“اگر با هم کار کنید، می توانید خیلی سریعتر به خواسته های مشتری و در نهایت مصرف کننده پاسخ دهید.”

البته در مورد چالش‌ها، بحران انرژی بر موقعیت رقابتی ما فشار می‌آورد. اگر به آن توجه نکنیم، در درازمدت آن را از دست خواهیم داد. این بخش اغلب ثابت کرده است که مبتکر است. انرژی صرفه جویی می شود و از هر راه ممکن پایدارتر می شود. اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که شما باید به تحلیل سناریو ادامه دهید، درست مانند کاری که در مورد برگزیت انجام دادیم. در آن زمان، ما همچنین سناریوهای مختلفی از تأثیر بر بخش گل‌کاری را ترسیم کرد تا بتوان تحولات را به موقع پیش‌بینی کرد. حکمرانی، نگاه به آینده است.»

بخش مهمی از استراتژی گروه گل هلند، «تیم شدن با پرورش دهندگان» برای تقویت موقعیت مشترک در زنجیره است. چرا این مهم است؟
هری: “اگر با هم کار کنید، می توانید خیلی سریعتر به خواسته های مشتری و در نهایت مصرف کننده پاسخ دهید. این نه تنها در بخش ما بلکه در بخش های دیگر نیز مهم است. ما می دانیم که مصرف کننده چه می خواهد، و ما هماهنگ می کنیم. به این ترتیب از هزینه‌های غیرضروری در زنجیره تامین جلوگیری می‌کنیم، به‌عنوان مثال، از هدر رفتن مواد بسته‌بندی نیز جلوگیری می‌کنیم. فرض کنید به‌عنوان یک پرورش‌دهنده، همیشه گل‌های خود را به روش خاصی بسته‌بندی می‌کنید، اما خرده‌فروش آن را دوباره بسته‌بندی می‌کند، زیرا مصرف‌کننده بسته‌بندی متفاوتی می‌خواهد. البته این بسته‌بندی فوق‌العاده ناکارآمد و ضایعات است؛ ما برای حذف این نوع سر و صدا تلاش می‌کنیم. و به این ترتیب است که ما روی مسئولیت اجتماعی شرکتی در Dutch Flower Group تمرکز می‌کنیم. برای بلندمدت، زیرا وارد مشارکت های استراتژیک برای قوی تر کردن زنجیره. و در پایان روز، مصرف کننده ارزش بیشتری برای پول خود دریافت می کند. یک محصول زیبا با قیمت منصفانه.”

برای اطلاعات بیشتر:
لودویگ سونسون

[email protected]
www.ludvigsvensson.com



منبع

در سال 2022، تقاضا برای گل راکد شد. ارزش صادرات از 7.3 میلیارد یورو در سال 2021 به 7.1 میلیارد یورو در سال 2022 کاهش یافت. در نتیجه، گل‌کاری دیگر در فهرست صادرات محصولات کشاورزی هلند رتبه اول را ندارد. آینده صادرات گل و گیاه را چگونه می بینید؟ فرصت ها و/یا چالش ها کجا هستند؟
هری: “برای ترسیم یک تصویر واقعی، باید ارقام را از منظر تاریخی مشاهده کنید و ارقام سال 2022 را با سال 2019 مقایسه کنید: سال قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا. سپس، شما همچنان شاهد یک افت کوچک در سال 2022 خواهید بود، اما این افت آنقدرها هم زیاد نیست.”

“مرکز جهانی هورتی در Honselersdijk، هلند، نیز نمونه خوبی از همکاری و قدرت نوآوری است. اینجاست که تجارت، آموزش و پژوهش برای یادگیری و نوآوری گرد هم می آیند. بنابراین گروه گل هلندی قلب گرمی برای آن دارد. مرکز جهانی هورتی.”

