اتاق فرار خط سفید شهر کرج اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape

سطح بازی متوسط است و برای جوانان بین 17 تا 65 سال طراحی شده است. در این صورت در همه آزمایشات، اعضای تیم‌ها باید بین 17 تا 65 سال باشند. امروز همه در تلاش هستند تا اتاق‌های بهتری طراحی کنند، اتاق‌های پر از چالش، اتاق‌های غافلگیرکننده، ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای بازیکنان و غوطه‌وری آن‌ها در سناریوی بازی نیز از اهمیت ویژه‌‎ای برخوردار است. مجموعه‌ای از معماهای عالی و اتاق‌های سراسر تشکیل‌شده از معما، دیگر به‌خودی‌خود موفقیت اتاق را تضمین نمی‌کنند. هر وقت با یک طراح جدید صحبت می‌کنیم و بحث به چگونگی معمای آن‌ها می‌رسد، به آن‌ها می‌گوییم که معمای آن‌ها خیلی سخت هست.

در این بازی شرکت کنندگان باید معماهای مختلفی را حل می‌کردند. از شهریور سال ۱۳۹۴ تیمی از افرادی که قصد تاسیس اتاق فرار در ایران را داشتند، با مسئولین مربوطه مذاکرات مختلفی کردند. آنها نهایتا موفق شدند که در اوایل سال ۱۳۹۵، اولین اتاق فرار را در ایران افتتاح کنند. به همین خاطر این افراد باید بتوانند با در نظر گرفتن سناریو و شرایط محیط اتاق فرار در نهایت معماهایی چالش برانگیز و در حین حال نه چندان سخت را طراحی نمایند و نقشه پنهان سازی سرنخ ها را ارائه کند. در واقع تا این مرحله راه اندازی اتاق فرار بر روی کاغذ و به صورت یک طرح کلی انجام می گیرد.

یک اتاق فرار خوب باید حتما تم مشخصی داشته باشد تا شرکت‌کنندگان بتوانند هرچه بیشتر با بازی ارتباط برقرار کنند. نورپردازی و دکوراسیون اتاق فرار با توجه به ژانر داستان آن صورت می‌گیرد. در برخی از این اتاق‌های فرار از لیزرهایی استفاده می شود که کاربرد آنها در روند بازی باید به دقت مهندسی شده باشد. برای مثال اگر ژانر اتاق فرار وحشتناک باشد باید تاریک تر بوده و از رنگ قرمز و نور قرمز و سرمه ای در آن بیشتر استفاده شود تا آدرنالین شرکت کننده‌ها را بالا ببرد.

  • قفل‌ها جزء اصلی اسکیپ‌روم هستن و آشنایی با انواع قفل‌ها می‌تونه توی مسیر ساخت اسکیپ روم به شما کمک کنه.
  • یک اتاق فرار خوب باید مرموز، هیجان انگیز و خیره کننده ساخته شود.
  • توجه داشته باشید که تمامی حس‌ و هیجان‌های ایجاد شده در این بازی، با پخش موسیقی در زمان مناسب و یا ایجاد صداهای دلهره‌آور به بازیکنان القا می‌شود تا استرس و هیجان افراد در طول بازی افزایش پیدا کند.

اتاق فرار خط سفید شهر کرج اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape به یاد داشته باشید که انصراف یکی از اعضای تیم، پیش از اتمام بازی به منزله ی پایان بازی برای تمامی افراد شرکت کننده در نظر گرفته می شود. پس از مطرح شدن تمام ایده ها، تیم طراحان بازی باید بتوانند جلسات مداوم برای بهبود هر یک از گام ها برگزار نمایند. در این جلسات نقاط مثبت و منفی در هر گام بررسی و ایده هایی برای بهبود آنها توسط سایر افراد ارائه و مجدد بررسی ها انجام می گردد. این چرخه تنها زمانی به پایان میرسد که به بهترین نتیجه دست پیدا شود.

شماره 3: برای طراحی اتاق فرار خودتون لوکیشن مناسبی انتخاب کنید

شما به‌همراه یک تیم در حال گشت‌زنی با هواپیمای تحقیقاتی‌اید. هواپیمای شما در صحراهای کالاهاری سقوط می‌کند و تعداد زیادی از افراد کشته یا مجروح می‌شوند. دکور این مجموعه شبیه به محیط جنگل‌های آمازون ساخته شده و افراد بالای ۱۳ سال می‌توانند در آن شرکت کنند. برای رزرو بلیط اتاق فرار قاتل سریالی اطلاعات زیر به شما کمک طراحی دکور اتاق فرار می‌کند.

درباره بازی