گل هلندی در میدان سنت پیتر در رم در عید پاک

این یک رسم بیش از حد خوب شده است که در عید پاک، در طول مراسم عشای ربانی که توسط پاپ برگزار می شود، انواع گل آرایی های رنگارنگ میدان سنت پیتر در واتیکان در رم را تزئین می کنند. این سنت از لحظه‌ای سرچشمه می‌گیرد که گل‌فروشان هلندی در سال 1985، میدان را برای مراسم شادباش Titus Brandsma تزئین کردند و از آن زمان به نمادی از رابطه خوب بین هلند و واتیکان تبدیل شده است. همچنین، امسال، مقادیر زیادی گل هلندی، میدان را به یک منظره بسیار رنگارنگ تبدیل خواهد کرد. تحت رهبری و الهام Piet van der Burg – تنظیم کننده اصلی پروژه، که از Berkel en Rodenrijs می آید – پرورش دهندگان پیاز گل، پرورش دهندگان گل شاخه بریده و انجمن های پرورش دهندگان ماه هاست سخت کار می کنند تا شکوه گل هلند را درک کنند. بار دیگر واتیکان احزاب مختلف از بخش گلکاری با محصولات و خدمات خود به موفقیت پروژه کمک می کنند. حمایت مالی تعدادی از حامیان مهم نیز این امکان را فراهم می‌کند که همه گل‌ها و همچنین گروهی از داوطلبانی که تمام شکل و طرح نهایی آن را در رم به آن می‌دهند، به موقع در میدان سنت پیتر بدرخشند. .

سازمان
شرکت حمل و نقل Van der Slot از Noordwijkerhout – که از همان ابتدا در سال 1986 درگیر این سنت گل عید پاک بود – بار دیگر اطمینان حاصل می کند که همه گل ها و سایر مواد به مقصد خود در شهر واتیکان می رسند. در روز سه‌شنبه، 26 مارس 2024، Van der Slot Transport با یک کامیون بزرگ پر از محصولات هلندی حرکت می‌کند. پس از برکت همه گل ها در طی مراسمی در Keukenhof در لیسه، حمل و نقل مستقیماً به شهر ابدی – رم می رود. موسینور هانس ون دن هنده، اسقف اسقف روتردام – که لیسه نیز به آن تعلق دارد – و همچنین رئیس کنفرانس اسقفان هلند، در ساعت 11:30 صبح این مراسم را انجام خواهد داد. از ساعت 11 صبح همان روز، دروازه های کوکنهوف به روی هرکسی که می خواهد در این مراسم حضور داشته باشد باز است.

در رم، پیت ون دربورگ، تنظیم کننده سر، با حمایت تیمی از داوطلبان، کل عملیات تزئینات گل را در جهت درست هدایت خواهد کرد. در یکشنبه عید پاک، 31 مارس 2024، گل های هلندی به طور رسمی توسط کلیسای فریزی – کلیسای کاتولیک رومی هلند در رم، به پاپ فرانسیس تقدیم می شود. آنتوان بودار رئیس دانشگاه است. “مراسم عید پاک، عید رستاخیز، همیشه نشان دهنده آغازی جدید، امیدی جدید، زندگی جدید است.” بودار می گوید. در واقع می توان گفت که، به ویژه در زمان کنونی ما، با دیدن وضعیت امروز جهان، پیام عید پاک (پیروزی زندگی بر مرگ) که در زیبایی گل های میدان سنت پیتر نیز بیان شده است، شاید بیشتر باشد. فوری از همیشه

