استفاده از انرژی خورشیدی شفاف برای کشت محصولات زراعی

NextGen Nano بیان می‌کند که تولیدکنندگان می‌توانند برق تولید کنند و همزمان محصولات زراعی را کشت کنند و تأثیرات زیست‌محیطی آن‌ها را کاهش دهند. گزارش اخیر منتشر شده در سال 2021 نشان می دهد که چگونه لعاب خورشیدی ارگانیک در گلخانه ها می تواند نیازهای بالای برق را برآورده کند، در حالی که عملکرد محصول را کاهش نمی دهد.

این امر به همراه سیستم‌های روشنایی منجر به مصرف ناپایدار انرژی و هزینه‌های قبض انرژی می‌شود. تحقیقات دانشگاهی با ویدیوی اخیر دانشگاه میشیگان که ادعا می‌کند مصرف انرژی دومین هزینه عملیاتی بزرگ در کشت محصولات گلخانه‌ای تجاری است، از این موضوع حمایت کرده است.

در pandct.com بیشتر بخوانید



منبع

تحقیقات علمی اخیر هزینه های اقتصادی و زیست محیطی مرتبط با کشت محصولات گلخانه ای را برجسته می کند. با این حال، از آنجایی که گلخانه ها برای افزایش عملکرد محصول در آب و هوای کاملاً کنترل شده بسیار مهم هستند، این روشی نیست که کشاورزان بتوانند بدون آن زندگی کنند. برای روشن کردن این موضوع، مبتکر انرژی خورشیدی فتوولتائیک آلی شفاف NextGen Nano نشان داده است که چگونه تولید شیشه های خورشیدی برای پنجره های گلخانه می تواند به آینده ای پایدار کمک کند.

گلخانه‌ها در کشت محصولات زراعی استفاده می‌شوند زیرا عملکرد محصول را در آب و هوای کاملاً کنترل شده افزایش می‌دهند. با این حال، پنجره ها اغلب عایق حرارتی ضعیفی دارند، بنابراین سیستم های گرمایش و تهویه باید برای کمک به حفظ شرایط بهینه نصب شوند.