آفت شهریور ماه: زنگ میرتل



منبع

برای اطلاعات بیشتر:
Greenlife Industry استرالیا
[email protected]
www.greenlifeindustry.com.au

تمام گیاهان خانواده Myrtaceae باید به طور پیشگیرانه مدیریت شوند تا از زنگ زدگی مورت جلوگیری شود و ممکن است محدودیت حرکتی وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت زنگ مورتی، به طرح مدیریت زنگ مورتی مراجعه کنید، مجوزهای استفاده جزئی فعلی در وب سایت APPS موجود است. برای اطلاعات کلی بیشتر در مورد زنگ به کاغذ مهدکودک زنگ و طرح مدیریت لکه برگی مراجعه کنید.

زنگ میرتل یک بیماری قارچی است که مهدکودک ها و باغ ها، جنگلداری و صنایع تولید روغن درخت چای و همچنین اکوسیستم های طبیعی را تهدید می کند. این پتانسیل را دارد که تقریباً تمام گیاهان خانواده Myrtaceae مانند درختان صمغ (اکالیپتوس)، لیلی پیلی (Syzygium، Acmena، Waterhouse)، درختان چای و برس بطری (Callistemon، Melaleuca) و گواوا (Psidium) را آلوده کند. این بیماری توسط گونه Austropuccinia psidii (قبلا Puccinia psidii، که در ابتدا با نام Uredo rangelii شناخته می شد) ایجاد می شود.

اگر مطمئن نیستید که آیا روی بوته های خود زنگ میرتلی دارید، عکس ها یا نمونه هایی را به Grow Help Australia ارسال کنید. همه مهدکودک های تولیدی 6 نمونه تشخیصی رایگان در سال تا پایان سال 2025 از طریق Grow Help Australia از طریق یک پروژه با بودجه مهد کودک (NY20000) دریافت می کنند.

علائم اغلب بسیار چشمگیر هستند و باعث ایجاد لکه های قهوه ای تا خاکستری می شوند که اغلب با هاله ای قرمز مایل به بنفش روی برگ ها وجود دارد. چند روز پس از عفونت، توده‌هایی از هاگ‌های زرد روشن یا زرد نارنجی (لکه‌های پودری) روی سطح لکه ظاهر می‌شوند. این تنها گونه زنگ است که باعث ایجاد این توده های زرد تا نارنجی روشن در گیاهان میرتاس می شود.