کلینیک دانشگاه نبراسکا امنیت ایالت را در برابر بیماری ها و آفات گیاهی افزایش می دهد


خطرات بزرگی در ایمن نگه داشتن گیاهان از بیماری و حمله آفات نقش دارند. هر ساله در ایالات متحده، خسارت و هزینه‌های کنترلی ناشی از پاتوژن‌های گیاهی غیربومی در مجموع 21.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در همین حال، حجم نیروگاه هایی که از طریق بنادر وارد ایالات متحده می شوند، خیره کننده است – تخمین زده می شود سالانه 2.8 میلیارد وارد ایالات متحده شود.

در دانشگاه نبراسکا-لینکلن، کلینیک تشخیصی گیاهان و آفات، بازرسی هایی را برای محافظت از ایالت در برابر تهدیدات مربوط به گیاهان و حشرات فراهم می کند. در سال 2021، این کلینیک بیش از 1700 نمونه فیزیکی شامل بیماری های گیاهی، آلودگی به حشرات یا نماتدها را دریافت کرد. تعداد سوالات تلفنی و ایمیلی به کلینیک 674 مورد است.

نمونه هایی که برای تشخیص هاسکر انجام می شود محدوده قابل توجهی را پوشش می دهد. در یک روز، کلینیک ممکن است برگ ذرت را از یک تجارت چند میلیون دلاری کشاورزی دریافت کند که نیاز به رعایت مهلت فروش محدود دارد. در روزی دیگر، صاحب خانه نگران ممکن است گیاه گوجه فرنگی خود را بیاورد. برخی از بازرسی ها تحت مقررات وزارت کشاورزی نبراسکا مورد نیاز است. دیگران، برای ادامه سفارش تجاری.

کریگ چندلر | ارتباطات و بازاریابی دانشگاهی.

کار کلینیک به طرق مختلف تفاوت ایجاد می کند. پس از تکمیل یافته ها، کشاورزان نبراسکا می توانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد استفاده از آفت کش ها بگیرند. محموله های کارخانه در مقیاس بزرگ می توانند برای رسیدن به مهلت های تجاری پیش روند. فروش صادراتی نبراسکا می تواند به بازارهای خارجی ادامه یابد. آژانس های نبراسکا می توانند در مورد تجاوز احتمالی بیماری های گیاهی و آفات حشرات مخرب از سایر ایالت ها هشدار دهند. و یک صاحب خانه می تواند پاسخ هایی در مورد سوختگی برگ در بوته های توت فرنگی خود دریافت کند.

کایل برودریک، هماهنگ کننده کلینیک و دستیار مربی ترویج آسیب شناسی گیاهی که در سالن علوم گیاهی کار می کند، گفت: “من گروه بزرگی از دانشمندان دارم که با آنها کار می کنم.” با توجه به نیاز به دانش تخصصی در بررسی دقیق نمونه‌های خاص، بسیار مهم است که من شبکه‌ای داشته باشم که بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم.

تیم فرا رشته ای کلینیک شامل برودریک در آسیب شناسی گیاهی، کایل کخ در حشره شناسی است. کریس پروکتور در علم علف های هرز. تری جیمز در باغبانی; و شریل دان، UNL Herbarium. علاوه بر این، این کلینیک با متخصصان توسعه نبراسکا و دانشمندان Husker، از جمله Tom Powers برای شناسایی نماتد و Hernan Garcia-Ruiz برای شناسایی ویروس کار می کند.

کلینیک هاسکر بخشی از شبکه ملی تشخیص گیاهان است که از مجموعه ای از گروه های منطقه ای تشکیل شده است. نبراسکا در شبکه تشخیصی دشت بزرگ است که شامل منطقه ای از جنوب مونتانا تا اوکلاهاما است. اما از آنجایی که محیط نبراسکا از غرب به شرق بسیار متفاوت است، برودریک همچنین به طور غیررسمی با شبکه تشخیصی گیاه مرکزی شمالی که شامل منطقه ای از آیووا به سمت شرق تا اوهایو است، در تماس است.


