آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال صفر تا صد تحلیل تکنیکال محمد فاموریان-آکادمی حسینی فایننس

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال صفر تا صد تحلیل تکنیکال محمد فاموریان-آکادمی حسینی فایننس

با استفاده از تحلیل تکنیکال، تریدرها می‌توانند درک بهتری از احساسات بازار داشته باشند و روندهای برجسته در بازار را شناسایی کنند. از این روش می‌توان برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و تریدهای منطقی‌تر استفاده کرد. در تحلیل تکنیکال تنها از دو داده قیمت و زمان معاملات استفاده می‌کنیم.

اما این پایان کار نیست، چرا که علاوه بر استفاده از روش‌ها، الگوها و اندیکاتورها برای ترید باید مدیریت سرمایه نیز داشته باشید تا بتوانید در بازار رمز ارزها موفق عمل کنید. بهتر است بدانید به احتمال روی دادن اتفاقات منفی در فعالیت تریدر ریسک گفته می‌شود. ریسک جزوی از سرمایه گذاری هر فرد در حوزه رمز ارزها و یا شانس یک خروجی بد در معامله است که به شما ضرر می‌زند. به عنوان مثال ریسک 60 درصدی در یک پوزیشن شورت (فروش) می‌تواند منجر به رشد 60 درصدی قیمت و ضرر شود. یکی دیگر از ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، سایت‌هایی مانند کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو هستند.

مطابق تصویر بالا، با هر بار لمس خط مقاومت، امکان پیشروی بیشتر قیمت دشوار است. اساس این اتفاق این است که با افزایش قیمت و رسیدن به مقاومت، فروشندگان (سمت عرضه) به فروش بیشتر متمایل می‌شوند و خریداران (سمت تقاضا) تمایل کمتری برای خرید دارند. حمایت سطحی است که در آن تقاضا به‌قدری بالاست که از افت بیشتر قیمت دارایی جلوگیری می‌کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با هر بار لمس سطح حمایت، قیمت توانایی عبور از آن را ندارد. اساس این اتفاق این است که با افت قیمت و رسیدن به حمایت، خریداران (سمت تقاضا) به خرید بیشتر متمایل می‌شوند و فروشندگان (سمت عرضه) تمایل کمتری برای فروش دارند.

تایم فریم روزانه ارز دیجیتال TON همینطور که مشاهده می کنید روند بلند مدت در کانال صعودی قرار دارد. استراتژی‌های زیادی برای مدیریت سرمایه وجود دارد که باعث کاهش ضررهای مالی خواهند شد. مدیریت کردن سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند از خرید و فروش دارایی برای سود تا مدیریت پورتفولیو ادامه داشته باشد. هر چند مدیریت سرمایه بحث جدیدی نیست، اما با توجه به نوسانات شدید بازار کریپتوکارنسی استراتژی‌ها و روش‌های جدیدی برای موفقیت در این بازار نیاز داریم. اگر سقف‌ها و کف‌های قیمتی ایجاد شده را به هم وصل کنیم، نمودار خط روند ایجاد می‌شود. البته برای تایید اعتبار این خطوط باید به معیارهایی مانند میانگین فاصله نقاط، تعداد برخوردها، طول خط و همچنین حجم معاملات توجه کنید.

تحلیل دوج کوین چیست؟ بررسی آخرین تحلیل های دوج کوین

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تلاش می‌کند تا از طریق جستجوی الگوها و روندها، احساساتی که در پشت روندهای قیمتی در بازار وجود دارند را درک کند. همانطور که گفته شد سطوح مقاومت و حمایت سطوحی هستند که با توجه به آن‌ها می‌توان نقاط ورود و خروج از معامله را تشخیص داد. حمایت سطحی است که کاهش قیمت یک دارایی در آن سطح متوقف می‌شود و دوباره اموزش تحلیل تکنیکال از صفر دوره حسینی افزایش می‌یابد. مقاومت نیز سطحی است که رشد قیمت دارایی در آن متوقف می‌شود و قیمت دوباره کاهش می‌یابد. در واقع می‌توان گفت الگوهای نموداری نیز به نوعی نشان‌دهنده رفتار خریدارن و فروشندگان نسبت به روندهای ایجاد شده در قیمت هستند.

  • الگوی رایزینگ وج دقیقاً شکلی مخالف با فالینگ وج دارد و روند همگرایی آن صعودی می‌باشد که ممکن است بعد از آن ممکن است شاهد شکست نمودار یا روند صعودی خود را طی کند.
  • تحلیل تکنیکال به افراد کمک می‌کند که تحرکات قیمت و حجم معاملات را منطقی بررسی و حرکات و تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال را بررسی نمایند.
  • پرایس چنل‌های دارای شیب منفی نزولی و دارای شیب مثبت صعودی تلقی می‌شوند، بنابراین مانند خطوط روند، کانال صعودی و نزولی خواهیم داشت.
  • توجه کنید در مدل مثلث افزایشی ضلع پایینی رو به بالا و دارای شیب مثبت و ضلع بالایی به صورت افقی ظاهر می‌شود.

کارشناسان معتبر همواره جزئیات کامل و جامعی در موارد نتایج گذشته خود و عملکرد حال حاضر خویش ارائه می دهند. بعضی از این تحلیلگران وبسایت های خود را دارند و در آنجا اسلوب شناسی ها و جزئیات در مورد فناوری زیر بنای ارزیابی های خود را شرح می دهند. مجموعه نوین ولت با هر گونه سیگنال دهی و پیشنهاد سرمایه گذاری مخالف است.

این وزن‌دهی اضافه‌شده به قیمت‌های جدیدتر به تعداد دوره‌ها در میانگین متحرک بستگی دارد. از آنجایی که برای شروع EMA به یک مقدار اولیه نیاز داریم، گام اول، محاسبه میانگین متحرک ساده برای آن است. گام سوم، محاسبه میانگین متحرک نمایی با استفاده از قیمت، ضریب و مقدار قبلی EMA برای هر روز بین مقدار اولیه EMA و امروز است.

دانستن این الگوها بخشی از اموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌باشد که سرمایه‌گذاران باید آن‌ها را بلد باشند. پس از یادگیری مفاهیم و الگوهای تحلیل تکنیکال، بهتر است سراغ آموزش رمز ارز بروید تا دیگر بدون نگرانی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. الگوی بعدی که در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به کار می‌رود، سر و شانه است که در دو حالت معکوس و سقف ایجاد می‌شود. سر و شانه معکوس شامل 3 کف قیمتی بوده که سر آن در پایین‌ترین نقطه است و 2 کف قیمتی شانه‌های الگو را می‌سازند. تا به اینجا آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتالرا به خوبی پیش بردیم.

در تحلیل فاندامنتال ، معامله گران به دنبال بررسی یک پروژه از جنبه‌های مختلف هستند و اخبار آن را دنبال می‌کنند. در این حالت معامله گران به بررسی یک پروژه از تمام جوانب می‌پردازند تا بتوانند ارزش اصلی آن را کشف کنند. در حال حاضر همینطور که مشاهده می کنید روند ارز دیجیتالترون در تایم فریم 1 روز بلند مدت از محدوده ی 0.045 حدود 44 درصد تا محدوده ی مقاومت 0.065 با رشد همراه بوده است. همینطور که مشاهده می کنید ارز دیجیتال AXS در تایم فریم روزانه بلند مدت قیمت از محدوده ی 4 دلار حدود 250 درصد با رشد همراه بوده است.

تحلیل الراند (EGLD)، چهارشنبه 5 بهمن 1401