، معامله گران خرد یا همان تریدرها هستند که برای کسب سود و معامله وارد بازار فارکس می‌شوند. این معامله‌گران که میلیون‌ها انسان از سراسر کره زمین هستند، در بازار فارکس نقش زیادی داشته و می‌توانند در بازار تاثیر گذار باشند. در بازار فارکس هم مانند کارهای دیگر، افراد موفق زیادی وجود دارند که الگو و سرمشق تمامی معامله گران هستند. افرادی مانند جسی لیورمور، ویلیام دالبرت گن و … فارکس یک کسب و کار است، یک شغل است، یک بازار بزرگ است و قطعا در این بازار قوانین موفقیت مهم هستند.

آموزش فارکس از صفر-قسمت ۴