شکوه گل
دکور گل بیش از 170 متر مربع از میدان سنت پیتر را با ده ها چیدمان در اطراف محراب مرتفع، روی پله ها و بالکن مرکزی کلیسای سنت پیتر تزئین می کند – جایی که پاپ فرانسیس از آنجا برکت پاپی را “Urbi et” اعلام خواهد کرد. Orbi” (“به شهر و به جهان”). به این ترتیب، بخش گل و گیاه هلند طیف گسترده ای از محصولات را به جهانیان نمایش می دهد. کل ترکیبی از رنگ های ترکیبی است که در آن بنفش، زرد و سفید غالب است. گل‌های پیازی معروف به طور سنتی اساس کل چیدمان را تشکیل می‌دهند و گل‌های بریده رنگارنگ ترکیب شده‌اند. امسال ژربرا گل اصلی خواهد بود. انجمن پرورش دهندگان Summit Gerbera کمتر از 3500 ژربرا با گل های بزرگ و مینی در رنگ های متنوع اهدا می کند. Meijer Roses از Pijnacker در حال ساخت 1200 گل رز سفید و بنفش/صورتی بهمنی در این نسخه است. Evanthia و FlowerXL 1000 ساقه مقاوم ماتیولا StoX را در 4 رنگ و انجمن پرورش دهندگان Zentoo 600 ساقه گل داوودی تک گل را ارائه می دهند. Vreeken Bouvardia و Peelen Anthuriums انواع برش زیبایی را ارائه می دهند. مهد کودک دلفینیوم NG Wigchert از Noordwijkerhout یک اسپانسر معمولی با دلفینیوم های پر گل در سه رنگ است. تک گلوبال، با همکاری Coloríginz / OZ Import، فورسیتیا و طیف وسیعی از شاخ و برگ های بریده شده را اضافه می کند.

امسال نیز سهم بزرگی از منطقه پیاز گل با بیش از 21000 پیاز گل وجود دارد. UNEX Inc. از Voorhout حامی همه پیازهای گل لاله است. Roma Nova و نهالستان Van Der Slot Lisse کشت را تا زمان گلدهی تسهیل می کنند. سال گذشته، آقای و خانم Oskam – صاحبان شرکت W. Oskam & Zn. BV از Voorhout، که سالانه نرگس‌های Tête-à-Tête خود را به پروژه گل عرضه می‌کند – به دلیل مشارکت مداوم خود، تزئینات پاپی را دریافت کرد. همچنین امسال پیازهای گل را در ظروف پرورش می دهند که پله های میدان سنت پیتر را به طول 465 متر تزئین می کنند. و بنابراین این سنت رنگارنگ ادامه دارد – به لطف سخاوت، حمایت و تلاش بسیاری.

تبلیغات
در یکشنبه عید پاک، 31 مارس 2024، کل مراسم عید پاک از رم توسط پخش کننده KRO-NCRV، از ساعت 9:50 صبح از کانال تلویزیونی NPO 2 پخش خواهد شد – به دنبال آن برکت سنتی پاپ “Urbi et Orbi” (“به” شهر و به جهان”) ساعت 12:00 شب. امسال بار دیگر توجه زیادی به ژست گل از هلند در رسانه ها وجود دارد. KRO-NCRV همچنین گزارشی را بین پایان High Mass و “Urbi et Orbi” (بنابراین بین ساعت 11:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر) پخش خواهد کرد که در آن بیننده از چندین موقعیت در طول آماده سازی گرفته شده است. دوره ای در هلند تا نمایان شدن شکوه گل در میدان سنت پیتر. این گزارش در برنامه KRO-NCRV “Kruispunt” ساعت 17:30 دوباره از شبکه تلویزیونی NPO 2 تکرار می شود.

با همه پخش ها با هم، تزئینات گل به طور گسترده نشان داده می شود. در سراسر جهان، مراسم عید پاک در رم، که توسط رسانه های واتیکان پخش و به اشتراک گذاشته می شود، توسط میلیون ها نفر تماشا می شود. واتیکان نیوز ویدئو، رادیو، پادکست، تصاویر، اخبار و صدا را به بیش از 30 زبان ارائه می دهد. در سال‌های اخیر تعداد بازدیدکنندگان و صفحاتی که به صورت آنلاین مشاهده شده‌اند به شدت افزایش یافته است.

منبع