کشاورزی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | gold-flower

حلالیت آلومینیوم نیز افزایش می یابد و ممکن است غلظت آن به آستانه سایت برای درختان مرکبات برسد. سمیت آلومینیم، فعالیت ریشه های .مرکبات را به شدت کاهش می دهد. منافذ خاک، فضاهای پر شده از هوا و آب بین ذرات خاک هستند که حرکت آب، تبادلات گازی و رشد ریشه در این فضاها رخ می دهد، بنابراین هر کاهشی در اندازه و کمیت منافذ، به طور مستقیم این فعالیت ها را محدود می کند. کودهای حیوانی و کمپوست های مصرفی در خاک های کشاورزی باید حداقل ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی زیر را داشته باشند و کمپوست هایی که این ویژگی ها را نداشته باشند برای مصرف در فصل رشد توصیه نمی شوند. معمولا پس از احداث باغ ، اصلاح حاصلخیزی خاک های با اهک زیاد و مواد الی کم ،بسیار مشکل است . هزینه های اضافی احداث ،هواه با هزینه های مدیریت درختان در چنین خاک هایی سبب اخلاف بیشتر بین هزینه و سود ،به ویژه در اوایل دوره بار دهی درختان میشود .

  • پیت ماس حاوی مواد اولیه حیاتی برای رشد گیاه و محافظتی در برابر شوری و سایر آلودگی های خاک می باشد.
  • شدت ماندابی خاکها براساس عمق، تناوب، طول دوره و ماههای شروع و پایان پدیده ماندابی طبقه بندی می شود.
  • چمن ها دارای انواع مختلفي هستند و کاشتشان بر اساس ویژگی هایشان صورت میگیرد.
  • به فضاهای خالی بین ذرات جامد خاک، منافذ یا خلل و فرج می گویند.

در نتیجه این نوع خاک آب را به خوبی عبور نمی دهد و نمی تواند فضای مناسب برای تبادل هوا را ایجاد نماید. خاكدانه واحد ساختمانی خاك است كه اجتماعی از ذرات خاك می باشد و به صورت لایه هایی به هم پیوسته و دارای ثبات دیده می شود كه فرم مجله خبری گل و گیاه خود را در برابر خشك و تر شدن متوالی حفظ می كند. هر چه وسعت زمین بیشتر باشد میزان نمونه شما نیز بیشتر است. معمولا هر 2 هکتار زمین یک واحد نمونه گیری به حساب می آید. برای هر واحد نمونه گیری نیز حدود 2 کیلو گرم خاک نمونه لازم است.

خاک کاشت بذر:

به فضاهاي خالي بين ذرات جامد خاك، منافذ يا خلل و فرج مي گويند. خلل و فرج هوا و آب موردنياز ريش هي گياهان را در خود جاي م يدهند. را دو برابر می کند در نتیجه، اندازه درختان به طور معنی داری افزایش می یابد.

خاک کشاورزی و تمامی باید و نبایدهای آن!

به همین خاطر است که یک استاندارد خاک واحد برای همه گیاهان بصورت یکسان وجود ندارد. برای مثال جدول زیر مختص درخت پسته است و طبیعتا برای درختان دیگر قابل استناد نیست. تاثیرات کمبود روی به صورت کاهش مقدار فتوسنتز و به این ترتیب کاهش عملکرد محصولات کشاورزی بروز می کند.

نتایج مندرج در گزارش آزمایشگاه را کارشناسان کشاورزی و زراعت تفسیر مینمایند. اگر قبلا گیاهی در زمین کشت نشده باشد نتیجه تفسیر این خواهد بود که چه گیاهانی برای کشت در زمین مناسب هستند. اگر قبلا گیاهی کاشته شده باشد یا کارفرمایان به دنبال کاشت گیاه خاصی باشند تفسیر آزمایش این خواهد بود که با توجه به نیاز کودی آن گیاه، افزودن چه کودی در چه دوره زمانی مناسب خواهد بود. میزان آهن مورد نیاز در خاک بستگی به نوع گیاهی که کشت شده و روش کاشت متفاوت است اما بهتر است میزان آهن موجود در خاک بین بازه ۱۰ تا ۱۵ ppm باشد.

http://ahwaz-music.ir