کایل برودریک، هماهنگ کننده کلینیک تشخیصی گیاهان و آفات و دستیار آموزش ترویج در آسیب شناسی گیاهی، یک نمونه فسکیو با قارچ در حال رشد روی ریشه های آن را نگه می دارد. عکس از کریگ چندلر | ارتباطات و بازاریابی دانشگاهی.

او گفت: «در حالی که عضو رسمی شبکه تشخیصی کارخانه مرکزی شمال نیستم، از من دعوت شده است که در بسیاری از کنفرانس‌های آنها شرکت کنم. وقتی آنها می گویند، “هی، ما شاهد بروز این بیماری در ذرت هستیم”، من می دانم که مراقب آن هستم.

نمونه آن لکه قیر است که ذرت را مبتلا می کند. این بیماری اولین بار در سال 2017 در ایندیانا شناسایی شد و در سراسر کمربند ذرت این کشور به سمت غرب حرکت کرده است.

برودریک گفت: «از آنجایی که من با شبکه مرکزی شمالی مرتبط بودم، بهتر می‌توانستم برخی از آن حرکت را ردیابی کنم و با متخصصان تشخیص مختلف در مورد محل یافتن آن صحبت کنم. سال گذشته، ما در نهایت آن را در نبراسکا تأیید کردیم، و من توانستم با همتایان خود در ایالت آیووا تماس بگیرم. به آنها گفتم: این چیزی است که من زیر میکروسکوپ می بینم. من واقعاً فکر می کنم این نقطه تار است. می توانید تایید کنید؟’ آنها خیلی سریع توانستند بگویند، بله، همینطور است.»

یکی دیگر از ابزارهای نظارتی مهم، نمونه هایی از آفات حشرات است که از طریق بررسی های وزارت کشاورزی نبراسکا جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل کلینیک از نمونه ها به تعیین پتانسیل نبراسکا برای تجاوز به بیماری های گیاهی جدید کمک می کند. به عنوان مثال، نبراسکا هنوز هیچ مورد تایید شده ای از بیماری هزار شانکر، یک تهدید قارچی جدی برای درختان گردو سیاه ندارد، اما تله آفات وزارت کشاورزی حشراتی را ارائه کرده است که کلینیک هاسکر آنها را به عنوان ناقل بیماری معرفی کرده است.


مجموعه ای از کاکتوس ها در کلینیک تشخیص گیاهان و آفات منتظر نوبت خود هستند. عکس از کریگ چندلر | ارتباطات و بازاریابی دانشگاهی.

اکثر نمونه‌هایی که هر سال به کلینیک ارسال می‌شوند، اقلام نسبتاً ساده‌ای هستند که مربوط به محصول هستند، مانند برگ‌های خالدار روی ذرت یا سویا. اما این هنوز جایی برای شگفتی های گاه به گاه باقی می گذارد. گاهی اوقات درخواست ها ناشی از نگرانی های شخصی قلبی است.

سال‌ها پیش مردی شاخه‌های بزرگ درختان گیلاس را به کلینیک آورد که وضعیت بدی داشتند و عمرشان به پایان رسید. برودریک از تعهد شدید مرد به گیاهان شگفت زده شد. مرد توضیح داد که چرا: در اواخر دوران شوروی، او نیمه شب از اوکراین فرار کرده بود. در یک چمدان، سه درخت نهال را گنجانده بود.

برودریک گفت: «او این درختان را از اروپای شرقی تحت کنترل شوروی به ایالات متحده قاچاق کرد و آنها را کاشت. “آنها یکی از معدود چیزهایی بودند که او از خانه داشت.”

بار دیگر، زنی گیاه ریواس را که از پوسیدگی نرم باکتریایی رنج می برد، آورد. زن ریواس را از مادربزرگش دریافت کرده بود.

برودریک گفت: “این از لکه ریواس مادربزرگش بود که احتمالاً بیش از 60 سال بود که وجود داشت.”

گیاه در حال مبارزه “یکی از معدود چیزهایی بود که از مادربزرگش باقی مانده بود.”

آزمایشگاه تشخیص نه تنها به اقتصاد نبراسکا متصل می شود. همچنین می تواند به قلب نبراسکایی ها متصل شود.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه نبراسکا لینکلن
www.unl.edu



منبع