اصول کشاورزی پایدار تامین نهاده ایران | gold-flower

مزارع قهوه ای اخیراً برداشت و شخم زده شده یا برای یک سال در آیش قرار داشته‌اند. مهمترین ویژگی کود ورمی کمپوست داشتن درصد بالای ماده آلی است که می تواند فقر زمین هایی را که در سال های طولانی از کود شیمیایی استفاده کرده است را جبران نماید. کود ورمی کمپوست را می توانید در داخل مزرعه تولید کنید.

  • هم اکنون پذیرش کشاورزی زیستی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال افزایش است(کونور[۳]، ۲۰۰۸­) .
  • لذا برای استفاده بهینه و پایدار از اراضی کشاورزی کشور نیاز به برنامه­ریزی و مدیریت بهر­ه­برداری مناسب از زمین می­باشد، به نحوی که حداکثر بهره­برداری­های مؤثر صورت گیرد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهسازی و حفظ محیط­زیست تجلی یابد(یعقوبی و همکاران، ۱۳۸۸).
  • مراتع و مزارع کشاورزی تقریبا نیمی از زمین های قابل سکونت انسان ها را تشکیل میدهند.
  • همچنین می توانید کتاب اصول زراعت را در سایت ماکی کالا مشاهده، و در صورت نیاز تهیه بفرمایید.
معمولا گیاهانی به منظور تولید کود سبز انتخاب و کشت می شوند که سریع الرشد، دارای شاخ و برگ علفی و کم توقع باشند. گیاهان تیره بقولات (مثل شبدر، ماشک گل خوشه ای، باقلا و …) گیاهان تیره غلات (مانند جو و ارزن) و گیاهان سایر تیره ها (از قبیل منداب و خردل) از جمله گیاهانی هستند که به تنهایی یا به صورت مخلوط با هم به عنوان کود سبز مورد استفاده قرار می گیرند. پخش یکنواخت کود های حیوانی در مزرعه، تعداد دفعات مصرف آن ها با توجه به شرایط خاک مزرعه و نوع زراعت، زمان مصرف (پاییز و بهار) و مخلوط کردن سریع آن ها با خاک از جمله نکاتی است که در مصرف این نوع کود ها اهمیت زیادی دارد. اغلب این روغن ها منشاء معدنی داشته و با آب به نسبت مناسب مخلوط و روی گیاهان پاشیده می شوند. این روغن ها عمدتا برای کنترل حشرات آفت به کار می روند.

http://ahwaz-music.irشما می توانید یک قرار ملاقات یا درخواست برای اطلاعات جامع ایجاد کنید. از آنجا که پیشینهٔ کشاورزی به ۱۰٬۰۰۰[۴] سال پیش بازمی‌گردد دارای گسترهٔ پهناوری در سراسر جهان می‌باشد. برای مجله خبری گل و گیاه یادگیری روش تهیه ورمی کمپوست با کارشناسان و مروجین کشاورزی خود مشورت نمایید. اولا این مواد خاصیت تماسی داشته و بنابراین بایستی طوری مصرف شوند که حتما روی بدن حشرات پاشیده شوند.

دوره آموزشی اصول کشاورزی حفاظتی در گندم آبی در شهرستان آبادان برگزار شد. روش تولید کشاورزی آلی نیاز به حس مسئولیت برای سلامتی و حفاظت از مردم و محیط زیست که در آن زندگی می کنند. روش تولید کشاورزی آلی نیاز به تولید کنندگان، کارگران تولید، خرده فروشان، شرکت های توزیع، معامله گران و در نهایت مصرف کنندگان برای صادق بودن و عادلانه بودن با محیط و اشکال زندگی دارد. امروزه تعدادی از سموم بیولوژیک به شکل تجاری در بازار ارائه شده اند.

کشاورزی زیستی و ارگانیک

درمقايسه محصولات مزارع زيستي ورايج درانتاريو(كانادا)،كشت لوبياوذرت براي كشاورزان زيستي،حتي بدون پرداخت مابه التفاوت،سودبيشتري داشت.غلات پاييزه در مزارع زيستي درمقايسه بامزارع رايج،سودكمتري داشت. حاضر ،بدون‌مخاطره‌انداختن‌نيا‌زهاي‌‌نسل ‌آينده‌‌باشد،ضمن‌اين كه بايدازنظر اقتصادي‌براي‌كشاورزان وجامعه‌به‌طوركلي‌پايداروامكان‌پذيرباشد.كشاورزان زيستي‌باكشت‌چندين‌محصول‌دريك‌زمان‌كه‌اغلب با‌دامداري‌همراه‌است‌تنوع‌شغلي‌خودرا افزايش‌مي‌دهند. تنوع، مخاطرات‌اقتصادي‌راكاهش‌مي‌دهدوباعث خودكفايي‌درزمينه‌عناصرغذايي،تغذيه‌دام،موادآلي خاك‌وانرژي‌مي‌شود.

سیستم‌های تولید دام[ویرایش]