اصول کشاورزی پایدار تامین نهاده ایران | gold-flower

باید به گونه ای مدیریت شود تا با همین کیفیت و همین فراوانی قابل دسترسی برای نسل های آینده نیز باشد و کشاورزی پایدار اصول و راهکارهای دستیابی به این موفقیت را بیان میکند. آلودگی های زیست محیطی سالهاست که بر اثر استفاده از سموم شیمیایی گریبانگیر سلامت محیط زیست است. مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در مصرف کود های حیوانی، اطمینان از پوسیده بودن آن هاست. زیرا کود های دامی نپوسیده ممکن است حاوی بذور علف های هرز و برخی از عوامل بیماری زا گیاهی بوده و یا بخشی از مواد غذایی آن توسط گیاه قابل جذب نباشد. باقیمانده کود های شیمیایی در خاک، همراه با آب آبیاری به سفره های آب های زیرزمینی نفوذ کرده و با استحصال دوباره آب به مصرف انسان ها و جانوران می رسد و آن ها را مسموم می کند. ‘اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی’, محیط شناسی, 10, pp. -.

  • در سطح جهان، به این گونه محصولات کشاورزی محصولات ارگانیک می گویند.
  • از آنجا که در سال­های اخیر، شمار مواد شیمیایی کشاورزی مورد استفاده به طور چشم­گیری افزایش یافته است، به گونه­ای که بیش از۴۰۰ ماده شیمیایی ضدآفت در نظام کشاورزی رایج موجود می­باشد، بسیاری از افراد به عدم وجود مواد شیمیایی مضر در غذاهایشان اهمیت داده و در مورد آثار سوء ناشی ازمصرف آن­ها نگران هستند.
  • زیرا کود های دامی نپوسیده ممکن است حاوی بذور علف های هرز و برخی از عوامل بیماری زا گیاهی بوده و یا بخشی از مواد غذایی آن توسط گیاه قابل جذب نباشد.
  • برای جلوگیری از حمله آفات و مقاومت بر اثر تنش های محیطی از گونه های مقاوم و کودهای طبیعی موثر استفاده مینماید.
  • پخش یکنواخت کود های حیوانی در مزرعه، تعداد دفعات مصرف آن ها با توجه به شرایط خاک مزرعه و نوع زراعت، زمان مصرف (پاییز و بهار) و مخلوط کردن سریع آن ها با خاک از جمله نکاتی است که در مصرف این نوع کود ها اهمیت زیادی دارد.
  • به نظر مي رسدصنعت زيستي،نه تنها دركانادابه سادگي نمي تواند در حد كفايت،گسترش يابد تااز نظر تقاضا براي آينده اي روشن راضي كننده باشد.بنابراين‌بايدتعدادبيشتري‌كشاورزان،عرضه كننده‌گان‌نهاده‌هاوصنايع‌تبديل‌موادغذايي‌را درجهت‌كشاورزي‌زيستي‌تشويق‌كنيم.

در اینجا تعدادی از آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده (بدون ذکر و توجه به اسامی تجاری) و به منظور اطلاع خوانندگان محترم به طور مختصر ذکر می گردند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.

آماده ارسال 2 روز کاری بعد از انبار MakiKala

مثلا که از یک سویه و یا مخلوطی از چندین سویه از یک نوع باکتری است که برای کنترل آفات مختلف ( عمدتا لارو پروانه ها و سوسک ها ) استفاده می شود. و یا تریکودرمین، که برای کنترل قارچ های بیمارگر خاکزی مثل ریزوکتونیا، فوزاریوم و … کاربرد دارد. همچنبن پودرهایی که محتوی ویروس های بیمارگر است، برای کنترل تعدادی از آفات، نظیر بید سیب زمینی و غیره به کار می روند.

کتاب اصول ترویج کشاورزی

در طول اعصار و قرون، کشاورزی دچار تغییرات گوناگونی شده و همواره انسان مهمترین عامل تغییر در آن بوده است. باید به کشاورزی طبیعی یا زیستی (ارگانیک) روی آورد. باید مواد طبیعی و بی خطر را در تولید محصولات کشاورزی، جایگزین سموم و کود های شیمیایی و مواد مصنوعی نمود! در این نوشتار سعی شده است که با بیان ساده و خلاصه، مفاهیم، اصول و روش های کشاورزی ارگانیک ارائه گردد. امید است که مطالب آن مورد استفاده شما کشاورزان عزیز، مصرف کنندگان و علاقه مندان تولیدات کشاورزی ارگانیک قرار گیرد.

برای آشنایی با تجربه های موفق تولید کنندگان و بهره برداران تمامی حوزه های کشاورزی (زراعت،باغبانی،دام،شیلات،مکانیزاسیون،آبیاری،آفات و بیماری ها،تغذیه خاک و سموم) بخشی بعنوان تالار گفتگو طراحی و اجرا شده. در این بخش همه کاربران می توانند تجربیات موفق خود را به اشتراک گذاشته و با هم به گفتگو بپردازند. صحت و انتخاب هر روش کاری از تجربیات مطرح شده تنها با مشورت کارشناسان مربوطه توصیه می شود و تجربیات به اشتراک گذاشته مجله خبری گل و گیاه شده در تالار گفتمان مرجع تایید نمی باشد. از جمله این اثرات می توان به افزایش ظرفیت نگهداری آب و عناصر غذایی، سبک شدن خاک، بهبود شرایط خاک برای فعالیت موجودات مفید ذره بینی و بهبود تهویه خاک اشاره کرد. مواد آلی مورد مصرف در کشاورزی ارگانیک، شکل های مختلفی دارند که به طور مختصر به آن ها اشاره می شود. امروزه، مردم بسیاری از کشورهای جهان به دنبال خرید محصولاتی هستند که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد.

http://ahwaz-music.ir