اصول کشاورزی پایدار تامین نهاده ایران | gold-flower

جامع ترین و بروزترین مجموعه آموزشی کودهای کشاورزی و تغذیه گیاهی در ایران شامل فیلم ها، کتاب ها و سایر منابع آموزشی ارزشمند، هم اکنون در دسترس شماست. این مجموعه آموزشی به صورت فایل های دانلودی عرضه شده است. باقیمانده ترکیبات حاصل از مصرف کود های شیمیایی در میوه ها و محصولات کشاورزی، سلامت مصرف کنندگان این محصولات را به خطر انداخته است. شایان توجه است که این دسته از سموم بایستی حداقل خطر را برای جانوران، بخصوص پستانداران و حشرات مفید داشته باشد و کمترین آسیب ممکنه را به محیط زیست وارد نماید و سریعا تجزیه شده و در طبیعت انباشته نشوند. امروزه آفت کش هایی به بازار آمده اند که مصرف آن ها در کشاورزی ارگانیک اشکال ندارد.

  • در دهه­های گذشته به دلیل مصرف کودهای شیمیایی، اثرات مخرب زیست­محیطی متعددی از جمله انواع آلودگی­های آب و خاک و مشکلاتی برای سلامتی انسان و دیگر موجودات زنده در خاک مشاهده گردید(حسین زاده و قربانی، ۱۳۹۰­).
  • کشوری که در عرصه کشاورزی توانمند است قدرت استراتژیک بیشتری داشته و ذخایر محصولات غذایی هر کشور میزان استقامت آن کشور را تعیین مینماید.
  • گاه‌كشاورزان ‌مي‌توانند يارانه‌اندكي‌براي توليد در دوره ي گذارازطريق فروش محصول باقيمتي بيشترازقيمتهاي رايج امّاكمترازقيمتهاي گواهي شده زيستي دريافت كنند.طي مراحل اولّيه گذار،برخي از كشاورزان افت عملكردهاي تاحدود30%گزارش كرده اند.
  • در کشاورزی ارگانیک بیشتر از کود های حیوانی برای افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک استفاده می شود.
  • این تئوری می گوید‘ سود یک واحد بهره برداری تا زمانی افزایش می یابد که در آمد حاصل ازآخرین واحدمحصول تولید شده از هزینه های که بوسیله این واحد ایجاد می شود بیشتر باشد .
  • سموم شیمیایی از جمله آفت­کش­ها می­توانند آب و خاک و پوشش­گیاهی را آلوده کنند(آکاتار[۸]و همکاران، ۲۰۰۹­) و آبشویی خاک آغشته به سموم شیمیایی به آب­های زیرزمینی و آب­های سطحی باعث ایجاد نگرانی­هایی در کشاورزی شده است(دیویا و بلاگالی[۹]، ۲۰۱۲­).
در سطح جهان، به این گونه محصولات کشاورزی محصولات ارگانیک می گویند. در خیلی از بازارهای تره بار دنیا، گاهی میوه های کرم زده، خریداران بیشتری نسبت به میوه های صاف و براق دارند. چون مردم مطمئن می شوند که این گونه میوه ها در جریان تولید به هیچ گونه سمی از سموم مصنوعی و شیمیایی آلوده نشده اند. با اينكه كشاورزي زيستي به سيستمي اطلاق مي‌شود كه از واريته‌هاي اصلاح نژادشده ژنيتيكي و كودها و سموم شيميايي استفاده نمي‌كند.

تعریف محصولات ارگانیک

در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

به صورت پودر (گردپاشی) و نیز به شکل پودرهای قابل تعلیق در آب (پودر و تابل) برای کنترل سفیدک های حقیقی، برخی دیگر از بیماری های قارچی و کنترل کنه های گیاهی کاربرد دارد. همین طور از تله های فرمونی برای به دام اندازی حشرات نر در طول شبانه روز استفاده می شود. در این تله ها، ماده مجله خبری گل و گیاه ای به نام فرمون قرار می دهند که نقش جلب کننده ی پروانه های جنس نر را به عهده دارد. بنابراین با به دام اندازی حشرات نر با استفاده از تله های فرمونی از تجدید نسل آفت جلوگیری کرده و جمعیت آن را کاهش می دهند. برای مبارزه با کرم خراط که تنه درختانی مانند گردو را سوراخ می کنند.

کتاب اصول ترویج کشاورزی

کشاورزی ­پایدار نه تنها نیازهای آتی مربوط به افزایش تولید را در نظر دارد، بلکه کیفیت محیط­زیست و همچنین آب و خاک را حفظ می­نماید(اسحاقی، ۱۳۸۹­). برای دستیابی به کشاورزی پایدار باید دو فعالیت را در نظر گرفت که شامل حفاظت از محیط­زیست در برابر آلودگی­ها و جلوگیری از تخریب آن و استفاده­ی بهینه از منابع انرژی و طبیعت است(زهاریا[۲]، ۲۰۱۰­)­. در پاسخ به اثرات منفی بکارگیری مواد شیمیایی در بخش کشاورزی، کشاورزی زیستی(ارگانیک) به عنوان یکی از مصادیق کشاورزی پایدار شکل گرفت.

http://ahwaz-music.ir