آنچه که درباره‌ی خاک مناسب برای کشاورزی نمی‌دانید ماه کشت | gold-flower

عموما خاک هایی که رسی هستند دارای ظرفیت تبادل کاتیونی بالاتری می باشد. ترکیبات کربنی خاک در طی یک چرخه با قرار گرفتن تحت فشار، گرما و فعالیت میکروارگانیسم ها به مواد آلی ترکیب شدند. • بهترین زمان نمونه برداری بعد از برداشت محصول و قبل از کاشت نوبت بعدی محصول است. • به طور کلی بهترین زمان برای نمونه برداری از خاک برای زعفران اوایل بهار و یا اواخر پاییز است.

  • در صورتی که وضعیت ph با شرایط گیاه و به درستی تنظیم شده باشد گیاه این رویکرد را دارد که بتواند املاح آب و کود را بهتر جذب کند.
  • بنابراین با شروع فصل رشد اندام هوایی و گل دهی، سیستم ریشه صدمه دیده توانایی جذب و انتقال آب، مواد معدنی و تولید مواد هورمونی لازم را نداشته و موجب ریزش شدید گل و میوه چه ها خواهد شد.
  • 7 هزار تن انواع کود شیمیایی در خراسان شمالی ذخیره سازی شد.
  • همانگونه که انتظار میرود خاکهای کشور بجز نوار حاشیه دریای خزر از نظر درصد مواد آلی به شدت فقیرند و معمولاً کمتر از نیم درصد مواد آلی دارند.

فرسایش در اثر عدم کنترل اسیدیته و همچنین رطوبت زیاد یا خشکی زیاد اتفاق می افتد. همچنین روش های غلط آبیاری و عدم استفاده از سایبان نیز میتواند سبب پوسیدگی خاک و فرسایش شود. پیت ماس را باید اساس خاک های کشاورزی دانست که همواره نسبت به درصد دو نوع دیگر باید همواره غالب باشد. پیت ماس حاوی مواد اولیه حیاتی برای رشد گیاه و محافظتی مجله خبری گل و گیاه در برابر شوری و سایر آلودگی های خاک می باشد. برای داشتن یک خاک حاصلخیز توجه ویژه به پیت ماس امری الزامی است و باید دقت داشت که نسبت آن از دو عنصر مهم دیگر خاک یعنی کوکوپیت و پرلیت بیش تر باشد. در این بین، مواد ارگانیک کمتر از 10 درصد خاک کشاورزی را تشکیل می‌دهند و به دو دسته‌ی مواد ارگانیک زنده و غیرزنده تقسیم می‌شوند.

به این ترتیب هرساله مقادیر انبوهی از مواد مورد نیاز باغات و گیاهان مزرعه که از طریق خاک وارد گیاهان شده اند، به مراکز مصرف مثل شهرها یا کارخانه های فراوری محصولات کشاورزی منتقل میشوند. به همین دلیل بتدریج خاک مزارع و باغها و باغچه ها ( ودر مقیاس بسیار کوچکتر، گلدان ها) از نظر مواد غذایی مورد نیاز گیاهان فقیر شده و لازم است پس از آزمایش، این مواد مورد نیاز با کوددهی مجددا تامین شود. برای سلامت بیشتر خاک، ممکن است بتوانید مکمل های باکتری یا قارچی از یک فروشگاه عرضه کشاورزی خریداری کنید، البته اگر آنها مناسب برای گونه های گیاهی تان باشند. خاکی که در حال حاضر به سرعت تجزیه می شود، نیازی به این افزودنی ها ندارد، اگرچه هیچ قانون سخت و سریعی برای چگونگی استفاده یا توقف استفاده از آن ها وجود ندارد.یکی از رایج ترین قارچ های افزودنی نوعی قارچ به نام میکوریزا است.

اشتباهات بزرگ در باغداری

این بافت خاک است که خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را در راستای حاصل خیزی و وزن مخصوص و نفوذ پذیری در نظر می گیرند. انواع خاک حاصخیز کشاورزی بسته به بافت خاک، خواص مختلفی دارند. ذرات رس دارای قطری بسیار کوچک می باشند و در حدود پنجاه درصد خاک را تشکیل می دهند.

خاک معمولی باغچه

علت های زیادی برای پایین آمدن کیفیت خاک در طول زمان وجود دارد اما بافت و کیفیت خاک دو موضوع متفاوت هستند. بافت خاک را می توان کنترل کرد و با در نظر گرفتم میزان ماسه، رس، لوم و سنگریزه قابل بررسی هستند. خاک شنی قادر به حفظ مواد مغذی نیست پس باید مواد آلی به آن اضافه شود. خاک های سیلتی و لومی برای رشد بسیار مناسب هستند و نیاز به رسیدگی کمتری دارند.

http://ahwaz-music.ir