اثرات ساشه EthylBloc بر روی گل میخک استاندارد

میخک یکی از محصولات اصلی کشت شده در کنیا است. پس از صادرات، در دسته گل های ترکیبی استفاده می شود، اما می توان آن را به صورت دسته گل تک نیز خریداری کرد. این محصولی است که می تواند عمر گلدانی طولانی داشته باشد، اما به دلیل حساسیت به اتیلن نیز شناخته شده است.

ساشه های EthylBloc™ برای محافظت از گل ها و گیاهان در برابر آسیب و از دست دادن اتیلن ساخته شده اند. ساشه ها برای درمان گل ها در جعبه ها طراحی شده اند که برای صادرات ایده آل است، زیرا می تواند در حین حمل و نقل انجام شود. ماده فعال، 1-متیل سیکلوپروپن (1-MCP)، گازی که از پودر داخل کیسه آزاد می شود، در طول حمل و نقل آزاد می شود و به گیرنده های اتیلن متصل می شود. این امر اتصال اتیلن به همین گیرنده ها را برای شروع فرآیند پیری غیرممکن می کند. مزیت دیگر این است که می‌توانید جعبه‌هایی را انتخاب کنید که می‌خواهید آن‌ها را درمان کنید و این امر مقرون به صرفه است.

این به‌روزرسانی تحقیقاتی آزمایشی را در مورد تأثیر کیسه‌های EthylBloc™ بر روی گل میخک‌های استاندارد یک پرورش‌دهنده کنیایی ارائه می‌کند.

مواد و روش ها:
روز 1
گل ها برداشت شد. برگهای زیرین کنده شدند، در یک شبکه محافظ پیچیده شدند و طبق توضیحات تیمار زیر در محلول قرار گرفتند.

درمان 1 – درمان کنترل
پس از برداشت، گلها برای مدت استانداردی که محصول به طور معمول در مزرعه می ماند (1 ساعت) در آب معمولی قرار داده شد. سپس گل‌ها به‌صورت خشک به محل دریافت منتقل شدند و به آب ساده منتقل شدند تا یک شبه هیدراته شوند.

درمان 2 – درمان FloraLife® Express Clear 100 – درمان با جعبه ساشه EthylBloc™
پس از برداشت، گل ها در تیمار FloraLife® Express 100 قرار داده شدند و برای مدت زمانی که محصول به طور معمول باقی می ماند (1 ساعت) نگهداری شد. سپس گل‌ها به‌صورت خشک به ناحیه دریافت‌کننده منتقل شدند و در آنجا به محلول FloraLife® Express 100 منتقل شدند تا یک شبه هیدراته شوند.

روز 2
پس از هیدراتاسیون یک شبه، گل ها با درجه بندی، دسته بندی و پیچیدن SFK به دور سر گل ها پردازش شدند. سپس آنها را به صورت خشک در جعبه ها بسته بندی کردند.

درمان ساشه EthylBloc™ در یک جعبه استاندارد جداگانه انجام شد. دو ساشه داخل جعبه گذاشته شد، یکی در هر طرف جعبه. این جعبه در یک اتاق سرد جداگانه نگهداری می شد تا از این که جعبه دیگر حاوی نمونه های کنترل با 1-MCP درمان نشود.

شروع شبیه سازی حمل و نگهداری: 4 روز در جعبه های داخل سردخانه ها.

روز 6
پس از 4 روز شبیه سازی ذخیره سازی، مجموعه به فرودگاه بین المللی Jomo Kenyatta ارسال شد و در آنجا توسط FloraLife جمع آوری شد. در آزمایشگاه های FloraLife، گل ها از بسته بندی خارج شدند و ساقه های گل دوباره بریده شدند و در گلدان های حاوی محلول غذای گل FloraLife® Express 300 قرار گرفتند. تمام برگ هایی که زیر سطح محلول بودند حذف شدند. گلدان های گل برای ارزیابی گلدان در اتاق ارزیابی قرار داده شد.

داده ها:
عمر گلدان بر اساس معیارهای ارزیابی VBN
باز شدن گل طبق مقیاس زیر:

نتایج:


جدول 1: عمر گلدان (به روز)، برای هر گونه و برای هر تیمار.


جدول 2: باز شدن گل در پایان عمر گلدان، برای هر تیمار – تجزیه و تحلیل یک طرفه.

نتیجه
ساشه EthylBloc™ می تواند اثرات مثبتی بر عمر گلدان و باز شدن گل گل میخک استاندارد داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر:
FloraLife
www.floralife.com

منبع