افزایش راندمان در گلخانه ها



منبع

مدیریت انرژی ایالت NC متعهد به کاهش مصرف انرژی در محوطه دانشگاه و ردپای کربن ما است. روشنایی تخصصی برای رشد گیاهان با استفاده از فناوری LED طیفی سفارشی و کارآمد که در عین استفاده از انرژی کمتر برای زندگی گیاه ایمن است، به یک هدف مهم برای کاربردهای صرفه جویی در انرژی تبدیل می شود.

مدیریت انرژی ایالت NC با کالج کشاورزی و علوم زیستی (CALS) در یک پروژه بهره وری انرژی در گلخانه ها در Headhouse Unit 3 off Method Road شریک شده است که منجر به کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای شده است.

نصب 486 چراغ رشد LED Hi-Top جایگزین روشنایی متال هالید قدیمی شده است که بیش از 20 سال از آن استفاده می شد. لامپ‌های LED تا 60 درصد کارآمدتر هستند و انتظار می‌رود این ارتقا در هزینه‌های برق سالانه نزدیک به 130000 دلار صرفه‌جویی کند و در عین حال انتشارات محوطه دانشگاه را تا 1193 تن معادل دی‌اکسید کربن (CO2) کاهش دهد.

چراغ‌های رشد LED جدید در تمام طول سال استفاده می‌شوند تا تنها منبع یا شدت نور تکمیلی مورد نیاز گیاهان را فراهم کنند و در عین حال هزینه‌های انرژی را کاهش دهند. این پروژه از طریق پیشرفت در روشنایی باغبانی، ارتقاء سیستم کنترل و نوآوری در زمینه علوم طیفی امکان پذیر شده است که فرصت های قابل توجهی را برای عملیات رشد کارآمدتر، اقتصادی و پایدار ایجاد می کند – به ویژه در ماه های زمستان که از نور کمکی به شدت استفاده می شود.

مدیریت انرژی از پرسش‌های جامعه پردیس در مورد فرصت‌های دیگر برای ارتقای روشنایی گلخانه‌ها و همچنین پروژه‌های بالقوه برای کاهش انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای در محوطه دانشگاه استقبال می‌کند. در https://sustainability.ncsu.edu/energy-management بیشتر بیاموزید.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی
www.cals.ncsu.edu