گذرنامه ها، مجوزها، و ذغال سنگ نارس در دستور کار سیاست HTA در National Plant Show قرار دارند

سمینار سیاست HTA ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 21 ژوئن خواهد بود. در کنار این سمینار، HTA در پی آن است که نمایندگان این بخش را در مورد طیف وسیعی از مسائل مبرمی که با گستردگی عضویت HTA مواجه است، توضیح دهد و درگیر کند.

تیم سیاست گذاری و روابط عمومی انجمن تجارت باغبانی (HTA) موفقیت های HTA و سیاست های کلیدی را در نمایشگاه ملی گیاهان 2023 در هفته آینده (سه شنبه، 20 و چهارشنبه، 21 ژوئن 2023) ارائه خواهد کرد. موضوعاتی که در دستور کار جلسه سمینار آنها قرار می گیرد عبارتند از:

  • موفقیت اخیر HTA در تضمین حق ارتفاق دو ساله که اجازه می دهد گذرنامه های گیاهی GB به کارخانه های آماده خرده فروشی در اتحادیه اروپا چسبانده شود و توسعه یک سیستم الکترونیکی جدید
  • CITES و جابجایی گونه های در حال انقراض از مرزها و افزایش چالش ها، با کاکتوس ها و ارکیده ها به عنوان دو نمونه. این موضوعی است که باعث می شود بسیاری از اعضای HTA واردات را متوقف کنند. به وضوح و درک نیاز است، از جمله گام های جدید برای شروع دیجیتالی کردن سیستم
  • پیت – به روز رسانی در مورد آخرین وضعیت دولت بریتانیا و موقعیت HTA و بحث با حامی سمینار سینکلر در مورد پیشرفت، فرصت ها و چالش های عاری شدن از ذغال سنگ نارس.

کیت نیکلسون، از سینکلر (باغبانی وستلند)، اظهار داشت: “وستلند و سینکلر در خط مقدم نوآوری و عملکرد رسانه ای در حال رشد هستند. طیف محصولات جامع ما به طور مداوم فناوری رشد بهینه را برای تولید گیاهان سالم و پر جنب و جوش ارائه می دهد. ما در حال سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه هستیم. انتقال به گزینه های پایدار و با کیفیت بالا برای همه کاربران نهایی. این انتقال به زمان، پشتیبانی، وضوح و مشارکت کامل دولت نیاز دارد تا به طور موثر ارائه شود. به دست آوردن این درست در حمایت از مشتریان ما در چهار گوشه بریتانیا حیاتی است. ما مشتاقانه منتظر پیوستن به پنل در نمایشگاه ملی گیاهان هستیم تا تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.”



منبع

ذغال سنگ نارس یک موضوع مهم برای صنعت است. HTA مدتهاست که از شیوه های پایدار دفاع کرده و از انتقال صنعت از استفاده از ذغال سنگ نارس حمایت می کند و کارهای زیادی برای کاهش آن در حال انجام است. اثرات طولانی مدت بر صنعت باغبانی بریتانیا و مزایای زیست محیطی آن. تحویل‌ها لرزه‌ای خواهند بود و با دستاوردهای زیست‌محیطی ناشی از ممنوعیت ذغال سنگ نارس چند سال زودتر – در زمانی که صنعت در حال حاضر کاهش سال به سال استفاده از آن را نشان می‌دهد، تناسب ندارد.

جنیفر فیسی، مدیر امور عمومی HTA، گفت: “تیم سیاست و امور عمومی HTA مشتاقانه منتظر تعامل با اعضای جدید در مورد برخی از مسائل مهم صنعت است. در ماه می، HTA با خوشحالی اعلام موفقیت خود را در تامین امنیت تمدید حق ارتفاق اجازه می دهد GB Plant Passport به نمایندگی از دارندگان GB Plant Passport به کارخانه های آماده خرده فروشی در اتحادیه اروپا چسبانده شود. ضرب الاجل جدید و ثابت 30 ژوئن 2025 به این معنی است که واردکنندگان 24 ماه فرصت دارند تا راه حل برچسب زنی را ارائه کنند. این نتیجه بسیار مورد انتظار به دنبال ماه ها عدم اطمینان و همکاری HTA با Defra برای تعیین نیازهای بخش است.

«CITES در ماه‌های اخیر یک حوزه اولویت‌دار برای HTA بوده است و با نهادهای مسئول CITES بریتانیا همکاری می‌کند تا برخی از چالش‌های تجربه شده توسط این بخش و جاه‌طلبی‌ها برای مشاهده تعدادی بهبود در تجربه کاربر را مطرح کند. این شامل افزایش سرعت در پردازش است. درخواست‌های مجوز واردات برای گیاهان زنده و دیجیتالی‌سازی کامل فرآیند مجوز درخواست CITES. سمینار NPS فرصتی عالی برای مشارکت بیشتر است تا ببینیم چگونه می‌توانیم دانش صنعت را افزایش دهیم و مقامات را در مورد نگرانی‌های بخش آموزش دهیم.”