آیا سیستم های خودمختار می توانند به خوبی با هم کار کنند؟

بخیه کاری
ایمیل: [email protected]
www.hortivation.nl



منبع

در سال 2021، سازمان تحقیقات هلندی TNO، GAIA را به باغبانی گلخانه ای معرفی کرد. آنها چهار سال را برای توسعه این سیستم اختصاص دادند که هدف آن اتصال سیستم‌های مستقل مورد استفاده در باغبانی گلخانه‌ای است. یک نمونه اولیه در شرکت کنندگان بنیاد Hortivation در حال اجرا است.


نمونه اولیه ماشین برداشت در گلخانه

برای اطلاعات بیشتر:
اگون جانسن
TNO
تلفن: +31 (0) 653 467 664
ایمیل: [email protected]
www.tno.nl

دیگر یک الگوریتم بزرگ نیست، بلکه گام به گام
Egon می‌گوید شرکت‌ها در ارائه کنترل‌کننده‌های خود برای چنین پروژه‌ای تردید دارند، زیرا آنها «نمی‌خواهند چیزی را که در زیر کاپوت است واگذار کنند». با این حال، پشتیبانی فزاینده ای از GAIA وجود دارد. “در ابتدا، بازیکنانی که با تکنیک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وارد این بخش می‌شوند، اعلام کردند که می‌خواهند یک الگوریتم بزرگ برای اجرای گلخانه‌ها بسازند. شما دیگر این را نمی‌شنوید. آنها یک رویکرد گام به گام را درک کرده‌اند، مانند استفاده از الگوریتم‌ها در ابتدا فقط برای کنترل آب و هوای گلخانه بهتر است.»

اگون جانسن، توسعه‌دهنده ارشد کسب‌وکار در TNO، در پاییز 2022 می‌گوید: «ما دریافتیم که این پروژه بسیار جلوتر از رویه تجاری است.» برای رفع این شکاف، آنها می‌خواهند در سال جاری یک مورد کاربری در مرکز جهانی هورتی اجرا کنند. . دو کنترلر تجاری برای دستیابی به نتایج بهینه با هم کار خواهند کرد. به تولید از یک سو و مصرف انرژی از سوی دیگر فکر کنید».

سیستم های خودکار باید شروع به برقراری ارتباط و در نظر گرفتن یکدیگر کنند. اگون معتقد است تنها در این صورت است که استفاده از آنها در باغبانی گلخانه افزایش می یابد. در همین حال، نقش انسان – اپراتور – حیاتی است، حتی با سیستم‌های مستقل، درست مانند استفاده از یک زبان. در سال 2023، TNO و Hortivation زبان مشترک سیستم اطلاعات گلخانه ای را گسترش خواهند داد تا شامل ربات های برداشت کننده و ماشین های محصول و مرتب سازی شود.