در نهایت، نامزد بعدی برای «در گفتگو با» اسونسون، آنی ون دی ریت است. دوست دارید چه سوالی از او بپرسید؟ هری: “دولت در چه زمینه هایی می تواند از باغبانی هلند برای بهبود موقعیت رقابتی خود حمایت کند؟”

بخش گلکاری چقدر نوآور است؟
هری: “باغبانی شیشه‌ای بخشی است که در آن کارآفرینان آستین‌ها را بالا می‌زنند و دنبال چیزی می‌روند. من کارآفرینی بی‌سابقه‌ای را در بین کشاورزان می‌بینم. آنها همیشه در حال کار بر روی این هستند که چگونه می‌توان چیزی را بهبود بخشید. البته در حال حاضر تولیدکنندگانی هستند که شرایط سختی دارند. زمان با قیمت های بالای بنزین، اما کشاورزانی نیز وجود دارند که هنوز با قیمت انرژی بالاتر زندگی خوبی کسب می کنند.

به نظر شما پرورش دهندگان گل باید به کدام گرایش(های) خرده فروشی توجه کنند؟
هری: “سپس من به آرزوی آن مصرف کننده برمی گردم. شما می توانید چنین گل زیبایی را پرورش دهید، اما اگر مصرف کننده آن را نمی خواهد، فایده ای ندارد. البته روند دیگر، محصولات با منبع پایدار است. شما می توانید ببینید که مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر سبزیجات فصلی می خورند، به عنوان مثال، این روند در پرورش گل نیز ادامه دارد. مردم می خواهند آلودگی و اثرات زیست محیطی کمتری داشته باشند. همچنین می توانید این روند به سمت پایداری را در مواد بسته بندی مشاهده کنید. گلدان های پلاستیکی سبک تر می شوند. و دسته‌ای از گل‌ها در حال حاضر بیشتر در کاغذ پیچیده می‌شوند. این وظیفه بخش گل‌کاری است که همچنان مصرف‌کنندگان را با محصولات زیبا و پایدار شگفت‌زده کند تا مصرف‌کننده بداند: بیشترین تلاش برای کاهش تأثیر بر محیط‌زیست انجام شده است. فقط در این صورت است که مردم به خرید یک دسته گل که آنها را خوشحال می کند ادامه می دهند.”

هری براکف بیش از بیست سال مدیر مالی گروه داچ فلاور بود. گروه داچ فلاور خانواده ای متشکل از سی شرکت بازرگانی تخصصی است که در کنار هم به صنعت گل فروشی بین المللی خدمت می کنند. در تابستان 2022، هری باتوم را به Joost Gietelink سپرد. هری اکنون یکی از اعضای هیئت مشاوران است زیرا بخش باغبانی زینتی او را رها نمی کند. Svensson اخیراً از مصاحبه با هری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل، پایداری در گل‌کاری و چشم‌انداز آینده لذت برد.

باغبانی گلخانه ای جاه طلبی دارد که به صورت دایره ای کار کند. گلکاری چقدر فاصله دارد؟
هری: “ما راه درازی را پیموده‌ایم، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هرگز نباید بی‌حرکت بنشینید، زیرا ثابت ماندن به عقب برمی‌گردد. همه ما این را می‌دانیم. اما ما قبلاً در بخش خود دستاوردهای زیادی داشته‌ایم. اگر نگاه کنید. در گذشته، ما پیشرفت قابل توجهی در مدیریت آب، روشنایی LED، نحوه برخورد با مواد اولیه و سلامت محصول داشته ایم. همچنین در اینجا مهم است، در زمینه “تیم شدن با پرورش دهندگان”. این سفری است که ما با هم در آن هستیم.”

“شانس صادرات هلند چقدر است؟ هلند موقعیت پیشرو دارد و من فعلاً این تغییر را نمی بینم. ما مراکز لجستیکی و بندرهای سبز مختلفی داریم که از آنها محصولات گلکاری خود را به خارج از کشور صادر می کنیم. این مورد برای دهه‌ها، چون ما در هلند متخصص هستیم. با آن.”